Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bertie schreef:cp112 schreef:Wat er net gezegd werd ovr mn tinker qua impuls klopt helemaal. Goed gezien zo van een foto. Hij wordt soms wat hangerig op het been en moet dan net even wat actiever. Verliest dan impuls en komt dan wat achter de LL. Hij moet meer naar de hand toe gereden worden
Maar, hij is 3,5 dus mag hij zulke impulsverlies foutjes nog maken
Hm ..![]()
3,5 jaar is nog heel jong!![]()
Ik vind het altijd héél belangrijk dat een paard het inrijden met speels gemak aan moet kunnen.
Als je nu impulsproblemen hebt kun je je afvragen of de conditie van je paard wel voldoende is op dit moment. Zéker met deze leeftijd!
Je paard leert nu al verkeerde dingen aan. Dat moet je later weer gaan corrigeren ..
Wat zonde!
bertie schreef:Esmeelover9 schreef:Nog een fotootjee van mijn pony,, :
(Alweer een tijd geleden trouwens!!)
Haha, dat ik-mag-niet-naar-beneden-kijken hoofd van jou!![]()
Welsh? Echt een ponyplaatje dat je op wedstrijden héél veel ziet maar waar dressuurmatig wel wat aan kan gebeuren. Alleen dat koppie-erop is niet genoeg. Het gaat NIET om het plaatje alleen.
De gewrichten mogen wel mee gebogen. Hoge achterhand. Stugge aanleuning.
Wél neusje er mooi uit!![]()
EN .. daarover hebben we het in dit topic nog niet gehad, een (zo te zien) zwakke lendenpartij. Dat laatste kun je zien als teken van gebrek aan gymnastiserende arbeid, en een teveel aan plaatje-rijden.
Je zult je punten er wel mee krijgen, daar niet van. Het is een dilemma van heel veel juryleden dat ze hier niet doorheen durven prikken. Ik zeg bewust 'durven', want ik hoor wat de juryleden onder elkaar bespreken.
Je kunt de pony voor wat betreft de punten zomaar naar de M of Z rijden.
Maar dan maar hopen dat het geen stakende pony wordt omdat er rugklachten ontstaan ..
R_ali_R schreef:pffffffffffff wat een bijlees werk, ik ga niet op alles reageren, maar ga vanaf nu proberen om zo veel mogenlijk te reageren.
Even wat anders ik ben dus op zoek naar een instructeur omgeving noord-holland
Als iemand iets weet graag pb
Veulen84 schreef:R_ali_R schreef:pffffffffffff wat een bijlees werk, ik ga niet op alles reageren, maar ga vanaf nu proberen om zo veel mogenlijk te reageren.
Even wat anders ik ben dus op zoek naar een instructeur omgeving noord-holland
Als iemand iets weet graag pb
Noord-Holland is groot. Mare ik doe een deel daarvan wel, maar waar woon je?
cp112 schreef:Overigens zei je dat ik hem nu verkeerde dingen aanleer en later moet corrigeren, dat is natuurlijk niet zo. Ik leer hem niet impulsfouten te maken. Hij is van zichelf niet het meest voorwaartse paard. Dus waar wij het meest aan werken is voorwaarts en impuls houden. Leer hem dus absoluut niet wat jij in mijn bovenstaande quote zegt.
xSimonee schreef:Goed, ik ga ook maar eens een poging doen.
Dit was gisteren. Ik rij hem een dik jaar nu en bijna een jaar serieus. Ik kwam toen ik begon recht van de manege af. Pony is een 6 jarige Haflinger.
De laatste keer dat ik er op had gereden was in de kerstvakantie en toen ben ik heel hard gevallen, dus ik was al blij dat ie liep. Hij was gisteren wel een beetje hangerig en druk.
bertie schreef:xSimonee schreef:Goed, ik ga ook maar eens een poging doen.
Dit was gisteren. Ik rij hem een dik jaar nu en bijna een jaar serieus. Ik kwam toen ik begon recht van de manege af. Pony is een 6 jarige Haflinger.
De laatste keer dat ik er op had gereden was in de kerstvakantie en toen ben ik heel hard gevallen, dus ik was al blij dat ie liep. Hij was gisteren wel een beetje hangerig en druk.
Wat is er gebeurd dat je er af bent gevallen?![]()
Ben ik heel nieuwsgierig naar!
Ik zie: een bezwete Haf, op de voorhand, mét martingaal, en een amazone die er best netjes op zit!
xSimonee schreef:bertie schreef:Wat is er gebeurd dat je er af bent gevallen?![]()
Ben ik heel nieuwsgierig naar!
Ik zie: een bezwete Haf, op de voorhand, mét martingaal, en een amazone die er best netjes op zit!
Zn kop ging tussen zn benen, kont omhoog en daar ging pony. Hij had een week stilgestaan en het was koud dus hij was druk en toen ik ging draven werd ie gek
Hij bokt wel vaker, maar ik was er even niet op voor bereid. Dus ik hang er half aan, wil weer terug gaan zitten, bokt ie nog 3x en toen lag ik in het zand.
nicky_rilana schreef:licht er aan waar je gaat kijken, maar over het algemeen zeggen ze wel dat de beste paarden uit brabant en limburg komen ( nu niet boos worden want in de rest van de provincie's kunnen ook goede paarden zijn hoor). als je gaat kijken naar nk's zie je vaak dat er veel brabanters of limburgers bove in staan.
ik belgië is het nivo toch ook anders in gedeeld als in nederland?