De 'Hollandsche school' wat is dat ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:51

setteke schreef:
FS, je schrijft zelf niets meer , maar refereert aan teksten van Loesje??? En je krijgt middels deze tekst (toch) wel gelijk? Bah, bah, wat een laffe aktie.

Humor welke betekenis u er van maakt, het de spiegel voor u alle.
Rustig maar, u alle krijgen toch wel gelijk.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:05

Kent iemand de griekse mythe van Narcissus en de nymf Echo.

Alles is al ooit beschreven, in symbolieken over de mens en menselijke gedragingen.

Wie weet leuk om de enorme verwondering van Narcissus te lezen over zijn spiegelbeeld in het water wat hij niet on vastpakken en niet begreep waarom dit gebeurde.
De trouwe Echo die hem, tot de dood, vergezelde.

De Narcis, een afgeleide van het woord narcisme.

Zie: Narcissus (mytholgie)

Kadankovitch

Re: De 'Hollandsche school' wat is dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:09

Een treffend voorbeeld voor de ........ en zijn h..... echo.
Mooi gevonden Paardentango.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:16

Dank voor het compliment, maar ik heb de historie niet geschreven. Ik probeer alleen te begrijpen en zoek naar compromissen.
Al is dat verdraaid moelijk soms om die intentie te verwoorden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:21

Kadankovitch schreef:
Een treffend voorbeeld voor de ........ en zijn h..... echo.
Mooi gevonden Paardentango.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Spiegel

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:27

Geachte Setteke,

Hetgeen deze heer Huertecilla, teruggetrokken in ruwe achterlanden, vertelt, zijn de redenen waarom hij daar leeft. Fijn voor hem, maar het is niets anders dan zijn waarheid; niet meer dan dat. Net als Narcissus kan hij niet inleven waarom andere mensen anders willen leven, vervuld van zijn eigen gelijk.
Ook deze meneer laat voor de rest niets zien op het gebied van paardrijden dat mijn belangstelling kan trekken, behalve een leuk kunstje en dat ook nog op de openbare weg. Echte dierenliefde, zoiets te doen, omwille van het trachten aantonen van je gelijk, op de openbare weg en je geliefde nobele (en verzin nog maar wat zweverige benamingen) bloot te stellen een de genade van vrachtwagen chaufeurs.
Ach de woorden van zo iemand stellen mij iedere keer gerust. Steeds weer op het einde van zo'n stukje brallerige tekst, denk ik dan weer: godzijdank, ik had een moment het idee dat hij iets zinnigs zou gaan schrijven.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:36

Spiegelen is voor mij belangrijk. Dat si wat ik dagelijks doe met de paarden.
Soms doe ik iets goed en hebben we de rust, de natuurlijke rust die denk ik essentieel is in het omgaan met elkaar.
Soms niet, meestal veroorzaakt door mij als mens, mijn tussenkomst in hun leven.

Ieder mens is narcistisch, zo niet dan zou die persoon zich doorlopend generen voor zichzelf. Jammer want mensen hebben zo vaak iets heel boeiends te vertellen. Ik luister bv heel graag naar kleine kinderen. Zij zijn vaak nog onbevangen en staan dicht bij hun gevoel. Zoals paarden dat ook staan.

Met ruzie maken komt niemand verder. Paardenmensen weten dat, en zijn in het algemeen vreselijk gevoelig. Zeg ze dat hun vrouw vreemd gaat, maar zeg ze nooit dat ze niet goed rijden, of een aantal dingen mogelijk verkeerd zien want het gevolg daarvan is RUZIE.

Niets menselijks is mij vreemd hoor, ik ben geen beter mens maar probeer zowel met paarden en met enkele mensen respectvol en vriendelijk om te gaan. De paarden reageren daarop.
Dat wordt alleen vaak niet zo gezien, wijt het maar aan het internet en het missen van ogen om in te kijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:00

FaberSmid schreef:
setteke schreef:
FS, je schrijft zelf niets meer , maar refereert aan teksten van Loesje??? En je krijgt middels deze tekst (toch) wel gelijk? Bah, bah, wat een laffe aktie.

