Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
waar ik les heb gehad in poortvliet weet nog mijn eerst les dat was zonder hulp teugels en slof maar de 2de daar ging gelijk de slof er op en moes dat paard als een robot gaan lopen zo heb ik leren paardrijden
niet alleen ik maar daar gebruiken ze alleen maar een slof of bijzet want ze denken dan stampen we het ruitergevoel er wel even in heb daar ook mijn paard vandaan en ben daar gelukkig weg want daar trokken ze de krul er in gelukkig ben ik daar weg en rij zonder slof
en eerlijk gezecht dan leer je wel paardrijden hoor is niet makkelijk
maar we komen er wel we hebben alleen een verkeerde start gehad pamela25 schreef:waar ik les heb gehad in poortvliet weet nog mijn eerst les dat was zonder hulp teugels en slof maar de 2de daar ging gelijk de slof er op en moes dat paard als een robot gaan lopen zo heb ik leren paardrijden
niet alleen ik maar daar gebruiken ze alleen maar een slof of bijzet want ze denken dan stampen we het ruitergevoel er wel even in heb daar ook mijn paard vandaan en ben daar gelukkig weg want daar trokken ze de krul er in gelukkig ben ik daar weg en rij zonder slof
maar we komen er wel we hebben alleen een verkeerde start gehad
_Natasja_ schreef:Kunnen sommige mensen in dit topic niet beter eerst leren wat bijzetteugels zijn?
Ik hoor alleen maar slof en martingaal, (sommige kennen gelukkig nog stiek en stootteugel.)
Er zijn echter ontzettend veel soorten.
En alles werkt op een andere manier.
Je kunt je pas echt in een discussie mengen indien je ook begrip hebt van de termen die gebruikt worden.
Btw slof hoeft niet altijd in de hand gehouden te worden...
kreeg in eene 4 teugels in me handen ) Maar alle andere pony s werden zonder hulpmiddelen gereden. Dit is ook het eenige paardje wat zo reed maar heeft geloof ik maar 2 of 3 maanden op de manege gestaan. (weet niet of die in de frikandelle is beland of een ander huisje) beantsje schreef:pamela25 schreef:waar ik les heb gehad in poortvliet weet nog mijn eerst les dat was zonder hulp teugels en slof maar de 2de daar ging gelijk de slof er op en moes dat paard als een robot gaan lopen zo heb ik leren paardrijden
maar we komen er wel we hebben alleen een verkeerde start gehad
Please, zou je wat leestekens willen gebruiken? Dit is niet te volgen....
ja, das wel vervelend als je op die manier leerd rijden.
) naar de singel, omdat die anders niet te rijden is. dan kan je natuurlijk wel zeggen dat die het dan moet leren, maar das een hele kleinen pony, en een manege kan niet zomaar alleen maar een kind erop laten rijden.
bij ons lopen 1 pony en 1 paard af en toe met een martingaaltje maar eigelijk ook bijna nooit. verder heeft helemaal geen ander paard een hulpteugel om.
.
.