john57 schreef:marjootje schreef:Ik heb een vraag voor jouw @john57.
Heb even door je profiel heen gelezen, en vraag me af of jij met het gewicht van bijna 90 kilo ook gewoon op de ijslanders en je andere paardje hebt gereden??
Kan aan mij liggen, maar volgens mij is dat ook een behoorlijk gewicht voor die type paardjes, of begrijp ik het nu verkeerd uit je profiel??
Ik snap ook best wel wat je met die stukje's bedoeld, maar deelnemen aan de discussie is voor ons leuker dan dat je een stukje plaatst met een diepe zucht.
Geef er dan in ieder geval een passend commentaar bij waarom je nou juist dat stukje plaatst.
Ijslanders zijn wat mij betreft de meest sterke paarden die ik heb gehad, robuust, flink gespiert, korte sterke rug en bovendien 5 versnellingen. Mijn gewicht heb ik vanwege de sport altijd tussen de 88 tot 89 kg gehouden ondanks dat ik 6500 kc tot mij neem per dag. 3000 daarvan zijn louter vlees, kip en eieren. Mijn paarden hebben nooit een blessure gehad en zeker onze Ijslanders niet, beide zijn nu ruim 20 jaar en worden amper nog gereden omdat Judith een heupprotese heeft. Ik rij globaal 12 uur per week paard.
Fijn dat je snap waarom ik dat berichtje zette, het was mn een stuk over het natrillen van vetwaar op dat moment over gesproken werd.
dat ik niet volledig aan de discussie deelneem, staat ook in de eerste berichtjes van dit topic, komt dat ik me opmaak voor de Duitse kampioenschappen gewichtheffen voor senioren in juli. Ik moet in mijn klasse noch 9 kg afvallen en door mijn stofwisselingsprobleem is dit een hele klus. Ik lees mee als ik even tijd heb.echt deelnemen wordt moeilijk
Bedankt voor je reactie.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik 85 A 90 kilo toch eigenlijk best heel veel vind voor een ijslander.
Ik weet dat het erg sterke paardjes zijn, maar dan nog vind ik het behoorlijk, als je daar het zadel enzo nog bijtelt zit je toch al gauw over de 100 kilo.
Als de ijslanders amper nog gereden worden, waar breng je dan die 12 uur per week op door, is toch behoorlijk veel lijkt mij.