Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:29

geerke schreef:
Deze uitspraak is toch enigzins opmerkelijk....
Een aantal pagina's terug schrijf je dat christine stuckelberger in een ver verleden ooit eens iets heeft gepresteerd.
Dat werd geggewimpeld omdat dat in 1976/78 zou zijn geweest.
Nu kom je zelf aan met iemand die in 1924 aan de weg timmerde?....

Dat is precies wat ik ook al dacht toen ik het las, maar ik reageer niet meer op haar onzin. Nu schrijf jij het dus kan ik het wel melden.
En dan te bedenken dat in die tijd ruiters met de boot en trein op concours gingen, dus aan de spelen deden er, schat ik, 12 mee, of zo.
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:34

Afbeelding

Om eerlijk zijn vind ik dit in zn geheel niet schokkend. Zo mag een paard in mijn ogen best lopen, hoor. We moeten ook niet gaan muggenziften, want dan worden we ongeloofwaardig. Dit doe ik zelf ook, en schaam me daar niet voor.
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:36

MarcelDufour schreef:
@Clarence
Jee, dat moet een tegenvaller zijn die Pro lijst. Daar hebben ze echt iedereen opgezet die ooit een dressuurproefje gekeken heeft. Van die lijst ken ik er echt maar een paar! En waarschijnlijk vooral omdat het Nederlanders zijn. En Kittel ken ik, maar dan omdat hij bekend werd door dat voorval met die tong! Wat een verschil de Pro- en Anti lijst. De Pro lijst zijn vooral Grand Prix deelnemers, terwijl die Anti lijst echt uitpuilt van de medaillewinnaars en kampioenen. En dit zeg ik niet omdat ik het wil, maar gewoon omdat het zo is.
Maar dat kon ook eigenlijk niet anders, dus een beetje gemeen. De groten stonden al op de Anti-lijst, dus konden uiteraard niet op de Pro-lijst. Wat zouden de voorstanders Edward graag op die lijst gehad hebben! Helaas pindakaas.
kamsel schreef:
Lieve schat, die is tig pagina's geleden ook al aangehaald.
En ik ben benieuwd naar de uitleg van iemand over dat thermografie stukje.
Moet zeggen dat ik beide lijsten indrukwekkende ruiters vind bevatten.

Spijker me eens bij, aub, want ik ken niet zo heel veel van de dressuurruiters. Welke namen zijn indrukwekkend op de Prolijst?
Waar zijn Anky en Sjef op die lijst??? Dat vind ik dan wel weer verbazen, dat die er niet op staan?!? Zouden ze het zinkende schip verlaten hebben? persoonlijk kan ik me dat weer niet voorstellen. Of branden ze hun vingers hier liever niet aan? Zou wel verstandig zijn, uit publicitair oogpunt.

Ja, ik ken ook niet iedereen van de Pro-lijst, maar ik moet wel even aanvullen dat deze lijst niet up-to-date is. Theo van Bruggen plaatste 'm dagen geleden op een Amerikaans forum, maar daar wordt hij consequent geband. Zodoende heb ik geen nieuwe lijst.
De lijst van vandaag heeft wel Sjef en Anky erop.

Vergeet trouwens niet dat Hans-Peter Minderhoud er op staat en die is volgens mij nog steeds samen met Edward.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:39

Clarence schreef:
Vergeet trouwens niet dat Hans-Peter Minderhoud er op staat en die is volgens mij nog steeds samen met Edward.

Dat moet kunnen, ik ben het ook niet altijd met mn vriendin eens, maar toch blijven we nog maar ff samen.
Is wel een teken dat Edward er niet per ongeluk niet op staat, want daar is over gesproken thuis.
Dus die lijst wordt steeds gebanned? hahaha...waarom zou dat zijn?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:40

MarcelDufour schreef:
Afbeelding

Om eerlijk zijn vind ik dit in zn geheel niet schokkend. Zo mag een paard in mijn ogen best lopen, hoor. We moeten ook niet gaan muggenziften, want dan worden we ongeloofwaardig. Dit doe ik zelf ook, en schaam me daar niet voor.

