Citaat:Marilyn, ben je al met hem naar de dierenarts geweest voor kreupelheidsonderzoek. Want als een paard zo scheef is (en dat blijkbaar al heel lang) en zo in verzet gaat, dan is er in de meeste gevallen wel wat anders aan de hand.
Nee eigenlijk nog niet, maar ik kan vragen met de routine (makkelijk als stalling op een veehouderij staat) even daar langs wil kijken.
Kan wel ff een filmpje plaatsen van dat hij zelf rondloopt.
Ik film namelijk niet als ik met m werk. Waarom niet? Omdat ik een vrouw ben, die geen 2 dingen tegelijk kan. Dus filmen EN met paard bezig....
Aan het been, hij is zeer zeker zeer flot. Kuit eraan en vooruit. Op rechterkant buigt hij om mijn been en kan ik m ook laten wijken.
Met linkerkant ben ik veel langer bezig. Moet ik m echt stilzetten, ombuigen, dan stapt hij, omdat hij die druk kwijt moet. Stopt hij, laat hij (eindelijk) zijn kaak, nek en rug los. Als ik dan wegstap op een volte, stapt hij 2 passen met zijn linker achterbeen naar buiten toe. Geeft een YES gevoel uiteraard. Maar toch niet toff dat hij het met "gewoon" werk niet kan, eerst moet stilstaan, loslaten en DAN pas verder.
Vroeger issie zonder les door mijzelf gereden, want ik mocht geen les. (nu is het anders, staat hij ergens anders MET een bak en heb ik geld over dus KAN dat....Eerst maar een zadel.) Dus deed ik eigenlijk maar wat. Pakte een slof (uiteraard niet goed, maar als penny meisje?? You dont know) om hem rond te krijgen...En links vermijden, want dat wou hij toch niet....
Dus voor 90% door mijzelf verkeerd gereden.
5% van een verkeerd zadel.
Rest, verkeerde instructie gehad (vriendjes vriendinnetjes) en natuurlijke scheefheid.
Dit is dan een tijdje terug, toen hij nog erg stijf was.
http://www.youtube.com/watch?v=bcHpUNmVYRo
Dit hebben we toen opgelost door balkjes te draven.