is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:40

heb je de link naar dat topic toevallig?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:43

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:47

ziet er idd netjes uit ja :))
bij mij hangt hij ietsjes strakker (maar nog steeds los :)) )
zij zit hier ook in het topic toch?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:51

Volgens mij wel. Zo heb ik volgens mij de foto's gevonden en ik vond ze meteen een fijn beeld geven. Ze rijdt het dier netjes nageeflijk met teugelcontact en de slof lijkt slechts een 'beveiliging'.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:53

precies :))
zo hoort de slof ook te zijn, beveiliging/begrenzing :)
bij mij hangt hij dus iets strakker omdat ik anders bang ben dat ze er in gaan staan (mijn eigen is nog al een stuiteraar :+) maar goed, zo lang ze maar los hangen en alleen inkomen als het paard echt te hoog komt met zijn koppie :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:54

overgens ben ik nu gedwongen te hopen dat beide paarden geen last meer van hun probleempjes krijgen want mijn slof is gejat {:)-:( ~~}>

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:58

In die gevallen ben ik dus, zoals topic titel zegt, niet anti-slof! (wow, ben wel heel erg "on topic" nu! _O- )
Helaas zijn dit de uitzonderingen en zijn er zo veel mensen die de slof gebruiken om het paard in een houding vast te zetten. En dán ben ik dus wel anti-slof.
M_D_H schreef:
overgens ben ik nu gedwongen te hopen dat beide paarden geen last meer van hun probleempjes krijgen want mijn slof is gejat {:)-:( ~~}>
Oeh, dat is vervelend. Ik hoop dat je hem snel weer terug hebt en dat ze geen last meer hebben van hun probleempjes!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:09

Agossie schreef:
In die gevallen ben ik dus, zoals topic titel zegt, niet anti-slof! (wow, ben wel heel erg "on topic" nu! _O- )
Helaas zijn dit de uitzonderingen en zijn er zo veel mensen die de slof gebruiken om het paard in een houding vast te zetten. En dán ben ik dus wel anti-slof.
M_D_H schreef:
Oeh, dat is vervelend. Ik hoop dat je hem snel weer terug hebt en dat ze geen last meer hebben van hun probleempjes!

in die gevallen ben ik dus ook tegen de slof :j

oh, die ene is zowiezo van zijn probleempje af.
die had zo lang als met zijn hoofd in de lucht mogen lopen dat zijn rug ontzettend vast zat waardoor hij ging kreupelen...
dus die hebben we los gemasseerd en daarna er op met slofje :)
zo'n dier moet gewoon zo snel mogelijk de ontspanning vinden voor hij weer kreupel staat, na een weekje begreep hij het en zijn we de slof gaan afbouwen :)
dier loopt nu loop zuiver, over de rug, super ontspannen en nageevelijk...
bij komend voordeel, hij staat niet meer al bokent stil en loopt niet meer tegen hekken aan... bij mij dan :')
bij de ander helaas nog wel, maar dat is nog even een kwestie van tijd, komt ook goed :)
en we zijn hem nu aan het leren dat er op een buitenrit niet achteruit gelopen mag worden, niet aan de kletter gegaan dient te worden en we ook niet bokken of omhoog komen :D maar dit doen we uiteraard zonder slof :)

die ander...
dat is helaas een ander verhaal...
die heeft geen lichamelijk probleem maar, helaas, een geestelijk probleem (dat is ook mijn eigen dus daar heb ik geen last van tijdsdruk bij :) )
en dat is dus niet zo makkelijk op te lossen :)
de laatste tijd gaat het goed :)
maar eens in de zoveel tijd heeft hij weer een bui (met een terug slag aar de begin periode) en begint het ge-emmer weer opnieuw :)
dan heb ik het slofje dus wel weer even nodig :)

hoop dat de iemand die hem heeft nog zo vriendelijk is om hem terug te geven...
of zo dom is om er mee te gaan rijden zodat ik hem terug kan eissen (ik heb een speciale, altijd herkenbare :)) ) ~~}>
en anders zullen we een nieuwe moeten aanschaffen, en dan vind ik het ook erg sneu van mijn stalgenoten dat ze niet van andermans spullen kunnen afblijven (vind ik nu overgens al, maar dan dus helemaal :) )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:07

M_D_H schreef:
ziet er idd netjes uit ja :))
bij mij hangt hij ietsjes strakker (maar nog steeds los :)) )
zij zit hier ook in het topic toch?

:j

Dank jullie wel! Het was echt alleen een beveiliging, dat hij niet door kon slaan. Hij mocht wel tdh komen, maar sloeg zover door dat ik zijn hoofd ondersteboven zag. Op dat moment ging hij op de rem en als je been gaf omhoog. Gaf je hem dan een schop, ontplofte hij. DA heeft hem helemaal nagekeken toen en moesten aan het werk. Wrs dacht hij dat het pijn zou gaan doen op die momenten. Met slof kon hij niet zo doorslaan en kon ik hem voorwaarts houden en durfde ik dat. ;) Nu wil hij soms nog wel op de rem schieten, maar ik ben sneller geworden, waardoor de slof niet meer nodig is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:40

nee precies :)
ik vind echt dat je hem prima gebruikt :))