Lopen ja maar gaan niet. :D Ook met zo´n aanleuning op de stang??

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:46

Professor schreef:

Nee, want ik rij nooit met stang. Eigenlijk rij ik al mijn paarden met een gewone trens, maar zo diep heb ik ze ook wel lopen op zn tijd, om ze daarop lekker de nek te laten strekken. Toevallig is er net een paard terug van Jan Greve, de dierenarts, en die heeft wat rugproblemen, en het advies van Jan is om hem zoveel mogelijk met de neus over de grond te laten lopen. Dat leerde ik als jonge jongen al van Piet Raijmakers, dat dat de echte manier is om ze soepel in de rug te krijgen. En de praktijk heeft me bewezen dat dat ook echt zo is.
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:49

MarcelDufour schreef:
Professor schreef:

Nee, want ik rij nooit met stang. Eigenlijk rij ik al mijn paarden met een gewone trens, maar zo diep heb ik ze ook wel lopen op zn tijd.

Dat is ook geen probleem, voorwaarts neerwaarts met lichte aanleuning, anders werkt het nog niet.

Springert

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:54

@Professor
Sjef is wel een slimpie, haha, want hij zorgt wel dat er van hem geen foto's zijn zoals al die andere 'rollkur' foto's.

kamsel

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:04

Marcel: de eerste 4 en PK, en heb zomaar het idee dat het geen volledige lijst is.. Maar de andere lijst bevat zeker grotere namen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:08

kamsel schreef:
Marcel: de eerste 4 en PK, en heb zomaar het idee dat het geen volledige lijst is.. Maar de andere lijst bevat zeker grotere namen.

Ja, precies degenen die ik ook kende. Maar dat denk ik ook wel, dat de complete lijst wat indrukwekkender is. Moet ook wel, want met deze lijst maken ze weinig indruk a.s. 9 februari bij de FEI vergadering.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:13

Nou zeg, da's slim van Janssen.... die snap ik niet ?

Misschien is het voor de TS in elk geval wel een beetje helder waarom 'alleen de dressuur onder een vergrootglas' ligt. Waarvan ik denk dat het niet zo aangetrokken dient te worden, maar zonder sentiment voor deze of gene te accepteren.

Klaarblijkelijk moest er over gestemd worden en nemen een paar dressuurmensen het nogal serieus. Ik vind het al heel wat dat Dhr. Jannsen en Mw. van Grunsven hebben getekend.

Waarom, ja dat moet je zel zelf maar vragen dan.

Overigens vind ik het plaatsen van foto's van anderen altijd een beetje zo,zo. Wat mij betreft een grensje te ver. Het gaat er niet om kwaad te spreken over anderen, het gaat over een methode van rijden ofwel het gedrag van iemand.
Het is precies war Marcel ook zegt, een keer een moment in je training hebben waarbij je nèt iets te ver gaat, o.k. Met paarden is het niet altijd roze wolkjes zien, en soms moet je gewoon even iets uitleggen. So what. Vrij veel foto's tonen net die momenten, nou vis ik ze er wel tussen uit maar dan vind ik het toch een beetje ongepast. Riloolpolitiek, en daar heb ik PT een pokkehekel aan. Over wie het ook gaat hoor.

Dat is het ook niet, het gaat om het door-endoor-en-maardoorgaan.

Ben benieuwd of Hr. Gal durft, na de 'beroemdheden', wat mensen blijkbaar errug interessant vinden, kan hij toch niet achter blijven.

Is er en link naar de 'lijst' trouwens?
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:14

MarcelDufour schreef:
Dat moet kunnen, ik ben het ook niet altijd met mn vriendin eens, maar toch blijven we nog maar ff samen.

:D

Citaat:
Is wel een teken dat Edward er niet per ongeluk niet op staat, want daar is over gesproken thuis.

Niet dat ik iets tegen Edward heb hoor, maar vind je dit RK of niet?

Afbeelding

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:16

Ja := dat is nou precies wat ik bedoel.... gelijk duidelijk, dank je Clarence. ;)

Ik zie echt het nùt hier niet van in.