Humor welke betekenis u er van maakt, het de spiegel voor u alle.
Rustig maar, u alle krijgen toch wel gelijk.

ik zal het even in het gebruiksvriendelijke nederlands vertalen :)

humor is wat je er zelf van maakt, het is een spiegel voor iedereen. Rustig maar iedereen krijgt gelijk

??????????? en dan vraag ik me af wat er hier nou mee bedoeld word :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:02

een goede eigenschap die paardenmensen hebben is dat ze heel verontwaardigd kunnen zijn zonder boos te worden, dan explosief kunnen reageren....... om het gelijk weer te vergeten :)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 13:32

Humor, grapjes zijn het pas als de anderen ook lachen.
Is dat niet zo dan is iets niet grappig, we noemen dat geloof ik ook wel 'galgenhumor' of 'sarren'.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:47

Nee dan is dat onder de gordel natrappen humor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:51

pieppiep allo :D :D (moet ik de rest ook nog doen of is pieppiep allo genoeg?)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:15

piep? pie-piep? PIEP!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:24

Uh, zal ik ook wat zinnigs zeggen in dit topic ?
Aanpassen is niet zo moeilijk voor mensen.

'Piep' zei de muis in het voorhuis.

:7

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 02:13

Piep, zou FS nog antwoord hebben op Piep? Zou zeggen Biep? Antwoord trouwens was ver te zoeken, biep, biep, biep (=ontbrekende tekst). Ja, Loesje, maar zo ken ik er ook wel een paar. Gaan strooien met al bestaande uitspraken of stelen van. Kwam je weer eens tegen in een ander topic over Sjef.. Jansen, je koffiemaat. Zo, jij hebt credits, iedereen vind het prima, zolang Fabersmid, het doet. . met hoofdletter U gebruiken, Sj...., zolang een ene of andere .... het doet, pff, je ontspringt de dans maar weer. Je bent wel stil momenteel....

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 03:50

Nee ik hoop dat eindelijk een lamp gaat branden dat zijn 'stijl' niet gewaardeerd, niet begrepen, leugen- en/of lasterachtig gevonden wordt. En VOORAL niet terzake.
Met vripiep grpiept, Kapieppovoitch

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 04:08

Hoi, Kandankovitch, daar ben je gelukkig weer, dacht dat je gebant was, maar wist eigenlijk niet waarom. Nou ja ziekenhuisbezoek is ook niks, hier en daar een sneer uitdelen is veel leuker.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 04:37

Nou ja, leuk? Ik doe het omdat ik hun geschrijf kotsbeu ben. Iemand moet toch weerwoord bieden tegen een dergelijke manier van discussiëren. Dat is ook het punt waarom het mij nog gaat. Ik heb zelf geen zin meer hier nog inhoudelijk wat te schrijven. Eigenlijk wordt ik er niet vrolijk van. Ik had me eigenlijk voorgenomen mij pc niet op te starten. Na mij stuk in "hoe rij ik een verzamelde galop" (of zoiets) is mijn de lol vergaan. Zeker er waren best leuke reakties. Maar de kritiek was ondermaats, excuses werden gegeven op andere topics. En een niets terzake doend stuk crapuul (en daarvoor mag ik geband worden) probeert mij te raken door een pas overleden vriend van mij aan te halen en voor zijn doel in de strijd te werpen. Toen was mijn respect voorbij. En vraag mij dag na dag af wat ik hier eigenlijk doe.
Nu ik ontmoet ook aardige mensen, dat zal wel de reden zijn (smijl)
Maar ik ben nu wel weer moe, dus tot spoedig.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 04:58

U weet hoe ik er over denk. Ik vind het erg jammer dat de tijd van de ervaren mensen op dit forum verloren gaat aan het strijden tegen een tweetal dat tot op heden weinig tot niets constructiefs heeft bijgedragen.

Mensen zoals Jasmijn (die druk is met haar baby), Kadankovitch en Horsefries hebben interessante dingen te melden. Het is jammer dat de laatste tijd hun berichten alleen nog maar geschreven moeten worden om bepaalde onwaarheden te weerleggen. Kadankovitch heeft zelfs helemaal geen zin meer om te schrijven. Dat is toch jammer.

Ik stel daarom voor om bepaalde berichten volledig te negeren en sommige mensen toe te voegen als foei. Ook is het handig om een moderator te tippen als een bericht
a. niet leesbaar is.
b. hele Duitse citaten bevat.
c. persoonlijke aanvallen bevat.
De moderatoren zien tenslotte niet alles en hebben onze hulp blijkbaar hard nodig. :)
Misschien kunnen we dan weer vrolijk discussieren op dit forum zonder lastig gevallen te worden met onleesbare en -duidelijke berichten.
Ik hoop dat ik hiermee Kadankovitch heb kunnen overhalen om toch weer inhoudelijk op sommige rijkunstige topics in te gaan.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 05:13

Dank je, Kandankovotich pff nog steeds een moeilijke naam voor mij. Wat is de datum van de 'gevreesde clinic" ik rij alleen als de professorr, fabersmid, horseyfries, Clarence, de ts modie en jij aanwezig zijn. Geen gezeur. Ik pas me aan, kan niet iedereen zeggen. Ik bied me vijwillig aan. Geen gezeik meer, gewoon doen.DATUM???
,

