heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:10

creool schreef:
orcientje schreef:
Ja, ik zie dit regelmatig bij mensen die geen afscheid kunnen nemen van hun paard/pony

iHierin moet ik je gelijk geven. Er zijn mensen die hun dier te lang laten lijden.

Nadya schreef:
Da's heel vervelend, maar ik zie even het verband niet met deze discussie.......

Nou we haalden even aan dat verwennerij en dingen die je zogenaamd uit liefde doet niet altijd het beste zijn voor je paard. En er zijn dus mensen die zeggen dat ze zoveel van hun paard houden dat ze geen afscheid kunnen nemen. Als je echt van je paard houd, kun je hem juist wél makkelijker uit zijn lijden helpen. Je wil dan wat goed is voor hém.
Een ander voorbeeld is een paard te dik laten worden, teveel suiker (en er bestaat veel verborgen suiker) voeren, te weinig beweging geven of te weinig bewegingsruimte geven omdat je hem in zijn warme stalletje wilt houden. Te dik inpakken is ook niet prettig. Hij kan immers niet zelf een dek even afdoen als hij te warm wordt. Zomaar wat voorbeelden waarvan het allemaal echt wel uit liefde gebeurd maar waar het wel degelijk schadelijk kan zijn voor het paard.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:17

Lusitana schreef:
creool het is geen persoonlijke aanval, maar een algemeen beeld. En ja, mensen die in merchandising doen, willen er geld uit slaan. Dat is geen onzin.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, want die zin zegt NIETS over de mensen die de spullen kopen. Daar heb ik het niet over gehad. Als pietje puk´s naam op de kleding staat die ik graag draag, koop ik het, net als jij. Maar er zijn ook mensen die kleding kopen OMDAT pietje puk´s naam er op staat, snap je?
Ik zit hier geen aanval te doen, ik leg wat gedrag uit, waarbij ik het algemeen houd, en ik zeg wat ik denk waar de discussie om draait. That´s all.

Ik heb het niet als een persoonlijke aanval gevoelt wel als een aanval op mensen die er hip uitzien op hun paard en hun paard er ook hip uit laten zien. Maar waar het om uiterlijk vertoon gaat draaien, kun je je afvragen in hoeverre een paard nog een paardwaardig bestaan heeft. Met deze zin wek je enigzins de indruk dat mensen die om uiterlijk geven het paardwaardige bestaan uit het oog verliezen. Tuurlijk zullen er mensen zijn maar dat is niet per definitie zo.

Jij schrijft onder andere dat mensen die langer in de paardensport zitten nonchalanter zijn. Ik ken inderdaad ook paardenmensen die minder interesse hebben in mode maar ook ken ik paardenmensen die al meer dan 20 jaar in de paardensport zitten en met veel plezier uitkijken naar de nieuwe collecties die uitkomen. Dit zijn geen materialistische meelopers maar ijdele ruiters die het leuk vinden om daar aandacht aan te besteden.

(effe flauw zijn en offtopic: weet je wel hoeveel setjesruiters er op een concour rondlopen?)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:20

Nadya schreef:
Ik draag en koop nu alleen dingen die ik echt leuk vind en waarvan ik weet dat ze me heel goed staan.

Ik ook.

Anky setjes staan mij heeel goed! Haha!

Geintje. Ik heb er geen hoor, maar ik vind het best mooie spullen, sommige ervan dan. Persoonlijk leg ik ook geen "Pale yellow" (is dat niet gewoon verwassen geel?) op mijn paard, laat staan rose, laat staan dat ik daar dan bijpassende bandages bij zou hebben. Ik vind die kleuren niet mooi bij paarden. Maar dat is mijn smaak.
Persoonlijk heb ik ook meer waardering voor mensen die goed met hun paard kunnen rijden en omgaan zonder overbodige poespas, maar je paard er goed verzorgd bij laten lopen is niks mis mee!
Als er voor de show hulpteugels etc aan gehangen worden, of er wel setjes maar geen goede instructie aanwezig zijn, ja, ander verhaal. Maar zo zijn overal wel weer verschillende factoren aanwezig!

En ik heb het al eerder gezegd (maar da's al een paar pagina's terug), ik stel het erg op prijs als mensen die al even in de paarden meedraaien ook aandacht aan hun uiterlijke verschijning besteden. Verwassen jasjes, oude caps, zwaar gebruikte peesbeschermers geven mij niet direct de indruk dat deze mensen dan ook precies op hun paarden zijn!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:25

Citaat:
En ik heb het al eerder gezegd (maar da's al een paar pagina's terug), ik stel het erg op prijs als mensen die al even in de paarden meedraaien ook aandacht aan hun uiterlijke verschijning besteden. Verwassen jasjes, oude caps, zwaar gebruikte peesbeschermers geven mij niet direct de indruk dat deze mensen dan ook precies op hun paarden zijn!

