Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:23

iepsel schreef:
Citaat:
ik denk (en dat is dus mijn persoonlijke mening) dat er in dit forum veel mensen meepraten die niet weten waar ze het over hebben en hun kennis uit boekjes halen en mensen napraten. Ik rijd 25 jaar paard maar zie hier af en toe zulke onzin voorbij komen, waar ik met de beste wil geen logica uit kan halen. En dan nog waar maken jullie je druk om? De toppers blijven toch zo rijden en wat betreft de "gewone" ruiters, ik zie zoveel mensen die rare dingen doen met hun paard, daar is LDR geen uitzondering op.

Het eerste gedeelt ben ik het mee eens, alhoewel er ook zeer goed onderbouwd commentaar los komt! En waar maakt iedereen zich druk om??? Dit is een discussieforum!! Dat betekent dat er gediscusieerd mag worden(nee zelfs moet!) En dat er vreemde dingen gebeuren met paarden, daar kun je over DISCUSIEREN!!!

mag discussiëren dan wel met dubbel s (grappie)
En discussie is altijd goed maar af en toe gaat het echt nergens meer over

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:56

Misschien is dit al ergens genoemd, maar in de paardenkrant van 12 april stond een artikel dat St Georg een poster bij het blad had gedaan tegen het LDR. Wat erop stond kwam ongeveer neer op: rollkur, hier doe je toch niet aan mee. Dit voelt voor u toch ook niet goed, enz.....
Ik vind dit persoonlijk een beetje vreemd, want moet dit die ruiters dan overtuigen om anders te gaan rijden? Ik denk niet dat bv Anky er zich iets van aantrekt, en bovendien wordt het wel weer op een heel tactisch moment zo vlak voor de wereldbekerfinale gebracht...

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:05

LETS schreef:
Misschien is dit al ergens genoemd, maar in de paardenkrant van 12 april stond een artikel dat St Georg een poster bij het blad had gedaan tegen het LDR. Wat erop stond kwam ongeveer neer op: rollkur, hier doe je toch niet aan mee. Dit voelt voor u toch ook niet goed, enz.....
Ik vind dit persoonlijk een beetje vreemd, want moet dit die ruiters dan overtuigen om anders te gaan rijden? Ik denk niet dat bv Anky er zich iets van aantrekt, en bovendien wordt het wel weer op een heel tactisch moment zo vlak voor de wereldbekerfinale gebracht...

Ik heb die St. Georg en er zit geen poster bij

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 11:01

zipje71 schreef:
ik denk (en dat is dus mijn persoonlijke mening) dat er in dit forum veel mensen meepraten die niet weten waar ze het over hebben en hun kennis uit boekjes halen en mensen napraten. Ik rijd 25 jaar paard maar zie hier af en toe zulke onzin voorbij komen, waar ik met de beste wil geen logica uit kan halen. En dan nog waar maken jullie je druk om? De toppers blijven toch zo rijden en wat betreft de "gewone" ruiters, ik zie zoveel mensen die rare dingen doen met hun paard, daar is LDR geen uitzondering op.

Amen

roosp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:13

helemaal met berichtje hierboven eens.
veel hier zijn van die penny meisjes die denken dat ze overal verstand van hebben.. en anderen maar beetje napraten.
echt verstand van paarden ho maar. ga lekker de penny lezen :p

LDR is denk ik niet precies zoals het plaatje van de opener hiervan.
ik heb ook mensen gezien die zo rijden en daarbij gaat de neus veel meer naar beneden inplaats van na de borst. en ja, veel toppers rijden zo en komen niet zomaar aan de top,, wel ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:41

roosp schreef:
veel hier zijn van die penny meisjes die denken dat ze overal verstand van hebben.. en anderen maar beetje napraten.

ik heb ook mensen gezien die zo rijden en daarbij gaat de neus veel meer naar beneden inplaats van na de borst. en ja, veel toppers rijden zo en komen niet zomaar aan de top,, wel ?

Zelf mopperen over mensen die niet precies weten waar ze het over hebben, maar je weet het zelf ook niet eens precies ('denk ik'.)

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:38

QQQQ schreef:
LETS schreef:

Ik heb die St. Georg en er zit geen poster bij

Echt? Volgens de paardenkrant zou dat zo zijn...en kon je ze ook bestellen ofzo?....maar sla me niet als ik ongelijk heb....ik las het toevallig...

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:18

Ik vind dat iedereen zijn of haar paard moet rijden zoals zij denken of vinden dat het goed is. Je kan op een forum niet verwachten dat jij (in het algemeen gebruikt, bedoel dus niemand hiermee) met een jouw mening iedereen kan ompraten over dit onderwerp. Ik heb namelijk sterk het idee dat dit wel geprobeerd wordt, in plaats van dat er een discussie over het onderwerp wordt gevoerd..

