Juist, dat bedoelde ik daarnet dus ook, losrijden doe je vooral voor de gewrichtsvloeistof etc, en uiteraard rij ik eerst in stap los en daarna begin ik in draf met voorwaarts neerwaarts en SB etc.
Als er iets structureel mis zou zijn met mij zou dit er dan zo uitzien(paard is 19 en zo los als een 5 jarige, deze foto's zijn gemaakt in de eerste week rijden nadat dit paard 8 maanden alleen op de weide heeft gelopen ivm een melanoom die besloot net op de plaats van de singel te gaan zitten. Die is gelukkig nu weer gekrompen):
[RIJ-ITP] Andalusierhengst Condo in de piaffeTevens hebben in al die jaren dat ik nu paarden train en rij, mijn paarden nog NOOIT een peesblessure gehad, nooit spierproblemen, nooit een fysio nodig gehad en nooit andere blessures gehad.
In mijn profiel staan veel meer foto's ook nog van andere paarden van mij. Veelal opknappertjes die volledig vastgereden waren, totaal verkrampt, op de voorhand en alle spieren er zo ongeveer omgekeerd op. Ik kom namelijk, net als u, ook niet uit een ei en ik probeer om niet te veel uit mijn nek te kletsen zeg maar
Mindfields schreef:
Beledigend wil ik niet zijn, maar nu schrijft u ietsjes duidelijker, natuurlijk zodra ik op een paard zit, velang ik daarvan dat het op halve ophoudingen nageeft, dat is normaal.
Zonder halve ophoudingen, waardoor het paard nageeft kan men niets, kan men geen tempi rijden kan men niet halthouden noem maar op.
Maar nageven wil nog lang niet zeggen dat het paard los is, men moet het met oefeningen rekken en strekken, en daar heb je oefeningen voor.
Dat noemt men losmakende oefeningen.
Dat doet men de eerste 15 minuten is stap, dat is ook goed voor de gewrichten, ik weet het Nederlandse woord daar niet voor, maar men noemt dat hier Gelenkflüssigkeit, die is pas na ca. 15 minuten dunner en smeert dan beter.
Daarna begint men het paard op te warmen, de doorbloeding te stimuleren, de frequentie van het hart te verhogen, en de longen laten werken.
Wanneer wij dit gedaan hebben gaat men naar gelang de africhting van het paard zwaardere verzamelende oefeningen rijden.