Mee eens!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 02:49

Zit ik me af te vragen warom TS niet reageerd, heeft ze een ban.. reden= ??????? nou ja volgens de lijst aanmaken account tijdens ban... maar vind nergens iets over een ban ??????
Ja ik weet is off-topic, maar gedeeltelijk omdat het gaat over de stelling van TS die dus niet meer kan reageren.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:31

Alane schreef:
Zit ik me af te vragen warom TS niet reageerd, heeft ze een ban.. reden= ??????? nou ja volgens de lijst aanmaken account tijdens ban... maar vind nergens iets over een ban ??????
Ja ik weet is off-topic, maar gedeeltelijk omdat het gaat over de stelling van TS die dus niet meer kan reageren.

Help me even. Wat is een 'ban'?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:28

Dat je even niet kan inloggen op Bokt, kan om diverse redenen!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:38

WowAmigo schreef:
Dat je even niet kan inloggen op Bokt, kan om diverse redenen!

Dank!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:42

Dit is allemaal off topic maar wel info: Zij/hij heeft een permanente ban omdat zij/hij een schaduw account heeft aangemaakt tijdens een ban. Dat betekent dat zij/hij voor die tijd (van het schaduw account) anders heette. Dus we kunnen niet nagaan waar de oorspronkelijke ban voor was.

On topic. Ik vind verwassen jasjes enzo altijd erg aandoenlijk. Het is dus maar hoe je ertegen aan kijkt. Haha! En schadelijk is dat dus ook niet, evenmin als "hip" willen zijn.
Het schadelijke zit hem meer in de onnodige of fout aangebrachte beenbescherming en hulpteugels enzo.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:45

colette_007 schreef:
Ik vond het toch eens tijd om hier maar een topic over te starten, omdat ik me soms mateloos erger...
Het lijkt wel of het tegenwoordig:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
idd, overal lees je alles of die setjes en wat er in de mode is bla bla bla. nou ik heb mooi nog blauwe peesbeschermers en zwarte strijklappen hoor. daar zit ik niet mee! het gaat er toch om dat het funtioneel is?
- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...
hoe duurder, hoe belangrijker je bent. het gaat er toch om dat je er lekker mee kan rijden? dat kan ook met een normale Harry's Horse
- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...
ook weer in de mode. hoe meer tuig hoe mooier?
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
als je het woord 'slof' ook nog maar positief gebruikt, dan krijg je al bijna een ban hier op bokt
- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)
een paard hoort in lekker in de wei. scheelt weer stro, dus zuiniger. maarjah dat interesseert men niet op zo'n dure stal
- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S
tuurlijk, iedereen heeft schuld behalve de ruiter zelf. want de ruiter kan immer zo ' perfect' rijden
- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...
snel zadelen, kort instappen, flink rijden en snel weer op stal om maar zo snel mogelijk weer naar huis te kunnen
- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...
heerlijk een lang stuk galoperen over de heide. jammer dat ik dat nooit andere ruiters zie doen?

kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig... Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje.. men rijd met 4 verschillende bitten en heeft 30 verschillende 'setjes'... Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...
bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was Tong uitsteken Clown ... peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af... Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ... En rijden een B proef, met zweep & sporen...
Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)
rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..

op concoursen neem iedereen alles echt veel te serieus. hebben ze er nog wel lol in?
en wat betreft bandages, waarom zou je die er om hangen voor dat hooguit half uurtje inrijden voor de proef? alleen maar meer wassen inderdaad.
Niemand wil tegenwoordig meer risico lopen, daarom doen ze allerlei bodyprotectors en caps op enzo. Maar als ze nou eens rustig de tijd nemen voor een paard en hem niet overvragen. jah dan heb je al die poespas niet nodig.
'spring'beugels zijn ook alweer uit de mode blijkbaar. Noujah dan ben ik maar uit de mode, maar als mijn paard raar draait blijf ik er mooi op zitten en die mensen met die lange beugels niet. Steun en balans heb je aan die beugels en dat is toch wel handig als je paard ineens raar gaat doen.

dus TS ben het volkomen met je eens!

nja ik heb me tot nu toe maar even ingehouden.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden....

