Citaat:
KAN wel degelijk zijn achterhand kantelen en vanuit daar vertrekken. Zo gauw ik hem los in de bak dus een beetje 'aan het werk zet', geheel in vrijheid overigens. Hem actief laat lopen en een paar keer echt laat vertrekken vanuit een voorwaartse overgang (van stap naar draf bv.) waarin ik van hem dus vraag om actief te worden komen er gangen uit waar je WAUW tegen zecht. Je ziet zijn achterhand zakken en van voor komt ie echt los als het ware.
Alleen het grootste minpunt treed dan ook direct op, die onderhals. Hij loopt dan qua gangwerk eigenlijk zoals jullie het graag zouden willen zien maar hij gooit z'n hals daarbij ook omhoog en zet de onderhals erop. Loopt echt als een enorme trotste heer dan eigenlijk.
Dat is totaal niet wat ik denk te zien op die eerste foto in vrijheid. Wat ik wel denk te zien op die eerste foto is een taktfout, er van uitgaande dat dit draf moet voorstellen, linksvoor staat op de grond, rechtsachter zweeft. M.a.w. ik denk dat je paard hier erg op de voorhand valt, dus ik denk niet het omgekeerde te zien dan wat jij beschrijft.
Ondertussen al duidelijk dat ik geen expert ben en je je van mij weinig moet aantrekken?
En als ik dan verder denk en een beetje met mezelf aan het brainstormen ga, denk ik dat het zelfs zou kunnen dat hij zijn hoofd zo de lucht ingooit deels uit joligheid maar ook gewoon om zijn zwaartepunt toch een beetje gelijk te houden. Verplaats ik in gedachten het hoofd naar beneden dan denk ik dat valt je paard.
Verder zie ik op de eerste foto veel spanning wat ook eigen is aan de foto natuurlijk. Hij loopt een beetje gek te doen op de wei.
De tweede foto is een beetje uit een vervelend oogpunt genomen en ik kan geen horizon vinden om te controleren of hij recht is. Ook hier lijkt hij dezelfde tactfout te maken. Vooraan zwaar op de grond, achteraan zwevend en omgekeerd? Huh
Ik zie ook zo niet direct een storende onderhals, wel zie ik een paard dat te diep loopt en een ruiter die naar beneden kijkt en haar handen nogal dicht bij haar benen lijkt te hebben wat mij de indruk geeft dat je inderdaad erg vooraan bezig bent. Bij het paard zelf denk ik veel spanning te zien, staart, oren, nek en die spanning zie ik eigenlijk bij jou terug, of is het omgekeerd?
Zo tot hier mijn hersenspinsels. Ben benieuwd in hoeverre ik er een beetje in de buurt van kom.