Tancreda4 schreef:Nou idd, paard moet van heel ver komen. Vind het een leuk en leerzaam filmpje dat vooruitgang goed laat zien- Longeerfilmpje van de schimmel dus
Binnen een week of 2 lang en laag, ontspannen en rad (schimmel liep echt niet fijn in eht begin) naar perfect? daar geloof ik niet in. Spieren moeten toch ook de tijd krijgen?
even als voorbeeld. Mijn paard is scheef maar dat was 100x erger toen ik mijn eerste longeerlesje op zo'n zelfde manier nam. veel theorie, weinig nog echt vragen aan de longe, en alleen stap. Maar we vroegen haar wel recht te worden. Misschien een kwartier of iets? En toch zat ik met een paard dat compleet overwerkt en tegen spierbevangen aan zat later. Omdat we zo'n andere houding vroeger (mijn paard kwam toen ook van redelijk ver). Dan is 2 weken echt snel lijkt mij?? In sommige gevallen?
Maar er is helemaal geen sprake van een profesionele aanpak, zoals je die zou mogen verwachten.
Er is geen analyse, geen plan, geen opbouw, er wordt gewoon op de bonne fooi wat aangeklooid begeleid door een mooi verhaal dat vertelt hoe goed het gaat.