Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:35

Nombrado, besef je hoe het overkomt als je zoiets roept terwijl je in je achtertuin rijdt en geen enkel filmpje durft te plaatsen?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:36

nombrado schreef:
oji schreef:
En was dat een grand prix proef in wedstrijdverband of in de achtertuin?

Dat waren lessen op een GP geschoolde hengsten om te leren voelen en ervaren...
Ik rijd momenteel geen wedstrijden.
Heb mijn handen vol aan het weer in balans rijden van verreden paarden hier in Nederland :o

I rest my case...want wie zal ooit zeggen of de proef, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 % waard zou zijn????

horseyfries

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:38

Als ik toch voor één keer in mijn leven een Grand Prix proef met zo'n geweldig dier mocht rijden, dan stond er minstens iemand te filmen of foto's te maken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:39

oji schreef:
I rest my case...want wie zal ooit zeggen of de proef, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 % waard zou zijn????

Misschien zijn die punten en oordelen van andere belangrijk voor jou.
Bij mij zijn de paarden de leermeesters.
Je kan als (bewuste) ruiter prima voelen of een oefening goed voelt en uitgevoerd wordt.
daar heb ik geen jury voor nodig.
Dat is het voordeel als je op geschoolde paarden hebt (leren) rijden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:40

Heerlijk toch als je zo'n fantasie hebt! Helpt ook bij Sinterklaasgedichtjes maken zeker?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:40

horseyfries schreef:
Als ik toch voor één keer in mijn leven een Grand Prix proef met zo'n geweldig dier mocht rijden, dan stond er minstens iemand te filmen of foto's te maken.

Die behoefte heb ik zelf niet.
De ervaring en moment op dat paard, kan ik mijn leven lang voor me halen en van genieten.
daar kan geen film of foto tegenop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:41

Horseyfries,
Ondanks dat jij waarschijnlijk één van de weinige in dit topic bent die op niveau rijdt vind ik jouw manier van reageren naar anderen erg denigrerend overkomen. Is het te veel gevraagd om een ander in zijn waarde te laten en wat minder je eigen ik de boventoon te laten voeren?
Steeds vraag jij aan mensen hier wanneer zij een opmerking maken dat zij ook maar eens filmpjes of foto's moeten laten zien. Ik vind dat helemaal niet relevant. Zou iemand die geen GP rijdt niet kunnen zien of een combinatie goed gaat of niet?
Ik rijd bijvoorbeeld ook geen grandprix maar train mijn paarden wel door tot lichte tour niveau. Ook zij kunnen een piaffe en een stuk passage laten zien. Maar omdat er van mijn paarden op dit moment geen filmpjes voor handen zijn zou ik niet mogen reageren? Ik denk dat er thuis heel veel ruiters zijn die meer rijervaring hebben dan iemand die een keer GP is gestart. Wat te denken van ruiters die handelspaarden rijden die daarna weer verkocht worden. Bij mij worden de paarden wanneer zij presteren ook verkocht en het is altijd weer leuk om te zien dat een andere ruiter er zo mee weg kan rijden en ook nationaal of internationaal mee presteren. Maar maakt het mij dan tot een mindere ruiter dan jij?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:44

En dan is het kringetje weer rond en zijn we weer terug bij het paard is de leermeester en onafhankelijke beoordeling of zelfs iets van jezelf willen terugkijken op een filmpje is niet nodig. Jury's hebben per definitie ongelijk en alle topruiters rijden vooral in de achtertuin. Lekker in je eigen droomwereldje blijven leven is heel comfortabel, maar maakt je niet geloofwaardiger.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:47

burl schreef:
Horseyfries,
Ondanks dat jij waarschijnlijk één van de weinige in dit topic bent die op niveau rijdt vind ik jouw manier van reageren naar anderen erg denigrerend overkomen. Is het te veel gevraagd om een ander in zijn waarde te laten en wat minder je eigen ik de boventoon te laten voeren?
Steeds vraag jij aan mensen hier wanneer zij een opmerking maken dat zij ook maar eens filmpjes of foto's moeten laten zien. Ik vind dat helemaal niet relevant. Zou iemand die geen GP rijdt niet kunnen zien of een combinatie goed gaat of niet?
Ik rijd bijvoorbeeld ook geen grandprix maar train mijn paarden wel door tot lichte tour niveau. Ook zij kunnen een piaffe en een stuk passage laten zien. Maar omdat er van mijn paarden op dit moment geen filmpjes voor handen zijn zou ik niet mogen reageren? Ik denk dat er thuis heel veel ruiters zijn die meer rijervaring hebben dan iemand die een keer GP is gestart. Wat te denken van ruiters die handelspaarden rijden die daarna weer verkocht worden. Bij mij worden de paarden wanneer zij presteren ook verkocht en het is altijd weer leuk om te zien dat een andere ruiter er zo mee weg kan rijden en ook nationaal of internationaal mee presteren. Maar maakt het mij dan tot een mindere ruiter dan jij?