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:41

Ik vind het gebruik zoals MyWishMax en zoals jij uitlegt, MDH, prima. Was net even op stal en zag weer iemand de slof zo strak zetten dat het paard met kin op de borst (letterlijk) liep. Zo jammer... Ik heb echt medelijden met dat dier...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:45

bedankt agossie :)

ik moet ook heel eerlijk zijn, ik weet hoe ik met een slof moet rijden, maar als het niet nodig is gebruik ik hem liever niet...
ik raad leerlingen, klanten en mensen die mij om raad vragen ook altijd af om er mee te rijden :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:46

Ik vind persoonlijk de slof van Wishmymax los. Maar voor de doeleinden waarvoor zij hem gebruikt prima. Ik zou hem zelf wat strakker laten hangen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:47

Zoals Mywishmax hem gebruikt, gebruik ik hem ook in een boogje, als ik hem al gebruik. Ook soms met hetzelfde dekje trouwens...

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:48

Ben niet anti slof, mits deze wel goed gebruikt wordt.
Wat je vaak ziet, is dat de slof op de verkeerde manier gebruikt wordt en daar ben ik wel op tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:50

Waventy schreef:
Wat je vaak ziet, is dat de slof op de verkeerde manier gebruikt wordt en daar ben ik wel op tegen.

Leuk dat er nog steeds mensen zijn die niet lezen maar gewoon posten :')

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:54

Joolien schreef:
Waventy schreef:

Leuk dat er nog steeds mensen zijn die niet lezen maar gewoon posten :')

Heb de openingspost gelezen.. Ga inderdaad geen 20 pagina's lezen.
Het enige wat IK aan geef ik dat ik geen tegenstander van de slof ben..

De titel luid: Is hier iemand NIET ANTI slof..

Mijn antwoord is: Ik ben geen anti slof mits goed gebruik.

Dus Joolien..... Ik geef antwoord op de vraag van de TS, dat het topic een andere wending krijgt, is dan niet mijn schuld of wel, wil dus zeggen dat ik zeker heb gelezen.. openingstopic TS, en heb gepost op de vraag van TS :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:56

Dat snap ik hoor en is je goed recht. Er is nu een hele discussie gaande en af en toe komt er iemand met zijn mening tussendoor gevlogen en vaak zijn het dingen die al heel vaak gezegd zijn, is wel grappig om te zien.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:57

Tendance schreef:
Zoals Mywishmax hem gebruikt, gebruik ik hem ook in een boogje, als ik hem al gebruik. Ook soms met hetzelfde dekje trouwens...

ga par de deux rijden :))
zelfde dekje en zelfde manier van slof gebruik :') _O-

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:00

Ik heb allen maar vossen, dus helaas....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:09

Flauw Tendance ;)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:12

Ik wou hier dus ook gaan vertellen dat ik ook wel eens met slof rijd MET goede begeleiding maar ik zie net dat mijn begeleiding hier al heeft gereageerd.. :P

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:16

ik vindt dat MyWishMax hem best los heeft hangen ik zelf zou hem strakker doen, ik zou bang zijn dat hij er in gaat staan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:44

denk dat MyWishMax het beste kan inschatten of ze hem strakker moet pakken ja of de nee ;)

zat vandaag eens langs de bak te kijken naar hoe de eigenaresse van een traingspaard het deed met hem.
maar zat me toen te bedenken, eigenlijk is het verschil tussen goed en slecht rijden met slof maar heel klein he (niet dat ze met slof reed, maar zat er gewoon zo over na te denken :o)
de slof is een begrenzende teugel, dus die komt in als het paard zijn hoofdom hoog doet.
maar het ligt dus aan de ruiter hoe groot dat verschil is...
sommige ruiters zouden willen dat de slof begint te werken op het moment dat het paard 1 cm zijn hoofd omhoog doet...
en andere, zoals MWM hebben hem veel losser hangen :)

dus dat kan het ook maar zo gebeuren, dat die eerste ruiter de slof in eens veels te strak heeft staan ofzo...
zonder dat het de bedoeling was...

toch?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:57

En dan heb je ruiters die vinden dat het paard "zo mooi rond" loopt met een superstrakke slof. (waar ik dus getuige van ben geweest... Ik heb nog medelijden met het dier.)

Ik ben dus één van die ruiters die de slof ook te strak zou pakken en ik wil het risico niet meer nemen. Bij mijn vorige paard (erg lang in het lijf en stug in de mond) reed ik wel eens met slof, omdat dat voor mij gemakkelijker was. Ze ging er niet in hangen en in mijn teugel wel, omdat ik haar niet goed voorwaarts aan het been had. Als ze helemaal warm was en goed aan het been, dan kon ik galop appuyementen met haar rijden waar een Z-ruiter toen van ging kwijlen, terwijl ze echt niet zover geschoold was. Het lag dus helemaal aan mij dat ze vaak zwaar op de hand was en dat moest ik voorwaarts oplossen, en niet gemakkelijk de slof pakken. Het had een averechts effect en het paard werd er niet meer voorwaarts van. Tegendeel eigenlijk...

Gelukkig heeft mijn huidige paard geen hulpteugels nodig, maar ze mag wel wat voorwaartser aan het been worden. En daar hebben we les voor! :D