LDR en/of Rollkur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:34

Professor schreef:
tjoppie schreef:
Doet die ook in de top meerijden dan? Volgens mij niet!

En dit kenmerkt u, u bent niet 1x door de mand gevallen maar verschillende keren, u kunt alleen rijden inschatten naar de punten op een wedstrijd.
Helaas herkent u uitgestrekte draf niet van appuyeren, en herkend een goede zit niet van een slechte zit, en een lichte hand van een harde hand.
Denk dat u nog veel leren moet, zeker het zien of willen zien van de rijderij, een zeer beperkt blikveld laat u nu zien.
Denkt u nu werkelijk dat deze mijnheer Karl zomaar iemand is?
Hij was leider Saumur het Cadre Noir, en dat word iemand zomaar niet, hij heeft internationale springwedstrijden gereden en nog veel meer, daar kunnen de tegenwoordige dressuur ruiters nog heel wat van leren.

jajajajaja blaatblaat! Meneer Karl heeft hij ooit zijn kunnen wel eens laten toetsen door Int Juryleden? ooit openbare optredens gegeven waardoor iedereen foto's van hem kon nemen? Want de enige foto's die ik van hem kan vinden zijn promofoto's. Die keurt hij zelf goed voor publicatie (en zelfs daar zitten slechte foto's tussen) Maargoed welke topruiter vind u nou een goede ruiter, dan ga ik wel even googlen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:35

clarence schreef:
Dus de eerste 5 jaar trainde Sjef Janssen nog niet volgens de LDR methode? Wanneer is ie daar dan mee begonnen? Ik heb in een eerder bericht al aangegeven dat Anky bij Sjef begon te trainen in '91. Ze won de medaille in met Bonfire in '96. Daar komt bij dat ik mensen ken die al bij Sjef lesten voor Anky en die ook LDR rijden. En ik heb Anky zien rijden en trainen, dus vertel me aub waar je dat idee vandaan hebt, want volgens mij klopt jouw idee helemaal niet.
En het zijn trouwens nog steeds 4 medailles, want anders had een klassiek opgeleide ruiter/amazone er een moeten winnen, want verder gebeurt het niet zoveel dat een combinatie meerder gouden, individuele medailles wint.

Wat u schreef is onzin, Sjefke Jansen was zijn naam toen, was bang van Bonfire hij zat er weleens op met een lange teugel, maar LDR liet dat paard niet toe.
Mijn informaties ach ik ben net zo oud als SJ, daarom moet ik zo lachen om zijn verloochenen van zijn voornaam en dat blonderen van zijn haar in die tijd, hij heeft nog meegedaan in Apeldoorn de Nederlandse kampioenschappen heb nog wel een foto daarvan.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:36

quadripes schreef:
@tjoppie: jij kunt dus zelf niet beoordelen of LDR wel of niet goed is voor een paard, je past het zelf niet toe want je hebt niet genoeg niveau.

maar je komt hier wel even vertellen dat iemand van twee keer jouw leeftijd onzin vertelt. want daar heb je dan opeens wel genoeg niveau voor? lijkt me dan ook niet.

Ja want ik heb me ondanks dat ik het er niet uit vind zien, wel kunnen openstellen voor informatie zonder dat ik als een kip zonder kop achter een of andere joepiedepoepoe aanhol. En professor heeft ook de kennis en kunde niet in huis hoor om LDR toe te passen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:37

Professor schreef:
clarence schreef:
Dus de eerste 5 jaar trainde Sjef Janssen nog niet volgens de LDR methode? Wanneer is ie daar dan mee begonnen? Ik heb in een eerder bericht al aangegeven dat Anky bij Sjef begon te trainen in '91. Ze won de medaille in met Bonfire in '96. Daar komt bij dat ik mensen ken die al bij Sjef lesten voor Anky en die ook LDR rijden. En ik heb Anky zien rijden en trainen, dus vertel me aub waar je dat idee vandaan hebt, want volgens mij klopt jouw idee helemaal niet.
En het zijn trouwens nog steeds 4 medailles, want anders had een klassiek opgeleide ruiter/amazone er een moeten winnen, want verder gebeurt het niet zoveel dat een combinatie meerder gouden, individuele medailles wint.