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:47

Lusitana schreef:
Dit is allemaal off topic maar wel info: Zij/hij heeft een permanente ban omdat zij/hij een schaduw account heeft aangemaakt tijdens een ban. Dat betekent dat zij/hij voor die tijd (van het schaduw account) anders heette. Dus we kunnen niet nagaan waar de oorspronkelijke ban voor was.

On topic. Ik vind verwassen jasjes enzo altijd erg aandoenlijk. Het is dus maar hoe je ertegen aan kijkt. Haha! En schadelijk is dat dus ook niet, evenmin als "hip" willen zijn.
Het schadelijke zit hem meer in de onnodige of fout aangebrachte beenbescherming en hulpteugels enzo.

hmm... jammer dat ze niet meer kan reageren..

Ik ben het helemaal eens met jouw laatste zin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:11

creool schreef:
......uitkijken naar de nieuwe collecties die uitkomen.

nu ja nieuwe. Het is ver,VER boven mij budget maar Kwijl

Afbeelding

en er staat geen Anky op Haha!

HC

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:24

Ik geef even reactie op je punten; hoe het bij mij zit Lachen

- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
Nee, ik doe het niet alleen maar, maar vind het wel grappig, gewoon voor mezelf. Nogmaals: gewoon voor mezelf, vind ik wel leuk staan.
- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...
Nee, heb er eigenlijk niks van Lachen, dat spul is allemaal zo vreselijk duur. Niet dat ik het anders wel zou kopen trouwens.
- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...
Ja, inderdaad helemaal mee eens. De bitten moeten steeds scherper, neem nou ook een stang- en trens hoofdstel. Leuk om te zien, maar moet je je voorstellen hoe dat als paard zijnde zit, die bitten.
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
Al die hulpteugels: Bah! Rijd nu wel met een Halsverlenger, maar die zit niet strak. Helemaal niet strak trouwens; nee ook niet te los Tong uitsteken
- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)
Die van mij staat 24/7 buiten met inloopstal. Kan ten alle tijden naar binnen en naar buiten dus.
- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :s
Neenee, zo zit het niet bij mij. Als er iets mis gaat ligt het aan mijn hulpen. Tja, mn pony kan zn dag wel is niet hebben, maar meestal ligt het bij zoiets aan mij.
- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...
Nogmaals: Die van mij staat 24/7 buiten met inloopstal. Kan ten alle tijden naar binnen en naar buiten dus.
En,
heb geen bak, rijd dus óf in de wei, wat niet vaak t geval is. Of een keertje op het terrein van de ponyclub. Maar 9/10 keer buiten (in de bossen).
- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...
Jawel: heerlijk! Zo'n knoerharde rengalop over de zandvlakte Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:59

Lusitana schreef:
Het is dus maar hoe je ertegen aan kijkt. Haha! En schadelijk is dat dus ook niet, evenmin als "hip" willen zijn.

Pling

.... onnodige of incorrecte gebruik van sporen?
Ik vind deze

Afbeelding

... een perfect voorbeeld van het essentiële verschil tussen nodig hebben en het nodige van hebben. Ik vind ze prachtig en kan er zonder zelfs R- mee rijden, doch heb ze niet nodig dus helaas.

HC

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:30

Jammer dat er op bokt altijd wordt uitgegaan van extremen;

Als je een setje hebt, een rijkleding van een mooie kwaliteit, een keer bandages gebruikt of gewoon van mooie spullen houdt, dan heb je direct kapsones, sta je te ver van je paard af, kun je niet rijden etc. Als je een goed presterend paard hebt dan zal die volgens omstanders wel duur zijn, krijg je je punten cadeau en wordt je alleen beoordeeld op de afstamming van je paard.

Wordt er wel eens bij stilgestaan dat iemand met mooie spullen misschien ook wel eens heel goed zou kunnen rijden? Of dat een goed presterend paard niet altijd heel duur hoeft te zijn geweest? (zelf gefokt, zelf opgeleid, of je bent gewoon een goede onderhandelaar met een oog voor goede paarden). Dat de afstamming van je paard geen garantie is voor succes? En dat prestaties ook nog wel eens voort kunnen komen uit het feit dat een ruiter echt goed bezig is met zijn paard?

