Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:01

Daar ging het ook even niet om tessa ;)

enneh, die 2e kan ik nog best een trucje op hoor :') :))

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:30

hyppolyte schreef:
Enneh, gok eens hoe zwaar deze dude is?
link

hey, Dave, 290 lbs ;)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:35

hyppolyte schreef:
Daar ging het ook even niet om tessa ;)

enneh, die 2e kan ik nog best een trucje op hoor :') :))

Ok, naja een goed excuus om foto's van gespierde mannen te posten is ook altijd welkom natuurlijk :D (Maakt het topic weer wat interessanter :Y) )

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:03

Ging er niet al een ander topic over mooie mannen????? <<)

anketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:52

_Apple_ schreef:
Ik denk dat een belg wel meer kan hebben als een shet hihi!

hmm ik ben een belg...ik zelf weeg 50 kilo maar je hebt wel gelik je hebt dikkere belgen

anketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:54

john57 schreef:
Kamal_Nadiah schreef:
Zijn er veel mensen met een te groot gewicht die paard rijden?

Denk het wel al willen vele dit niet onder ogen zien :D

jah er zijn er heel veel je moet er maar eens op letten :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:39

Zonder te oordelen over anderen, ik oordeel alleen over mezelf en mijn paarden.

Ik heb ruim 3 jaar niet gereden omdat ik mezelf te zwaar vond voor mijn paard, een kleine koudbloed van 140. Op het moment dat ze dit aan ging geven, wie ben ik dan om te zeggen "paard, houd je snater, want ik heb het recht om op je te rijden!".. Nee, wij mensen hebben een gunst gekregen op een paard te MOGEN rijden. Ik heb niet het recht mijn paard te mishandelen met mijn gewicht. Ik heb de plicht het welzijn van mijn paarden te garanderen zolang ik ze bezit.

De tijd dat ik niet reed was ik 90 +, ik heb na mijn zwangerschap over de 100 gewogen en ik haal de 1.60 meter niet. Voor mij is toen ik moest inkrimpen in paardenaantal, de keuze ook keihard geweest dat ik mijn soulmate heb weggedaan, omdat ik te zwaar voor haar was. Zij gaf aan dat ze me te zwaar vond, ik vind het niet eerlijk dat te negeren. Ze wordt dit jaar 19, ik zag mezelf niet snel genoeg afvallen om haar nog actief te kunnen gebruiken. Ze loopt nu bij mijn vriendin in de wei, loopt voor haar "werk" met kinderen met een beperking op haar rug en gaat mee op bosritjes. Paardje is dolgelukkig.

Mijn jonge paarden worden dit jaar 5, ze zijn allebei net ingereden. Bewust niet met 3 jaar beleerd, door mijn gewicht. Ik zat op mijn hengstje toen ik weer onder de 90 kilo was, 86 om precies te zijn. Hij zwoegt niet onder mijn gewicht, zoals mijn andere paardje wel deed. Ik durf boven de 90 kilo niet meer op een paard te zitten.. Luister naar je paard, dat ben je je dier verschuldigd.

Inmiddels ben ik bijna 30 kilo afgevallen, weeg nu 75 kilo, nog steeds veel te zwaar, ik ga nog steeds door met mijn dieet, VOOR MIJN GEZONDHEID EN DAT VAN MIJN PAARDEN.

Ik vergeef mezelf niet als ik niet naar mijn paarden zou luisteren en ze daarmee beschadig.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:18

Super uitspraak Anketje, dat hadden we hier nog niet gelezen, dus mensen die te zwaar zijn opletten, zijn er erg veel. :+

john57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:38

hyppolyte schreef:
Omdat er tot nu toe nog geen enkele exacte berekening is geweest van wat een paard zou moeten kunnen dragen. De een zegt dat het max 20% is, weer een ander maakt er 12% van, dan is er nog iemand die 15% zegt. Dus er valt geen peil op te trekken, er is geen knap wetenschappelijk onderzoek naar gedaan dus het is allemaal speculatie. Dan blijft het dus bij een mening en niet bij een feit...

In Duitse Fora zijn hier ook discussie,s over geweest en zoals ik het lees is daar de stelling 1/7 van het gewicht van het paard als max voor ons gewicht.
Speculatie of niet, feit of niet of zelfs wetenschappelijk bewijs, doet er gevoelsmatig niet toe. Er zijn mensen, helaas, die zich de ko.t afvegen aan elk argument, zij het positief of negatief. Er bestaat gelukkig altijd nog besef, dat gelukkig vele hebben en dat vind ik dan weer knap.
Hoe moeilijk is het toch om enkelingen ervan te overtuigen dat er iets scheef zit in bepaalde argumenten over te zwaar zijn voor je paard. :+

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:52

Oké, wat denken jullie. Ik ben 183 cm en weeg nu 74 kilo ( Bmi van 22, ben er behoorlijk blij mee maar mijn streven is 70 kg )
Zou dit gewicht een probleem zijn op een Fries ( wel een grotere Fries hoor, het liefst boven de 165 cm ).

