Emilia schreef:Es79 schreef:Mag jij je afvragen, ik vind van wel! Fijn voor mij he! Hoop dat jij hem ook goed gebruikt! Zijn we allebei blij!
Ik heb hem niet nodig.....
Ik dus ook niet he!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Emilia schreef:Es79 schreef:Mag jij je afvragen, ik vind van wel! Fijn voor mij he! Hoop dat jij hem ook goed gebruikt! Zijn we allebei blij!
Ik heb hem niet nodig.....
Es79 schreef:Voor alle duidelijkheid, nee dat zit ze niet want ze is dood! En als je goed leest zie je ook dat ik het over mijn vorige paard heb!
Mijn vorige paard ging op buitenritten zonder slof: achteruitlopen, kanaal in, steigeren.. etc. met slof was er niks aan de hand.. 1 correctie en daarna was het over, hield je hem echter te strak moest je uitkijken want dan werd hij nog gevaarlijker. Andere hulpteugels geprobeerd (echt een heleboel) maar niets hielp. alleen die slof. dus op sommige paarden is het wel een uitkomst, ligt er maar net aan hoe je hem gebruikt.
) Casca schreef:maar op sommige andere paarden misschien welMijn vorige paard ging op buitenritten zonder slof: achteruitlopen, kanaal in, steigeren.. etc. met slof was er niks aan de hand.. 1 correctie en daarna was het over, hield je hem echter te strak moest je uitkijken want dan werd hij nog gevaarlijker. Andere hulpteugels geprobeerd (echt een heleboel) maar niets hielp. alleen die slof. dus op sommige paarden is het wel een uitkomst, ligt er maar net aan hoe je hem gebruikt.
Casca schreef:Iedereen die tegen slof is mag wel eens komen kijken hoe mijn pony traint met slof. Dat gebeurd namelijk op een eerlijke manier. Ik kan echt niet zeggen dat hij er slechter van wordt
creool schreef:Casca schreef:Iedereen die tegen slof is mag wel eens komen kijken hoe mijn pony traint met slof. Dat gebeurd namelijk op een eerlijke manier. Ik kan echt niet zeggen dat hij er slechter van wordt
En toen werd het stil....
Casca schreef:Iedereen die tegen slof is mag wel eens komen kijken hoe mijn pony traint met slof. Dat gebeurd namelijk op een eerlijke manier. Ik kan echt niet zeggen dat hij er slechter van wordt
casperrr schreef:Zeg even een vraag,
Bij HAW zie ik vaak mensen staan met een jong paard die er dan een slof aan hebben hangen.
Dan zeggen ze: "ja die heb ik er aanhangen voor stel dat er iets gebeurd!"
Maar dan denk ik juist weer, denk is na hallo het is toch niet voor niets een jong paard, die zijn niet gelijk super braaf, mogen ze nog even jong zijn?
En dan vraag ik me nog af, als er wat gebeurt, wat ga je dan doen met de slof?
Trek je die strak, of neem je hem iets meer op maat?
gewoon een geïntresseerde vraag
Visconti schreef:Ik vind beide not done!
Slof: Verzameling (en het dus in de krul lopen) is voor een paard de prettigste manier om een mens te dragen. Als een paard dus de bespiering krijgt en sterker word zal hij vanzelf gaan verzamelen. (mits er een goed passende zadel oplicht en geen verdere pijnlijke elementen word gebruikt) Met de slof dwing je ze alleen maar in de krul terwijl ze er misschien qua spierenopbouw nog helemaal niet klaar voor zijn.
sporen: Sporen vind ik in algemeen vreselijk maar goed. Als tegen argument word mij altijd toegeslingerd dat het slechts voor verfijning is. Een jong paard heeft absoluut nog geen verfijning nodig. En als je hem nu al niet vooruit krijgt doe je iets goed fout. Als je een jong paard al zo vroeg contronteerd met pijn en dwang zal hij in zijn latere leeftijd nooit met plezier werken.
maikeltje schreef:En Es79, ik voel me niet zo gauw aangevallen hoor haha
maar dit vind ik juist de verkeerde manier om een slof te gebruiken!