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 05:23

Setteke,

Het is inderdaad een moeilijke naam. Ik herinner het zo:
ka-dank-o-vitch. Dan is het iets makkelijker. :)
Ik voel me trouwens vereerd dat je wilt dat ik er bij ben. Ik heb heel weinig bij te dragen hoor. Ik weet niets (en dat is geen false humility). Ik kan alleen goed vragen stellen. Het is voor mij ook een beetje lastig om er bij te zijn aangezien ik niet in Europa woon. Daarom heb ik ook meerdere malen gevraagd of het mogelijk is om een DVD te maken. :)

Truste. Het is nu zelfs voor mij laat.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 05:26

Ik zou heel kort en blij zijn met het drankgbruik volgens Bandida, dankjewel lieve schat. Slacht nog een lief en onschuldig knorretje uit onze naam, ik rijd nog een lief onschuldig paardje naar de maan, het rijmt, zo leuk, proost.....

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 05:41

Dat is fijn om te lezen, Setteke

Wat je idee betreft Clarence, je haalt me ook zo wel over,
maae het zijn niet de buitenlandse teksten, die de ergenis opwekken.
Het is het concequente niet beantwoorden van duidelijk, essentiële vragen in een discusie. Het zwartmaken van mensen die slechts heel zijdelings bij de discussie betrokken zijn, met als enig doel een punt in de discussie te scoren, zoals Stenbeck werd opgevoerd terwijl het niet over hem ging. Of erger een persoonlijke vriend werd zwart gemaakt om een rede te geven waarom ik de aanval op Stensbeck niet correct vond. Daaruit moet men criteria halen. Dit soor gedrag gaat niet in een discussie. Voor mij is hier de streep getrokken. Ik reageer niet meer fundamenteel op rijkunstige betogen van deze heren omdat het niets opleverd. Geen kwaliteit überhaupt en hun reaktie nog minder.
Wel zou het helpen indien men meer een front zou vormen indier er weer van dat soort grapjassen optreden. Gewoom openlijk afkeuren.
Niet leesbaar onzin zoals fabersmid ze vaker produceert, lees ik gewoon niet meer.
Pseudo duitsers die nooit antwoord geven, of juist dat antwoorden wat de ander het net verweten heeft. Dat lijkt op 'spiegelen' een van de factoren die mede bepalen of iemand wellicht last heeft van een persoonlijksheidstoornis genaamd 'Borderline'.
Als de beledigingen te erg worden dan kan een moderator getipt worden, voor de rest zou ik het z'n beloop laten.
Stel een vraag en ik zal wel weer antwoorden, maar eerst moet ik een grote werk voor Paardentango doen, dus even wachten anders vergeet ik het weer.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 05:47

clarence schreef:
Setteke,

Het is inderdaad een moeilijke naam. Ik herinner het zo:
ka-dank-o-vitch. Dan is het iets makkelijker. :)
Ik voel me trouwens vereerd dat je wilt dat ik er bij ben. Ik heb heel weinig bij te dragen hoor. Ik weet niets (en dat is geen false humility). Ik kan alleen goed vragen stellen. Het is voor mij ook een beetje lastig om er bij te zijn aangezien ik niet in Europa woon. Daarom heb ik ook meerdere malen gevraagd of het mogelijk is om een DVD te maken. :)

Truste. Het is nu zelfs voor mij laat.

Maakt niet uit, eerbied voor de ander, ik rijd voor jou ook al kraak je me af, ik rijd me een slag id rondte, ook al duurt het meer als een uur. Ik wil duidlijkheid, wat is verkeerd en wat is goed. Mannen, vrouwen, ik bied mij aan, in volle glorie. De volste glorie kan je niet hebben, nu niet en nooit!
UIit stratechisch oogpunt, geen weekenden in februari (pb me waarom) en doe met me wat je wilt...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 08:13

Heej, heldere lucht ? *D

Dan zou je kunnen bedenken om iets te doen, maar dan in en andere vorm misschien. Kom er wel op terug.
Het maakt me erg blij om te lezen dat een aantal mensen waar ik graag de berichten van lees zich er overheen kunnen zetten en weer constructief meepraten.
Alsjeblieft ook, het voeren van een discussie is nu juist zo boeiend omdat het de zaken van verschillende uitgangspunten belicht.
Zonder geldingsdrag, betweterij en machtsspelletjes maar met inhoud en respect. Zoals we allen met de paarden eigenlijk het liefst willen omgaan, op basis van wederzijds respect.

Kadankovitch u maakt me bijna schuldig voelen....