Ik ben benieuwd! :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:51

Limonade, zoals je hebt gelezen in dit topic, zijn de meningen daar heel erg over verdeeld. Ik vind 74 kilo prima kunnen, zeker bij je lente betekent dit dat je een gewoon normaal figuur hebt. Een ander zou misschien zeggen, het is te zwaar, zoveel verschillende meningen. Van mij mag iemand van 90 ook best op mijn paard rijden hoor, maar dat is wel zo'n beetje de grens. Voor mijzelf houd ik aan niet meer boven de 80 komen. Maar goed, zolang je er jezelf van bewust bent dat minder kilo's altijd fijner is voor je paard, ben je al een heel eind denk ik.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:02

@Limonade: Ik vind van wel, al kun je dat natuurlijk niet helemaal zeggen via het internet. Maar als jij er qua lengte enzo ook op past denk ik niet dat die Fries er veel last van gaat hebben.

alovejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:08

Ik vind dat mensen die dikker zijn op een steviger paard meoten zitten. En sommige rassen zijn ook steviger en sterker ik vind dat hun dan maar op die moeten rijden. Het is wel banketstaaf natuurlijk maarja het is niet anders.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:09

Ik denk wel dat ik een wat barokker type moet hebben, dus een wat bredere rug en niet de moderne bouw.
Maar goed, ik ben me bewust van mijn lengte. Ik ben niet echt op 1 plaats dik, het is gewoon 'normaal' maatje 38.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:50

Een vriendin van mij heeft een haflinger en daar konden we met z,n 4ren op.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:52

_Apple_ schreef:

Dat keur ik dan ook echt niet goed. Iemand die wat dikker is kán trouwens ook op een dun rank beestje, maar dat betekent niet dat die pony dat prettig vindt. Hetzelfde geldt voor jouw verhaal.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:53

_Apple_ schreef:

Hoe ziet dat eruit, 4 mensen op een paard?
Ik zie dat echt niet voor me...

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:54

We waren nog maar 7 hoor, dan kan het makkelijk. Dit zat erop:
3 kinderen van 7 (Ik, Marika en Marisa)
1 iemand van 18 (Dorien)

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:32

Mirjamsel schreef:
Liever een te dik iemand op een paard die normaal rijdt dan iemand met een normaal gewicht die een paard keihard in de mond trekt, hard trapt en hard slaat zonder reden, zeg ik dan maar :)

Bedoel niet dat jij dit doet hè ;)

dit vindt ik dan ook weer krom, hiermee zeg je dus dat dikke mensen nooit ''in de mond trekt, hard trapt en hard slaat zonder reden''

verder slaat dit topic echt nergens op, kan hier niet gewoon een slotje op?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:38

Je kan dikke paarden niet op slot zetten..... :=

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:39

gabiiy schreef:
Mirjamsel schreef:
Liever een te dik iemand op een paard die normaal rijdt dan iemand met een normaal gewicht die een paard keihard in de mond trekt, hard trapt en hard slaat zonder reden, zeg ik dan maar :)

Bedoel niet dat jij dit doet hè ;)

dit vindt ik dan ook weer krom, hiermee zeg je dus dat dikke mensen nooit ''in de mond trekt, hard trapt en hard slaat zonder reden''

verder slaat dit topic echt nergens op, kan hier niet gewoon een slotje op?

:D het loopt toch al bijna 200 pag :j
mensen houden houden wel slap gel*l :D

Anoniem

@ gabiiy: daarom wil ik nog altijd eens naar de rijschool voor dikke mensen :')

MamboBeach

Limonade schreef:
Oké, wat denken jullie. Ik ben 183 cm en weeg nu 74 kilo ( Bmi van 22, ben er behoorlijk blij mee maar mijn streven is 70 kg )
Zou dit gewicht een probleem zijn op een Fries ( wel een grotere Fries hoor, het liefst boven de 165 cm ).

Kan makkelijk!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:55

Limonade schreef:

nee dat kan echt niet :n
veel te lang en veel te zwaar :+
ook de BMI is veel te hoog :j

wat wil jij horen? >;) dat je perfect bent?

nou ok, je bent perfect, zou willen dat ik 183cm met 74kg was :j

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 04:31

Is een beleefd gestelde vraag, dus je kunt gewoon normaal reageren hoor..

@Limonade: Moet gewoon kunnen, zolang je qua lengte ook bij het paard past :)

anketje_ schreef:
_Apple_ schreef:
Ik denk dat een belg wel meer kan hebben als een shet hihi!

hmm ik ben een belg...ik zelf weeg 50 kilo maar je hebt wel gelik je hebt dikkere belgen

_O- Geniaal! :=

@Gabiiy: Allebei niet hè.. geen mensen die te dik zijn op het paard en geen schoppers/trekkers erop :)

@DianneM: Lees nu pas je post, maar respect! +:)+