Het gaat vooral om de manier waarom Nombrado ontzettend veel commentaar heeft op elke Nederlandse ruiter, en ze het zelf allemaal veel beter doet en ze allemaal weer goed maakt. Met zulke grote uitspraken vraag je gewoon om een hoop commentaar, en dan vooral als je er 0,0 bewijs van hebt. Alles wat Nombrado typt komt op mij over als klinklare onzin, ik begin me zelfs af te vragen hoe oud Nombrado is, niet alleen door haar manier van (niet) discuseren, ook haar hele manier van typen zet ik mijn vraagtekens bij. Geen hoofdletters, leestekens, ontzettend veel spelfouten enz enz....

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:48

In plaats dat de focus nu eens gaat liggen bij het kijken naar de beweging, oefeningen en paarden.
verschillen tussen vroeger en nu. Worden er vergelijkingen gemaakt, van wie er hier beter rijdt dan een ander? wat een onzin.
dat is in ieder geval niet de manier van hoe ik het rijden zie.
Overigens heb ik een filmpje geplaatst met een juryoordeel in het engels op de achtergrond en erbij geschreven dat ik het zeker met de jury eens was.
Ik kijk wel zeker naar dressuur, GP en graag bij de PRE (is gewoon mijn type paard)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:48

burl schreef:
Horseyfries,

Nee, staat dat ergens dan? Dat is jouw interpretatie, kan ik niets aan veranderen.
Ik vind het juist heel relevant als je denkt commentaar te moeten leveren op de hele dressuurtop van tegenwoordig, dat je dan zelf laat zien hoe het volgens jou wel moet. En dat blijft het gekke in dit soort discussies, een aantal mensen denken dat ze alles en iedereen mogen afkraken, maar als je ze dan op dezelfde manier aanspreekt waarop zij andere mensen veroordelen, dan is dat plotseling gemeen, laat je hen niet in hun waarde, en is het denigrerend? Misschien moet je dan toch eens gaan nadenken of de pot de ketel in dit geval niet verwijt dat hij zwart ziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:48

oji schreef:
En dan is het kringetje weer rond en zijn we weer terug bij het paard is de leermeester en onafhankelijke beoordeling of zelfs iets van jezelf willen terugkijken op een filmpje is niet nodig. Jury's hebben per definitie ongelijk en alle topruiters rijden vooral in de achtertuin. Lekker in je eigen droomwereldje blijven leven is heel comfortabel, maar maakt je niet geloofwaardiger.

Er zijn ook ruiters die graag jonge paarden in de basis wil blijven starten en er dan ook voor kiezen om de paarden thuis door te trainen en ze niet meer nationaal te starten.
Omdat wanneer je een aantal keren ZZ-L of hoger bent gestart je de jonge paarden niet meer in het L uit mag brengen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:49

mang schreef:
Het gaat vooral om de manier waarom Nombrado ontzettend veel commentaar heeft op elke Nederlandse ruiter, en ze het zelf allemaal veel beter doet en ze allemaal weer goed maakt. Met zulke grote uitspraken vraag je gewoon om een hoop commentaar, en dan vooral als je er 0,0 bewijs van hebt. Alles wat Nombrado typt komt op mij over als klinklare onzin, ik begin me zelfs af te vragen hoe oud Nombrado is, niet alleen door haar manier van (niet) discuseren, ook haar hele manier van typen zet ik mijn vraagtekens bij. Geen hoofdletters, leestekens, ontzettend veel spelfouten enz enz....

Dat ligt niet alleen aan de ruiters, maar ook aan de instructeurs.
Overigens wist ik niet, dat je hier ook nederlandse les krijgt?
kan jij anders mijn spelvoutun eruit halen? heel graag :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:50

Burl, dan zeg je toch gewoon dat je zo'n ruiter bent en plaats je een filmpje van je ZZ licht of hoger proef?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:50

nombrado schreef:
mang schreef:

Dat ligt niet alleen aan de ruiters, maar ook aan de instructeurs.
Overigens wist ik niet, dat je hier ook nederlandse les krijgt?
kan jij anders mijn spelvoutun eruit halen? heel graag :+

Fijn dat je de hand in eigen boezem steekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:52

horseyfries schreef:
Nee, staat dat ergens dan? Dat is jouw interpretatie, kan ik niets aan veranderen.
Ik vind het juist heel relevant als je denkt commentaar te moeten leveren op de hele dressuurtop van tegenwoordig, dat je dan zelf laat zien hoe het volgens jou wel moet. En dat blijft het gekke in dit soort discussies, een aantal mensen denken dat ze alles en iedereen mogen afkraken, maar als je ze dan op dezelfde manier aanspreekt waarop zij andere mensen veroordelen, dan is dat plotseling gemeen, laat je hen niet in hun waarde, en is het denigrerend? Misschien moet je dan toch eens gaan nadenken of de pot de ketel in dit geval niet verwijt dat hij zwart ziet!