(Bovendien zie ik verdraaid op dit plaatje verschillen, echt waar, maar ja ik weet het ik zie wel vaker dingen 'anders' of zien jullie ook een slof en een S&T ?)
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:19

clarence schreef:

Ja...dit vind ik dus niet kunnen. Maar wanneer was dat? Want wat ik begrepen heb, rijdt hij niet meer zo. Naar het schijnt is dat DE reden dat hij niet meer bij Sjef traint. Hij wilde niet meer in dit systeem, en Sjef zei toen dat hij dan ook niets meer te zoeken had bij hem als zijn trainer. Wat ik ook wel weer kan begrijpen van Sjef, want op zich had hij daar wel gelijk in. maar dat is het gerucht dat op concours gaat. Maar waar rook is, is ook vaak een vuurtje. Wat niet wil zeggen dat ze niet meer bevriend zijn, want dat zijn twee verschillende dingen. prive en werk.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:21

Sorry, maar mij raak je echt kwijt bij dit soort plaatjes. Dat is wat de TS ook bedoelde, en daar ik haar niet anders dan 100 % gelijk in geven. Riloolpolitiek en echt belàchelijke acties vind ik dit.

Dan ben ik bijna, let wel BIJNA geneigd om pro te worden.
Niet te geloven

P.S. Bovendien beide ruiters géén Roll Kur :n
Stom plaatje dus ook nog.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:26

Paardentango schreef:
Ja := dat is nou precies wat ik bedoel.... gelijk duidelijk, dank je Clarence. ;)

Ik zie echt het nùt hier niet van in.

Citaat:
Sorry, maar mij raak je echt kwijt bij dit soort plaatjes. Dat is wat de TS ook bedoelde, en daar ik haar niet anders dan gelij in geven. Belachelijke acties dit.

Dan ben ik bijna, let wel BIJNA geneigd om pro te worden.
Niet te geloven

Bovendien beide ruiters géén Roll Kur

Paardentango,

Het lijkt er op dat je hier twee compleet tegengestelde dingen beweert? Ik snap je niet helemaal. Vind je het een probleem dat ik die foto plaats of heb je problemen met wat je op de foto ziet? Dat is mij namelijk niet duidelijk. :?

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:30

MarcelDufour schreef:
clarence schreef:

Ja...dit vind ik dus niet kunnen. Maar wanneer was dat? Want wat ik begrepen heb, rijdt hij niet meer zo. Naar het schijnt is dat DE reden dat hij niet meer bij Sjef traint. Hij wilde niet meer in dit systeem, en Sjef zei toen dat hij dan ook niets meer te zoeken had bij hem als zijn trainer. Wat ik ook wel weer kan begrijpen van Sjef, want op zich had hij daar wel gelijk in. maar dat is het gerucht dat op concours gaat. Maar waar rook is, is ook vaak een vuurtje. Wat niet wil zeggen dat ze niet meer bevriend zijn, want dat zijn twee verschillende dingen. prive en werk.

Het artikel is van een paar weken geleden. Volgens mij in een Deens tijdschrift, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik weet natuurlijk niet wanneer die foto gemaakt is. Voordat mensen het vragen, aangezien Edward en Totilas op dit moment de best-scorende dressuur combinatie zijn vond ik het plaatsen van deze foto wel redelijk belangrijk. Helemaal omdat er onduidelijkheid schijnt te bestaan wat betreft Edward's standpunt betreffende RK. Ik weet dan ook niet of die foto wel of geen duidelijkheid verschaft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:32

MarcelDufour schreef:
@Clarence
Jee, dat moet een tegenvaller zijn die Pro lijst. Daar hebben ze echt iedereen opgezet die ooit een dressuurproefje gekeken heeft. Van die lijst ken ik er echt maar een paar! En waarschijnlijk vooral omdat het Nederlanders zijn. En Kittel ken ik, maar dan omdat hij bekend werd door dat voorval met die tong! Wat een verschil de Pro- en Anti lijst. De Pro lijst zijn vooral Grand Prix deelnemers, terwijl die Anti lijst echt uitpuilt van de medaillewinnaars en kampioenen. En dit zeg ik niet omdat ik het wil, maar gewoon omdat het zo is.
Maar dat kon ook eigenlijk niet anders, dus een beetje gemeen. De groten stonden al op de Anti-lijst, dus konden uiteraard niet op de Pro-lijst. Wat zouden de voorstanders Edward graag op die lijst gehad hebben! Helaas pindakaas.
kamsel schreef:
Lieve schat, die is tig pagina's geleden ook al aangehaald.
En ik ben benieuwd naar de uitleg van iemand over dat thermografie stukje.
Moet zeggen dat ik beide lijsten indrukwekkende ruiters vind bevatten.