Wat u schreef is onzin, Sjefke Jansen was zijn naam toen, was bang van Bonfire hij zat er weleens op met een lange teugel, maar LDR liet dat paard niet toe.
Mijn informaties ach ik ben net zo oud als SJ, daarom moet ik zo lachen om zijn verloochenen van zijn voornaam en dat blonderen van zijn haar in die tijd, hij heeft nog meegedaan in Apeldoorn de Nederlandse kampioenschappen heb nog wel een foto daarvan.

Wat heeft dat in godsnaam met mijn punten te maken?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:37

dus je bent zelf iemand van alleen maar de theorie dan?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:39

tjoppie schreef:
jajajajaja blaatblaat! Meneer Karl heeft hij ooit zijn kunnen wel eens laten toetsen door Int Juryleden? ooit openbare optredens gegeven waardoor iedereen foto's van hem kon nemen? Want de enige foto's die ik van hem kan vinden zijn promofoto's. Die keurt hij zelf goed voor publicatie (en zelfs daar zitten slechte foto's tussen) Maargoed welke topruiter vind u nou een goede ruiter, dan ga ik wel even googlen.

Dat is uw deficit dat googelen wanneer u belezen was en bestudeerd heeft wat deze man gedaan heeft dan gaf u niet zo´n onnozel oordeel, trouwens voor mij bent u door de mand gevallen en niet 1x maar meerdere keren, wanneer u 25 jaar jong bent komt u net kijken en kunt nooit weten wat er allemaal in de paarden wereld gebeurd.
In Aachen wilt u niet komen, en toch verteld u de onzin dat u het zelfde straatje bewandeld heeft als ik, sorry dan had u meer inhoud gehad en kon uw foto´s lezen.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:40

Professor schreef:
Wanneer tjoppie het zelfde straatje bewandeld heeft als ik, dan kent hij dus Major a.d. P.Stecken, dan kan hij die navragen wie en wat ik ben.
Dan de groeten van Ricky Claassen, en Hermann Voßkamp dhr Everts en Herrn Halver en nog vele anderen sorry tjoppie daar bent u te jong voor en zulke opleidingen zijn er niet meer de enige die nog overgebleven is is de eerst genoemde de tweede zit in Amerika de derde leeft in Münster en de laatst genoemde is helaas al gestorven.
Ach Micky Brinkmann niet te vergeten (springen). En sorry aan allen die ik niet genoemd heb maar hoog in mijn vaandel staan.

Alsjeblieft Professor, dat is hetzelfde als atoomgeleerde zijn met je opleiding van voor de eerste wereldoorlog en daarna nooit bijgeschoold. Dat heeft niks met de kennis en kunde van vandaag de dag te maken, paarden, paardrijden is geevolueerd sinds 1950. Maar nu snap ik ineens waarom u dingen van vandaag de dag niet begrijpt, u bent gewoon niet meegegroeid met de sport.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:44

Professor schreef:
clarence schreef:

Het lijkt er zo meer op dat u persoonlijk moeite met de heer Jansen hebt, en daarom elke strohalm aanklampt om vooral maar tegen hem aan te schoppen, is het niet zijn techniek, dan is het wel zijn haar of het feit dat hij liever Sjef dan Sjefke genoemd wil worden. Lijkt wel of hij u ooit eens wat aangedaan heeft waar u nog niet over heen bent.

quadripes

Re: LDR en/of Rollkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:46

we gaan een beetje offtopic geloof ik. waarom zou iemand hier in het topic zijn CV neer moeten zetten en nu gaan we weer beginnen dat het persoonlijk zou zijn.

iedereen met hart voor paarden vindt deze methode afschuwelijk.

en ik meen me toch te herinneren dat een van onze springruiters ooit ook een ingezonden brief heeft geschreven of Anky niet eens moest gaan nadenken en dat Anky LDR niet nodig zou hebben om te winnen, dat ze dat ook zonder deze afschuwelijke manier van trainen de rest mijlenver achter haar zou laten. maar dan op een eervolle, naar paarden toe eerlijke manier.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:47

Professor schreef:
tjoppie schreef:

Dat is uw deficit dat googelen wanneer u belezen was en bestudeerd heeft wat deze man gedaan heeft dan gaf u niet zo´n onnozel oordeel, trouwens voor mij bent u door de mand gevallen en niet 1x maar meerdere keren, wanneer u 25 jaar jong bent komt u net kijken en kunt nooit weten wat er allemaal in de paarden wereld gebeurd.
In Aachen wilt u niet komen, en toch verteld u de onzin dat u het zelfde straatje bewandeld heeft als ik, sorry dan had u meer inhoud gehad en kon uw foto´s lezen.