Tsja, mijn paarden dragen BUCAS dekens, zeker niet de goedkoopste. Waarom? omdat ze dagelijks naar buiten gaan en dekens van een goedkopere kwaliteit binnen no-time stuk zijn. En, ja; ik vind het leuk als mijn spullen enigzins bij elkaar passen. Uiteindelijk gaat het bij mij wel altijd om het functionele (bandages gebruik ik bijna nooit), maar als ik iets koop dan wil ik wel dat het van een goede kwaliteit is, en dat betekent meestal dat het niet goedkoop is.

Ik heb twee dure merkzadels; 1 omdat zij goed op mijn paarden liggen en 2 omdat ik er zelf beter in zit 3 omdat ze langer meegaan. En ik moet zeggen: ik heb heel wat uurtjes moeten werken voordat ik ze kon kopen. De ene heb ik al 11 jaar. En als ik op wedstrijd ga, clinics volg etc, dan wil ik graag een beetje fatsoenlijk voor de dag komen.

Ik heb 2 paarden die regelmatig in de prijzen zitten. En ze waren niet duur, want de een heb ik zelf gefokt en de ander heb ik als 3-jarige voor niet teveel geld gekocht omdat hij een grote draadwond had. Paard is goed genezen en loopt nu succesvol in het Z. En ja, hij draagt dan een Passierhoofdstel dat nieuw 500,- kost, maar dat hoofdstel heb ik voor de helft van het geld kunnen krijgen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet alles is wat het lijkt, en veel van de opmerkingen hier vind ik nogal doorspekt met afgunst. Ik vind het zo oppervlakkig mensen te veroordelen om het feit dat ze setjes gebruiken of niet. Wat je op of aan je paard hangt dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten, het zegt verder niets over de kwaliteiten van de ruiter (al denk ik dat een beetje ruiter wel veel waarde zal hechten aan een zadel en een hoofdstel van een goed merk/goede kwaliteit)

orcientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:51

Ik wil alsnog even reageren, (ik ken colette persoonlijk ze zit hier dan ook naast mij Knipoog) dus we reageren even op een paar dingen:
-Je zie nu toch duidelijk dat er WEL mensen zijn die het gedeeltelijk/helemaal ermee eens zijn. Maar ook mensen die zeggen wat de TS al meerdere keren heeft gezegd over de setjes, dat het wel mooi is maar kunt overdrijven etc etc. En daarop door gaan. En er is helemaal niks tegen merk spullen zolang het niet ten kosten gaat van je paard. Daarmee bedoelen wij, eerst les en zorgen dat dat in orde is en daarna pas de 'anky' setjes.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:07

@ Jasmijn: ik ben het met je eens!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:12

Daarom moet ik zo lachen om dit topic. Haha! Ik heb prachtige spullen voor mijn paard, maar heb absoluut niet de behoefte om ook alles in het roze, lime of paars te hebben. Mede ook omdat mijn paard al prachtig genoeg is van zichzelf en ik de aandacht helemaal niet wil afleiden naar allerlei modekleurtjes. Wil dus niet zeggen dat mijn spullen niet goed zijn (ze zijn niet goedkoop in elk geval Knipoog ) maar ik hoef gewoon niet alle kleuren van de regenboog. Dat vind ik persoonlijk overdreven. En hulpteugels, bandages e.d. wil ik al helemaal niet hebben bij mijn paard. Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten, maar ik heb het gewoon niet nodig. Wij vallen zo ook al op...... Knipoog

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:38

daffieduck83 schreef:
Ik vind het wel leuk om met een vrolijk gekleurd dekje te rijden, staat toch net wat vrolijker. Verder ben ik wel van doe maar gewoon. Bandages gebruik ik niet, alleen peesjes met springen. Extra teugels geven meestal toch aan dat de basis ergens niet goed zit. En bij de laatste onderlinge wedstrijd was ik één van de weinige die in de B en L1 zonder sporen reed.
Dan denk ik soms ook wel dat een paard geen paard meer mag zijn.

ben het helemaal met je eens

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:59

jasmijn78 schreef:
Als je een setje hebt, een rijkleding van een mooie kwaliteit, een keer bandages gebruikt of gewoon van mooie spullen houdt, dan heb je direct kapsones, sta je te ver van je paard af, kun je niet rijden etc. Als je een goed presterend paard hebt dan zal die volgens omstanders wel duur zijn, krijg je je punten cadeau en wordt je alleen beoordeeld op de afstamming van je paard.

Dat ken ik inderdaad. Ik reed op een vuilnisbakkie en ben in 4 keer naar de L gereden. Maar werd wel raar aangekeken, als ze vroegen van wie hij afstamde. Ook rij ik nogal op een aparte manier in. Paard gaat daar fijn en ontspannen van lopen en is veel meer met zijn aandacht bij mij, dus ik zigzag dan wel door de bak (daarbij natuurlijk wel uitkijken voor andere ruiters).