Spijker me eens bij, aub, want ik ken niet zo heel veel van de dressuurruiters. Welke namen zijn indrukwekkend op de Prolijst?
Waar zijn Anky en Sjef op die lijst??? Dat vind ik dan wel weer verbazen, dat die er niet op staan?!? Zouden ze het zinkende schip verlaten hebben? persoonlijk kan ik me dat weer niet voorstellen. Of branden ze hun vingers hier liever niet aan? Zou wel verstandig zijn, uit publicitair oogpunt.

de Anky en Sjef willen zich helemaal niet mengen in dit gepeupel........... Wat kan hun het nou schelen wat een stel bokkers vinden van hun methode :D :D vegen ze echt de billen mee af :)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:32

Ja, ik vind dat moreel niet kunnen nee.

Dat heb ik eerder uitgelegd. Tegelijkertijd denk ik plaatste jij een plaatje. Toeval bestaat, ik geloof er nog altijd graag in.

Ik heb er in het algemeen een hekel aan om plaatjes van anderen te plaatsen met de nadruk op hoe slecht dien mensen wel niet zouden moeten zijn.

Afgezien van de plaatjes die her getoond worden, een Fries in een spantuig, een paar paarden waarvan ik twijfel of het een moment is of het Roll kur rijden is. Dat gaat mij een stap te ver.

Filpmjes vind ik dan nog wat anders, daar kan ik wel iets op zien. Maar ik weet zeker als je hier thuis een dagje meedraait dat je hele mooie plaatjes kan schieten, maar omgetwijfeld ook minder fraaie. Zijn ze dan de rode draad of incidenten.

Vandaar dat ik het een grens over vind.

Dat zie ik dus anders. Ik beweer niks tegengestelds, ik heb een eigen mening en die vertel ik zelf wel.
Het laatste plaatje is ook nog eens niet goed, omdat géén van beide heren Roll kur rijden.
Nah, da's niet zo slim dan om te plaatsen, wel ?
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:33

geerke schreef:
KiWiKo schreef:
Gut :D :D geweldig......... nou daar gaan we dan :) zal ik zeggen wie ik een grootheid vind........ van Loon vind ik een grootheid, gewoon om zijn kennis.

Anky is een grootheid, met drie verschillende paarden zo mee blijven rijden is een bijzondere prestatie...... verder zijn er nog wel mensen die ik ook echt wel grootheden vind :)

Ruiter Charles Pahud de Mortanges won in 1924, 1928 en 1932 olympisch goud. Tot nu toe is hij de enige Nederlander, die op drie verschillende Spelen olympisch kampioen werd. Anky van Grunsven kan hem evenaren.

nou jullie, wie uit die lijst is nou volgens jullie een grootheid :) en waarom?

Deze uitspraak is toch enigzins opmerkelijk....
Een aantal pagina's terug schrijf je dat christine stuckelberger in een ver verleden ooit eens iets heeft gepresteerd.
Dat werd geggewimpeld omdat dat in 1976/78 zou zijn geweest.

Nu kom je zelf aan met iemand die in 1924 aan de weg timmerde?....

moet je even de prestaties vergelijken :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:35

MarcelDufour schreef:
Afbeelding

ik vind dit ook netjes rijden hoor :D

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:39

Paardentango schreef:
Ja, ik vind dat moreel niet kunnen nee.

Dat heb ik eerder uitgelegd. Tegelijkertijd denk ik plaatste jij een plaatje. Toeval bestaat, ik geloof er nog altijd graag in.

Ik heb er in het algemeen een hekel aan om plaatjes van anderen te plaatsen met de nadruk op hoe slecht dien mensen wel niet zouden moeten zijn.

