Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Mireille1970 schreef:
-
paarden kunnen niet zien waar ze naartoe lopen
- balans wordt gestoord
Het vetgedrukte klopt gewoon niet, de rest is een mening en die mag iedereen hebben.
Heb je hier bewijzen van.
Onder andere wetenschappelijk.
Zou me erg interesseren.
Citaat:"Sorry, maar in deze discussies heb ik tot nu toe geen enkel echt feit gezien "
Kijk video op:
http://www.youtube.com/watch?v=YODFSUs8_zw
Ik kan me niet voorstellen dat dit de toekomst van dresuur zou moeten zijn.
Echt triest.
Mijn osteopate (ICREO) zei net vandaag tegen mij dat veel paarden door deze methode veel klachten hebben. Vooral op de 1e en 3e wervel en nerves vagus (achter het hoofd).
Toch grappig dat uit onderzoek blijkt dat er bij op een correcte LDR manier getrainde paarden geen afwijkingen gevonden zijn.
jirina schreef:"Sorry, maar in deze discussies heb ik tot nu toe geen enkel echt feit gezien "
Kijk video op:
Echt triest.
Mijn osteopate (ICREO) zei net vandaag tegen mij dat veel paarden door deze methode veel klachten hebben. Vooral op de 1e en 3e wervel en nerves vagus (achter het hoofd).
hns schreef:Citaat:Mireille1970 schreef:
-
paarden kunnen niet zien waar ze naartoe lopen
- balans wordt gestoord
Het vetgedrukte klopt gewoon niet, de rest is een mening en die mag iedereen hebben.
Heb je hier bewijzen van.
Onder andere wetenschappelijk.
Zou me erg interesseren.Citaat:"Sorry, maar in deze discussies heb ik tot nu toe geen enkel echt feit gezien "
Kijk video op:
Echt triest.
Toch grappig dat uit onderzoek blijkt dat er bij op een correcte LDR manier getrainde paarden geen afwijkingen gevonden zijn.
Ter herhaling
Hyperflexion...
De aanblik van een paard dat Hyperflexisch wordt gereden veroorzaakt bij mij een Hyperpathie ( langdurige pijnfrequentie).
Er ontstaat een Hyperalgesie ( pijn hypergevoeligheid).
Dat veroorzakt bij mij een Hypermotility ( zieke bewegingsonrust).
Hypermetrie (overvloedige impulsdoorgeving, klein hersenziekte).
Een Hypermnesie ( geheugenstoornis) om niet te vergeten!
enz. enz. alles wat met hyper begint is slecht het is alleen maar een mooie deknaam voor het addertje onder het gras.
HYPERflexion...
jjs schreef:Ook bij legbatterijkippen zal vast niet aan te tonen zijn dat die manier van huisvesten schade op levert. Ook bij varkens die nooit buiten komen en in hokken leven die iets groter zijn dan henzelf, zal niet aan te tonen zijn dat dat een schadelijke invloed heeft.
Als je die beelden aat zien, is dat dan een heksejacht? Of is het gewoon laten zien hoe er met dieren wordt omgegaan?
De kritiek bestaat alleen maar doordat de beelden laten zien wat ze laten zien.
Laten we wel zijn, als het er allemaal zo aardig, zo harmonisch en respectvol uitzag, was de kritiek er ook niet.
jjs schreef:En ik hoop dat steeds meer mensen dat gaan zien en gaan vinden, zodat er onder druk van een veranderende publieke opinie over hoe we met paarden omgaan, zo'n soort trainingsmethode straks gewoon uit de tijd gaan vinden.
marcolemar schreef:Ik heb anky nog nooit zo slecht zien rijden als op die video, vooral met ictenos...
Gerrie schreef:marcolemar schreef:Ik heb anky nog nooit zo slecht zien rijden als op die video, vooral met ictenos...
dit was ook hun laatste wedstrijd....
Mireille1970 schreef:*zucht* ik word er zo moe van.................................