Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KDS schreef:het ligt inderdaad denk ik inderdaad erg aan de begeleiding, die moet je uit kunnen leggen wat je moet 'voelen' en vooral ook het nut van de oefening kon ik eerst moeilijk inzien, kan ik ook nog altijd niet precies uitleggen helaas dus als iemand me daar mee kan helpen...
Ik merk dat het heel erg helpt bij haar gewichtsverdeling over haar voorbenen, door haar te laten schommelen tussen links en rechts is het voor mij makkerlijker om daar zelf mee te gaan spelen en zijzelf verdeelt haar gewicht beter over twee benen, waardoor ze minder op één been valt.
Toch?
fransje23 schreef:Hoe gaat dat slingeren dan in zijn werkWat doe je dan met je paard?
marenmar85 schreef:Wat ik nu met normale rijden is haar overdreven naar binnen laten kijken ( stelling ) daarbij druk ik haar op binnenbeen naar buiten en probeer ik haar hier ook zo lang mogelijk in de hals te laten strekken.
Johanna59 schreef:Dit is een aanleuningsprobleem. Laat eerst het gebit van je paard controleren door een paarden tandarts.
Je paard maakt zich links hol. Hij wil dus de linker teugel Piet aan nemen. Hierdoor heb je aldoor te veel druk op de rechter kant.
Probeer van dit probleem geen heel groot probleem te maken.
Probeer op beide kanten even veel druk te krijgen. Geef met je rechter kuit ( spoor) een hulp dat hij rechts los laat.
fransje23 schreef:Johanna59 schreef:Dit is een aanleuningsprobleem. Laat eerst het gebit van je paard controleren door een paarden tandarts.
Je paard maakt zich links hol. Hij wil dus de linker teugel Piet aan nemen. Hierdoor heb je aldoor te veel druk op de rechter kant.
Probeer van dit probleem geen heel groot probleem te maken.
Probeer op beide kanten even veel druk te krijgen. Geef met je rechter kuit ( spoor) een hulp dat hij rechts los laat.
Op wie reageer jij nu Johanna?
Op het zelfde probleem bij iedereen!
Bedankt voor de uitleg! Ik begrijp het slingeren nu wat beter. Ik heb Adb ooit aan het werk gezien maar dat is toch wel een jaar of 4 geleden. Toen hamerde hoe inderdaad erg op de contrastelling maar veel meer kwam er niet.
HannahFrouk schreef:Johanna, ik wou even vragen, heb je de beginpost gelezen?
Vanuit wat voor standpunt reageer je? Ik vraag 't even omdat het een rechtrichttopic is, had je dat gezien?.
Johanna59 schreef:Stel, je rijdt rechtsom.
Paard links sterk, recht licht. Zwaait dus achtehand naar binnen uit. Treed hierdoor niet goed onder de masse.
Met je linkerbeen hulp geven, waardoor hij de schouder naar binnen zet, en de rechterteugel gaat aannemen. Het
binnen achterbeen treed onder
HannahFrouk schreef:Voordat hier een discussie over ontstaat (en dan met name de appels-en-perendiscussies), wil ik graag eerst even weten, Johanna59, of je zelf ook bezig bent met rechtrichten, of dat het meer bedoeld is als "gewoon een tip". Het is in dit topic de bedoeling dat mensen die reageren zelf ook bezig zijn met rechtrichten. Anders heeft het namelijk niet zoveel zin.
Of met andere woorden: stel je eerst even voor, vertel wat je achtergrond is. Dan kunnen we je tips ook beter in dat licht plaaten begrijp je?
Nu blijft het een beetje als een losse flodder in de lucht hangen en weet niemand precies wat je bedoelt. En dat is niet de bedoeling van het topic.