Mijn inschatting was dat u dik in de 60 bent en nu vanuit uw gepensioneerde positie uw teleurstellingen uit het leven verwerkt door iedereen anders te doen laten geloven dat uw een of andere grootmeester bent, dat wat u in het echte leven niet gelukt is. Ik heb wel eens foto's van u gezien, en daar zie ik toch echt een oude man op.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:48

quadripes schreef:
we gaan een beetje offtopic geloof ik. waarom zou iemand hier in het topic zijn CV neer moeten zetten en nu gaan we weer beginnen dat het persoonlijk zou zijn.

iedereen met hart voor paarden vindt deze methode afschuwelijk.

en ik meen me toch te herinneren dat een van onze springruiters ooit ook een ingezonden brief heeft geschreven of Anky niet eens moest gaan nadenken en dat Anky LDR niet nodig zou hebben om te winnen, dat ze dat ook zonder deze afschuwelijke manier van trainen de rest mijlenver achter haar zou laten. maar dan op een eervolle, naar paarden toe eerlijke manier.

Nee hoor lang niet iedereen. En een mening mag iedereen hebben, maar een dichte brein niet.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:56

nou kom dan eens met rijtheoretische antwoorden op al onze vragen, die zijn nog steeds niet beantwoord.

waarom zou ik mijn paard in de piaffe met zn hoofd tussen de knieen moeten trekken? (dat lukt niet eens bij een paard in relatieve oprichting trouwens) wat heeft dat voor doel? waar zou dat goed voor zijn, een piaffe op de voorhand? wat train je daar dan mee?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:00

*ik behoud me even van enig commentaar, ben me suf aan het zoeken naar het boek met een foto van Bonfire die zn hoofd tussen zn benen heeft tijdens training* _O-

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:02

Wat voor een rijtheoretische antwoorden dan? volgens mij heb ik overal antwoord op gegeven toch?

Citaat:
waarom zou ik mijn paard in de piaffe met zn hoofd tussen de knieen moeten trekken? (dat lukt niet eens bij een paard in relatieve oprichting trouwens) wat heeft dat voor doel? waar zou dat goed voor zijn, een piaffe op de voorhand? wat train je daar dan mee?

Ik zou niet weten waarom je dat zou willen doen, geen flauw idee wat dat voor een meerwaarde zou kunnen hebben.

Dan heb ik nog een vraagje aan jou, ik heb de filmpjes in je profiel gezien. Waarom zou je iets anders doen met je paard behalve rechtuit rijden als je het paard niet eens aan het been hebt of de voorwaardse locomotie onder de knie hebt? Ik zie je daar allemaal oefeningen doen onder het bezielende oog van je instructeur, waar je nog helemaal niet aan toe bent. Misschien een andere instructeur zoeken die jou meer op jouw niveau kan begeleiden?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:22

tuurlijk joh!

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:59

Bonfire werd wel degelijk LDR getraind, heb ik zelf gezien op diverse clinics en tijdens het losrijden van meerdere wedstrijden.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:45

ik heb het per ongeluk weggehaald...

[RT-D] Laag Diep Rond

hier is de link weer. en er zijn vast nog wel meer van dat soort topics.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:57

Anky en Bonfire:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, ik veroordeel deze foto's niet. Alleen ter verduidelijking van mijn punt. Foto 1 vind ik niet mooi, maar ik zou m'n paarden waarschijnlijk niet eens langs dat orkest kunnen krijgen. :D

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:01

foto 1 lijkt me nou typisch een momentopname waarvan je niets over een trainingssysteem kan zeggen.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:02

quadripes schreef:
foto 1 lijkt me nou typisch een momentopname waarvan je niets over een trainingssysteem kan zeggen.

O nu wel?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:03

hoezo nu wel?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:04

quadripes schreef:

Daarom staan er nog 3 onder :D
Maar, ach, zelfs "professorren" zitten er wel eens naast :+

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:05

maar goed ik ga me niet meer mengen in de discussie want ik ga slapen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:08

quadripes schreef:
maar goed ik ga me niet meer mengen in de discussie want ik ga slapen.

Voor het slapen gaan, wellicht de DVD van Anky's Music even bekijken ;)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:08

Slaap lekker en dat je maar fijne dromen mag hebben