Maar waarom voel jij je zo geroepen om de Nederlandse dressuurruiters steeds opnieuw te moeten verdedigen?
Het lijkt wel of je een missie hebt.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:52

nombrado schreef:
In plaats dat de focus nu eens gaat liggen bij het kijken naar de beweging, oefeningen en paarden.
verschillen tussen vroeger en nu. Worden er vergelijkingen gemaakt, van wie er hier beter rijdt dan een ander? wat een onzin.
dat is in ieder geval niet de manier van hoe ik het rijden zie.
Overigens heb ik een filmpje geplaatst met een juryoordeel in het engels op de achtergrond en erbij geschreven dat ik het zeker met de jury eens was.
Ik kijk wel zeker naar dressuur, GP en graag bij de PRE (is gewoon mijn type paard)

Prima dat de PRE jou type paard is, maar je loopt alles af te kraken wat niet spaans of portugees is. Je begint zelf overigens met die vergelijking wie rijd beter, door Adelinde hier met een Spaanse te vergelijken. Er schort gewoon echt iets aan jou manier van communiceren. Het eindeloos praten gaat je prima af, het luisteren daar in tegen is niet echt je van het...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:54

burl schreef:
horseyfries schreef:

Maar waarom voel jij je zo geroepen om de Nederlandse dressuurruiters steeds opnieuw te moeten verdedigen?
Het lijkt wel of je een missie hebt.

Waarom voelen andere mensen zich zo geroepen om hen af te kraken? Hebben zij een missie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:54

horseyfries schreef:
Waarom voelen andere mensen zich zo geroepen om hen af te kraken? Hebben zij een missie?

Misschien omdat zij gelijk hebben?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:57

Wel erg als je nog niet eens herkent dat je zelf precies datgene doet wat je mij verwijt, maar dan alleen op een negatieve manier.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:58

burl schreef:
Horseyfries,

Ik vind dat horseyfries juist heel netjes en met veel geduld reageert. Als ik haar niveau had gehad, was ik er waarschijnlijk al helemaal klaar mee geweest.

En voor wat jouw vraag, ja voor mij maakt dat jou een minder ver geschoolde dressuurruiter. Ik heb zelf 15 jaar voor andere eigenaar jong spul gereden, dat iedere keer rond L niveau werd verkocht. Veel geleerd, maar dat maakt mij een handige ruiter op jong spul, dat maakt dat ik best leuk een paard de beginselen bij kan brengen, maar ik blijf gewoon een L ruiter. Niets meer, niets minder en wel degelijk als dressuurruiter minder ver geschoold als een M of Z ruiter. Ja ik heb ook wel voor een vriendin tijden haar zwangerschappen haar Z paard onderhouden, ja ik heb daar ook leuk mee gelest en de Z oefeningen op gereden. Nee, ik ben geen Z ruiter, verre van dat, want ik heb nog nooit in de ring laten zien dat ik een Z proef fatsoenlijk doorkom en ik heb al helemaal nooit een paard zelf opgeleidt tot Z niveau. Nu heb ik een jaar geleden zelf een volledig groen paard gekocht, voor mijzelf, om wel een keer te kijken hoe ver ik kan komen. Pas als ik met dit paard (en eventueel nog andere paarden) verder kom dan het L, zal ik kunnen zeggen dat ik mij kan meten met een M of evt een Z ruiter. Misschien heb je best hetzelfde talent. Kan best. Maar in mijn ogen is horseyfries dus wel de verder geschoolde ruiter.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:59

mang schreef:
Prima dat de PRE jou type paard is, maar je loopt alles af te kraken wat niet spaans of portugees is. Je begint zelf overigens met die vergelijking wie rijd beter, door Adelinde hier met een Spaanse te vergelijken. Er schort gewoon echt iets aan jou manier van communiceren. Het eindeloos praten gaat je prima af, het luisteren daar in tegen is niet echt je van het...

Ik vind zelf dat Fuego beter had kunnen winnen dan Adelinde, als je de FEI reglementen erbij haalt
overigens zijn er best goede Nederlandse ruiters hoor.
Maar ik had het over de paarden....het spaanse paard is mijn type paard.
of die nu door een goede nederlandse ruiter of buitenlander gereden wordt
boeit me niet (met dt ;) )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:00

oji : Ik vind dat jij het ook altijd netjes en duidelijk omschrijft :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:02

burl schreef:
oji schreef:

Er zijn ook ruiters die graag jonge paarden in de basis wil blijven starten en er dan ook voor kiezen om de paarden thuis door te trainen en ze niet meer nationaal te starten.
Omdat wanneer je een aantal keren ZZ-L of hoger bent gestart je de jonge paarden niet meer in het L uit mag brengen.

Maar die zullen dan dus nooit zeker weten of ze daadwerkelijk dat ZZ-L of hoger niveau hebben, want het wordt niet gemeten. Meten is weten.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 15:05

Als een ruiter met paard de oefeningen horend bij GP op de juiste manier kan uitvoeren? Nooit wedstrijden rijd
is dan het nivo van het paard met ruiter GP ? of beginner?