Afgezien van de plaatjes die her getoond worden, een Fries in een spantuig, een paar paarden waarvan ik twijfel of het een moment is of het Roll kur rijden is. Dat gaat mij een stap te ver.

Filpmjes vind ik dan nog wat anders, daar kan ik wel iets op zien. Maar ik weet zeker als je hier thuis een dagje meedraait dat je hele mooie plaatjes kan schieten, maar omgetwijfeld ook minder fraaie. Zijn ze dan de rode draad of incidenten.

Vandaar dat ik het een grens over vind.

Dat zie ik dus anders. Ik beweer niks tegengestelds, ik heb een eigen mening en die vertel ik zelf wel.
Het laatste plaatje is ook nog eens niet goed, omdat géén van beide heren Roll kur rijden.
Nah, da's niet zo slim dan om te plaatsen, wel ?

Je kan beter mij quoten zodat ik precies weet waar je nu antwoord op geeft. Doen veel mensen hier niet, maar het maakt lezen zo veel makkelijker.
We hebben dan een verschil van mening over het plaatsen van plaatjes. Ik vind het wel kunnen, helemaal als het van een online interview komt. Fair game.
Daar komt bij dat ik dus vroeg of hetgeen op het plaatje te zien is wel of geen RK is.
Als je jouw twee berichten tegen elkaar afzet, zoals ik deed, dan lijken ze wel tegengesteld.
Verder heeft dat niets te maken met of je wel of geen eigen mening hebt. Ik heb nooit beweert dat je geen eigen mening hebt. Ik vind jouw mening juist wel interessant.
Misschien is het niet zo slim om te plaatsen, want sommige mensen raken dan schijnbaar nogal oververhit. Heel verwarrend. Maar ja, dat komt natuurlijk weer omdat ik niet zo slim ben.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:39

Ja, alleen wat een r..k... *censuur* ik vind de man niet zo aantrekkelijk zeg maar, maar verder niks mis mee.

Slaat ook nergen op om zo'n plaatje te plaatsen, waarom? Om aan te tonen dat Dhr. Janssen iets verkeerds doet? Ik zie hier niks fouts aan.
Ga me er echt steeds meer aan ergeren, ik snap Jasmijn78 steeds beter, en jou bijna ook KiWiKo. Onze internationale amazone !
(Geintje :D )

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:43

KiWiKo schreef:
de Anky en Sjef willen zich helemaal niet mengen in dit gepeupel........... Wat kan hun het nou schelen wat een stel bokkers vinden van hun methode :D :D vegen ze echt de billen mee af :)

Waarom is Sjef dan lid geworden van de Pro facebook groep?

Verder denk ik wel dat je gelijk hebt dat de mening van individuele bokkers (of wie dan ook) hun aan hun achterwerk kan oxideren. Maar...als een groep groot genoeg wordt, dan wordt het natuurlijk wel lastig om te negeren. En nee, ik geef daar geen waardeoordeel over.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:45

Clarence schreef:
Je kan beter mij quoten zodat ik precies weet waar je nu antwoord op geeft. Doen veel mensen hier niet, maar het maakt lezen zo veel makkelijker.

Zit wat in Clarence, dat kan ik wel begrijpen. Maar plaats dan plaatjes waar ècht wat op te zien is. Geldt niet alleen voor jou trouwens hoor. Die Fries en Hr. Janssen te paard snap ik ook niet.

En omdat er ook nog eens verschillende interpretaties zijn van Roll kur en Laag Diep en Rond, wat wel in elkaars verlengde ligt maar waar een duidelijk verschil in kàn zijn.
Voor de meeste mensen is het moeilijk te zien, voor een deel van die mensen heel duidelijk.
Kijk maar eens goed naar de foto;s vn Hr. Gal en zijn ega (hoe is 't toch mogelijk maar goed) Hr. Minderhoud (van mijn eiland, paar dorpen verderop).

O, jeetje Clarence, en ik heb ook zo'n hekel aan quoten. Ben ik nu dan een ouwe zeurpiet? Vast wel.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 06-02-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt