Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anoeska schreef:100 kilo is 100 kilo. Hoe goed je ook kan rijden, daar wordt je niet lichter van. Het is wel zo dat 100 kilo die niet meegaat in de beweging nog meer schade kan aanrichten. Maar ik vind het onzin om te zeggen dat een zware ruiter die goed kan rijden geen probleem is. Het blijft hetzelfde gewicht dat het paard mee moet zeulen.
Amarach schreef:Maar waarom wordt die op een gewicht getrokken? Waarom niet op het kunnen van de ruiter?
Amarach schreef:Daarom vind ik dat je iemand een proefles moet aanbieden. Dan zie je snel genoeg of die persoon geschikt is of niet.
Amarach schreef:Daarom vind ik dat je iemand een proefles moet aanbieden. Dan zie je snel genoeg of die persoon geschikt is of niet.

Citaat:Ik zie op maneges nog al eens een limiet van 70kilo gesteld worden. Eigenlijk zou ik deze mensen eens willen meenemen naar een groot paardensport evenement. Dan gaan we die grote kerels even wegen. Denk erom dat die de 70 kilo ruimschoots overschreiden hoor!
dat is echt niks! dan mogen er bijna geen mannen meer rijden, en ik ook niet want ik ben 75 kilo... maar ergens moet een grens getrokken worden... nu weeg ik 75 kilo (maar dat komt door de lengte ). kijk hoe ik er uit zie in mijn profiel.. dat zou dus betekenen dat ík niet meer mag rijden. ookal scheelt het maar 5 kilo met 'de grens' ik ben te zwaar.... hou toch op...
70 kilo vind ik echt belachelijk laag zeg!
wonderworst_ schreef:pfffff 70 kilodat is echt niks! dan mogen er bijna geen mannen meer rijden, en ik ook niet want ik ben 75 kilo... maar ergens moet een grens getrokken worden... nu weeg ik 75 kilo (maar dat komt door de lengte ). kijk hoe ik er uit zie in mijn profiel.. dat zou dus betekenen dat ík niet meer mag rijden. ookal scheelt het maar 5 kilo met 'de grens' ik ben te zwaar.... hou toch op...
70 kilo vind ik echt belachelijk laag zeg!
ponylies schreef:haha ja duh dat is logisch we zullen maar even gokken op een manege met pony's van 1,20 tot 1,75:P
Waratje schreef:ponylies schreef:haha ja duh dat is logisch we zullen maar even gokken op een manege met pony's van 1,20 tot 1,75:P
Nee, ik gok daar zeker niet op en ik ga er vanuit dat een manege die een gewichtslimiet stelt daar ook zorgvuldig over na heeft gedacht en dat het toegestane gewicht verantwoord is in het werk voor de paarden die zij beschikbaar hebben.

ponylies schreef:ik ben ook echt van mening dat als ik een manege zou hebben en er komt bij een man van 1.80 rijden die 90 kilo weegt dat ik die wel aanneem en bijv een man of vrouw van 1.60 die 90 kilo weegt weiger want dan weet ik zeker dat mijn paarden daar minder lekker bij lopen

ponylies schreef:wel aanemen als ik snap wat je bedoelt
kijk je ziet zelf ook wel hoe een gezond lichaam eruit ziet denk ik
kijk iemand die stevig is zou ik wel aanemen maar iemand die echt heel! zwaar is komt gewoon niet op mijn paard niet vervelend naar iemand bedoeld.
Waratje schreef:Jenni_boy schreef:Je merkt als ruiter vanzelf wanneer je paard/pony moeite met je gewicht krijgt, je moet dan eerlijk genoeg zijn om afscheid te nemen van zo'n dier
je kunt misschien ook besluiten om afscheid te nemen van wat kilo's
Jenni_boy schreef:Je merkt als ruiter vanzelf wanneer je paard/pony moeite met je gewicht krijgt, je moet dan eerlijk genoeg zijn om afscheid te nemen van zo'n dier