Barmat schreef:Als je denkt dat je het beter kan - doen! Ga er voor en rijd jezelf in de picture. Wees beter en rijd jezelf in het A-kader, ga voor London 2012. Bewijs dat Totilas niets is, Gal een ruiter van lik-me-vestje en dat je zelf beter bent. Dan trek ik mijn woorden terug, neem mijn hoed af en buig diep voor je.
Je gaat hierbij uit van het standpunt dat FEI klassieke dressuur het hoogst is van goed paardrijden en dat wordt door een groot deel van de ruiterij niet onderschreven, juist níet.
Het niet eens veilig te paard op kunnen halen van de behaalde prijs is een illustratie van het relatieve van het goed van FEI dressuur.
Laten ´we´ eens de gangen, tempi en lengtes daarin, tonen op de provinciale 80-weg met vrachtverkeer
Gangwisselend aan de hulpen een weg omlaag zoeken van een met rolkeien bezaaide steíle hellingboomgaard terwijl de olijven geoogst worden
Of rijtechnisch correct door het verkeer op marktdag boodschappen halen in het centrum.
Laten ´we´ niet vergeten wat paardrijden ís en dat dresseren daarvan in dienst staat. Paardrijden is het betrowubaar veilig vergroten van de mobiliteit van de mens.
Klassieke dressuur heeft als specifieke dresuurvorm daarbij nota bene in de doelstellingen staan dat een onderdeel van het beleren het doel is het paard minimaal te belasten.
Dat maakt dat een peiler van FEI Klassieke Dressuur het beleren om met minimale belasting paard te rijden.
De oefeningen zijn ooit bedacht als toetst. Dit is volledig verworden en nu geen bewijs van goed paardrijden meer.
Mee Barmat, een wedstrijd in ringdressuur is geen criterium voor goed paardrijden. Dat Totilas hoge punten krijgt voor wat deze gevraagd wordt te laten zien illustreert de loskoppeling van het jureren van de eigen doelstellingen.