Daarbij vind ik leuke kleurtjes erg leuk. Maakt mij alleen niet uit of het HH of Anky is. Ik heb trouwens maar een Anky dekje en die is tweedehands. Ik ga ook niet met een roze dekje rijden als ik een rode jas aanheb. En op bruine paarden en friezen vind ik een fel kleurtje gewoon erg leuk staan. Ik ben nu eenmaal zo dat ik dat leuk vind.
Daarnaast ga ik ook Parelli doen. Dus zover zal ik wel niet van paardje afstaan. Ik heb echter wel een knalroze touwhalster besteld. Mijn oog wil ook wat en roze staat gewoon erg mooi bij die zwarte parel. En een roze halster vind ik niet slechter dan een naturel kleur.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:57

Rijden betekent voor mij gewoon plezier hebben met je paard. Niet meer, en niet minder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:47

jasmijn78 schreef:
En ja, hij draagt dan een Passierhoofdstel dat nieuw 500,- kost, maar dat hoofdstel heb ik voor de helft van het geld kunnen krijgen.

Wel, voor die helft koop ik NOG een fraaie jas waar IK veel lol in heb en dus mijn paard ook. Je hebt me overtuigd. Nu mijn lief nog Knipoog

HC

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 02:01

HC je vergeet het belangrijkste in haar verhaal, nl:
Citaat:
niet alles is wat het lijkt
Niet voor ieder Anky dek is het volle pond betaalt...
maw als jij je lief kunt vertellen dat je ever-wanted-item te koop staat voor een schijntje van het werkelijke bedrag... je lief er mischien iets anders tegenover staat Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:28

Helaas, atelier-maatwerk komt niet van de plank dus gaat niet in de aanbieding....

Is ook bij wijze van spreken. 'Mogen' speelt bij ons niet. Het is een voorbeeld van de keuze die iedereen voor ZICHZELF moet maken wat de prioriteiten zijn van waar je jouw geld over verdeelt.

Wat het páárdrijden betreft ligt bij de absolute prioriteit bij functionele kwaliteit. Een dekje onder het zadel MOET dus aan de voorwaarden voor vulspul voldoen (zien mijn site) en of het mooi is, is wat dit betreft irrelevant.

Voor mezélf echter is mijn eigen lol zelfs de reden dat ik een paard HEB! dus wil ik dat de spulletjes naar MIJN smaak zijn. Simpel.

Ik ben op het moment helemaal WEG van een set antieke sporen. Rond 1700, práchtig vakmanschap en verguld, exáct zoals afgebeeld op de platen in het boek van Gaspard de Saunier. Ik zou er ook prima mee kunnen rijden. Ik WIL er echter niet mee rijden dus dit is een voorbeeld van een hebbeding wat ik NIET koop. Zo een jas trek ik gewoon aan op een dagelijkse buitenrit. Jacquard-stoffen, brokat, borduurwerk op satijn, vind het gewoon mooi...

Afbeelding

De wereld daarbuiten speelt voor míj geen rol. Die mag lekker de eigen keuzes maken. Ik vind het zelf wel erg leuk als dei buitenwereld bont en pluriform is, geen eenheidsgrijs, geen Misselijk beíge... maar ja, dat is smaak, dus ga je gang hoor en geitenwollensokken zijn wel warm Knipoog

HC

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:54

Huertecilla schreef:
dus ga je gang hoor en geitenwollensokken zijn wel warm

Die heb ik ook hoor! en iid, lekker warm. Engezien het feit dat ik altijd buiten rij en in de winter 9 van de 10 keer in een natte bak, gaan die geitewollensokken gewoon over mijn trendy pikeurrijbroek. De leren laarzen blijven dan in de kast. Oude werkschoenen en chaps zijn een beter optie bij dergelijke (weers)omstandigheden.

Ik zag trouwens onlangs op de site www.rijlaarzen.nl mooie winterlaarzen van rectilicine (ofzo). Bruine leren laarzen met een rits aan de achterkant en gevoerd met lamsvacht. Lijken mij hele praktische laarzen voor de koudere maanden EN ik vond ze ook nog eens redelijk stylistisch verantwoord.

Nou maar hopen dat de kerstman een evelopje voor me achterlaat onder de boom, want het geld is deze maand al weer opgegaan aan o.a. stalling, hoefsmid en nieuwe halsters...