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:50

LINS schreef:
Ik vind dat iedereen zijn of haar paard moet rijden zoals zij denken of vinden dat het goed is. Je kan op een forum niet verwachten dat jij (in het algemeen gebruikt, bedoel dus niemand hiermee) met een jouw mening iedereen kan ompraten over dit onderwerp. Ik heb namelijk sterk het idee dat dit wel geprobeerd wordt, in plaats van dat er een discussie over het onderwerp wordt gevoerd..

helemaal mee eens!! Vind dat dit soort discussies ook niet geschikt zijn voor op het net want mensen durfen ineens zulke rare dingen tegen elkaar te zeggen wat ze niet in iemands gezicht durfen te doen. Ik denk ook dat als je ziet met wie je discussieert(bijv. iemand van 13) dat je dan ook een beetje kan begrijpen hoe iemands gedachtenwereld is op die leeftijd. Dit is niet discriminerend bedoeld maar ik denk niet dat er veel 30-plussers zijn die in discussie gaan met iemand van 13 en vice versa. Dat zijn twee totaal andere belevingswerelden (uitzonderingen daargelaten hahaha)

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:54

roosp schreef:

Het klinkt ook niet alsof jij weet waar LDR om gaat. Nee ik geef toe ik weet er ook niet alles vanaf, maar ben hier aan het bijleren . Maar ga er dan niet over zeuren dat sommige mensen er hier geen verstand van hebben.

zipje71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:06

noekje schreef:
roosp schreef:

Het klinkt ook niet alsof jij weet waar LDR om gaat. Nee ik geef toe ik weet er ook niet alles vanaf, maar ben hier aan het bijleren . Maar ga er dan niet over zeuren dat sommige mensen er hier geen verstand van hebben.

volgens mij gaat het er niet zo zeer om of je er wel of geen verstand van hebt, maar dat men DOET alsof ze er verstand van hebben. Vragen staat altijd vrij. Denk alleen niet dat je antwoorden zult vinden. Denk dat als je het ziet met uitleg erbij dat het dan duidelijker is. Of je het er dan mee ens bent is weer iets anders

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:12

Volgens mij is dit een discussietopic en dan lijkt het mij ook terecht dat er gediscussieerd wordt, alleen is het gat zo groot tussen de voor- en tegenstanders dat ik denk dat we het nooit eens zullen worden en topic na topic onze eigen argumenten blijven herhalen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:28

Karl66 schreef:
Volgens mij is dit een discussietopic en dan lijkt het mij ook terecht dat er gediscussieerd wordt, alleen is het gat zo groot tussen de voor- en tegenstanders dat ik denk dat we het nooit eens zullen worden en topic na topic onze eigen argumenten blijven herhalen.

het punt is ook niet dat er wel of niet gediscussieerd mag worden maar dat als je niet weet waarover je praat er ook geen echte discussie mogelijk is

roosp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:48

noekje schreef:

[/quote]

ik heb het over het algemeen over de lui hier op bokt.
er zijn veel napraters die dingen zegge terwijl ze eigenlijk niet weten waar het precies om gaat..

ik zeg ook niet dat ik precies weet waar dit over gaat maar wat ik heb gezien/ gehoord is gewoon heel anders dan op dat plaatje.. en gaf ik mijn mening? mijn oordeel? nee, ik zei gewoon wat ik heb gezien enz. en dat dat niet op dat plaatje lijkt.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:49

Vandaag met zijn allen naar Jumping Amsterdam. Daar kun je een symposium volgen en vragen stellen over Laag Diep en Rond (niet te verwarren met Rollkur of trekpraktijken, maar technisch van achteruit Laag diep rond en losjes aan de hand gereden)...

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:29

Het laatste seminar met A&S was nogal teleurstellend en helemaal niet verhelderend, uitleg ontbrak en kwam niet veel verder dan de gewone gemeenplaatsen en vage verklaringen. Ik hoor graag of dat op JA beter is geregeld.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:48

ik ga morgen, ben alleen nu nog ziek maar ga hoe dan ook en wie weet kunnen we ook wel bij het losrijden kijken we zullen zien..!!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:47

Ik hoorde dat Anky gisteren op tv had verklaart niet te starten in Aken vanwege dat gebeuren in Dtsl. Ben benieuwd hoe men hierop reageerd....

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:55

Als Anky dat doet laat ze zich wel kennen . Wie op dit niveau rijdt moet ook tegen kritiek kunnen. En de Duitsers zijn volgens mij echt niet tegen haar , maar hebben kritiek op de manier van rijden ook van Isabelle Werth .

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:52

andafries schreef:
Als Anky dat doet laat ze zich wel kennen . Wie op dit niveau rijdt moet ook tegen kritiek kunnen. En de Duitsers zijn volgens mij echt niet tegen haar , maar hebben kritiek op de manier van rijden ook van Isabelle Werth .

volgens mij heeft ze zo langzamerhand wel bewezen dat ze tegen kritiek kan, want dit is al een paar jaar aan de gang zo.

Dan plaatsen ze ook maar foto's van Isabelle bij hun artikelen in plaats van die van Anky.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:39

Ze start in mei niet in Aken, wel bij de wereld ruiterspelen.

Mei paste ook niet in haar schema, zei ze, dus beetje raar dat ze tevens probeert het af te schuiven op de kritieken die er heersen.

Die kritieken zijn er allang, alleen nu meer in de "pers".

Is wel een beetje off-topic...

Was er nog iemand naar Jumping om de "LDR-uitleg" etc te horen? Werd daar nog iets nuttigs gemeld?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:39

shan schreef:
Dan plaatsen ze ook maar foto's van Isabelle bij hun artikelen in plaats van die van Anky.

Dat doen ze allang, alleen haalt dat de NL pers niet.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:52

QQQQ schreef:

volgens mij heeft iedereen er wel over gezegd wat er over te zeggen valt, men is al een tijdje offtopic.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:58

shan schreef:
QQQQ schreef:

volgens mij heeft iedereen er wel over gezegd wat er over te zeggen valt, men is al een tijdje offtopic.

Niet ZO ver off topic

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 00:43

Wedden dat er in mei niks in de St George staat, want Anky is er dan toch niet bij, maar dat voor de wereldruiterspelen er weer een heel artikel aan gewijd is?