Snoevie schreef:vind jij het normaal als er zulke dingen gezegd worden en zegt dat meer over de ts?sorry dat vind ik erg triest
Ik kan mij er niet zo druk om maken wat 'anderen' zeggen. Dan kan ik wel aan de gang blijven. Ik heb niet zo'n heel kwetsbaar ego....
Snoevie schreef:misschien kan iemand er niets aan doen?
Het enige wat je er aan kan doen is zelf een manier vinden om ermee te dealen, ipv te wachten tot iemand het voor je op gaat nemen. Dat laatste heet 'in de slachtofferrol gaan zitten'. Want wat 'anderen' zeggen zul je zoals ik al zei nooit controle over krijgen. Zolang je je door iedere boe of bah wat een ander zegt je uit het veld laat slaan laat je je leven door anderen beheersen.
Snoevie schreef:is het niet gewoon normaal om mensen te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden?
Wat normaal en niet normaal is kan voor iedereen weer wat anders zijn. Als jij anderen behandeld zoals jij zelf behandeld wilt worden zal dat op den duur echt wel naar je terug komen. Maar daarmee ga je niet voorkomen dat iemand wel eens wat naars over je zal zeggen. Leg je er bij neer en richt je op de mensen die dan wel het beste met je voor hebben (of die zeggen wat je horen wilt, want soms zeggen juist de mensen die het beste met je voor hebben de dingen die je juist niet wilt horen)