Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Nog een vraag, wat is het verschil in trainingswaarde tussen draven in de stretch (en evt. middendraf) en galopperen in de stretch? Is een van 2 beter, dient het beide een ander doel, of komt het op hetzelfde neer?
Jennyxx schreef:Starbreeze schreef:Nog een vraag, wat is het verschil in trainingswaarde tussen draven in de stretch (en evt. middendraf) en galopperen in de stretch? Is een van 2 beter, dient het beide een ander doel, of komt het op hetzelfde neer?
Ben ik ook wel benieuwd naar. In het webinar werd aangegeven om juist veel te galopperen. Terwijl WF pas galoppeerd als het paard dit correct kan om zijn gewichten niet te veel te belasten. Na de galop is de draf wel vaak beter, omdat de lendenen en bekken losser zijn denk ik.
Mijn IJslander stretcht nu wel in galop. Maar ik heb het idee dat hij dit doet om zo snel mogelijk van de (pijnlijke?) galop af te zijn.. De eerste passen voelen namelijk pijnlijk, drukt zijn rug erg weg en galoppeerd bijna op de plek. Daarna met veel aanmoediging, zakt hij ongeveer tot knie-hoogte. Moet hij dan zijn lendenen/bekken wel goed gebruiken of kan hij hier ook mee "smokkelen"?
Horseware schreef:Leuk dat je op wedstrijd geweest bent en je filmpje hiervan wilde delen met ons Anne![]()
Je ging met een specifiek doel op wedstrijd en dat heb je bereikt; Sproet is zeer ontspannen en kijkt niet naar het juryhokje. Top! Nu kan je inderdaad gaan werken aan activiteit/impuls. Dat viel mij in het hele filmpje op dat dat mist. Heel herkenbaar hoor dat je dan je hele lijf in gaat zetten om hem actief te houden. Minder doen is thuis al lastig als ze niet al te looplustig zijn; in de proef moet het gebeuren en dan ga je teveel meewerken om toch maar die activiteit te krijgen (merk ik aan mezelf ook, dat ik in de proef meer doe dan thuis omdat het dan ""moet" gebeuren en toch zo'n mooi mogelijk beeld neer wilt zetten). Maargoed, stap 1 is ontspanning want van daaruit kan je activiteit gaan vragen. Als ontspanning eerst lastig was op wedstrijd zoals ik lees heb je iets moois bereikt dit keer. Van hieruit lekker verder gaan bouwen
Starbreeze schreef:Ik zie toch wel een heel soepele pony Anne, vooral in galop zie je het bekken mooi kantelen. Probeer in de diepe stretch vooruit te gaan rijden en probeer je pony idd te activeren. Dan komt het met je houding vast ook goedleuk om eens bewegend beeld te zien van Sproet!
Anoniem schreef:
Anoniem schreef:In mijn zoektocht naar een goed voorbeeld van longeren kwam ik een ander interessant filmpje tegen die ik jullie niet wil onthouden.
https://www.youtube.com/watch?v=GAYoIn8a2Uo
Anoniem schreef:In mijn zoektocht naar een goed voorbeeld van longeren kwam ik een ander interessant filmpje tegen die ik jullie niet wil onthouden.
Starbreeze schreef:Anoniem schreef:Vinden jullie het longeerfilmpje werkelijk zo goed?
Ik zie nogal wat zaken die niet oké zijn.
Nee maar dat filmpje is toch alleen gepost om te laten zien van hoe ver dat paard heeft moeten komen?
Simpelman schreef:Starbreeze schreef:Nee maar dat filmpje is toch alleen gepost om te laten zien van hoe ver dat paard heeft moeten komen?
Bij en professionele aanpak loopt een dergelijk paard binnen een week of twee netjes AAN de longe OVER de rug en begint zich vanuit de achterhand te bewegen, daar is hier geen sprake van.
Het is dus niet zo een goed voorbeeld.