Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:42

Een paard kan veel dragen, maar er is een grens. Gelukkig zijn er ook nog bredere paarden die echt wel wat kilo's aankunnen! Wekunnen niet allemaal een sprietje zijn ;)

_Apple_

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:44

Ik denk dat een belg wel meer kan hebben als een shet hihi!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:50

Kamal_Nadiah schreef:
Ik zou gewoon lekker naar de sportschool gaan, en als je bent afgevallen dan weer op je paardje stappen !!!!

Kamal_Nadiah schreef:
Hmmm............ doe er dan wat aan zou je zeggen!

Niet iedereen kan dat zomaar ;) Mensen aan bepaalde medicatie of aanleg bijv. Of een handicap.. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:52

john57 schreef:
Er zijn maneges die mensen van 90 kg en hoger absoluut weren.

Dat vind ik ook heel goed, manegepaardjes moeten veel werken, krijgen allerlei onervaren ruiters op hun rug met slechte zit e.d.
Ze zouden ook met toeristische buitenritten dat soort grenzen moeten trekken :j

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:56

Ja, dat is waar en daar heb ik nog niet aan gedacht.

Sophie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:56

Diaz schreef:
john57 schreef:

Dat vind ik ook heel goed, manegepaardjes moeten veel werken, krijgen allerlei onervaren ruiters op hun rug met slechte zit e.d.

Ze hebben groot gelijk! :j

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:47

Echt wel! Anders hebben de manegepaardjes er onder te lijden!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:06

john57 schreef:

Ze zouden ook met toeristische buitenritten dat soort grenzen moeten trekken :j[/quote]

Ze hebben groot gelijk! :j[/quote]

Bij onze manege ligt de grens op 80 kg. Op zich prima, alleen vraag me af hoe ze dat controleren. Als ik er voor een lesje heen ga, is er niemand die wat zegt. Je kan ook moeilijk iedereen op de weegschaal laten staan...

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:53

Diaz schreef:
Kamal_Nadiah schreef:
Ik zou gewoon lekker naar de sportschool gaan, en als je bent afgevallen dan weer op je paardje stappen !!!!

Kamal_Nadiah schreef:

Niet iedereen kan dat zomaar ;) Mensen aan bepaalde medicatie of aanleg bijv. Of een handicap.. ;)

Om het even heel bot te zeggen: Jammer dan, maar dat is geen argument om de rug van een paard maar te gaan beschadigen. Er zijn ook mensen die geen benen hebben, of mensen die niks intensief kunnen omdat ze hartklachten hebben. Als je extreem dik bent heb je in mijn oogpunt ook gewoon een beperking, misschien verdien je het niet en kan je er niks aan doen. Nou je paard ook niet. Punt is je bent te dik. (En dan heb ik het dus niet over maat 40, maar meer in de categorie 100kg bij vrouwen van 1.70.)

Waarom blijven mensen steeds met dezelfde waardeloze excusen komen? Bovendien gaat de discussie uit van de vraagt: 'Stel iemand is veel te dik moet/mag die dan nog op een paard gaan zitten?', niet van de vraag: 'Waarom kunnen dikke mensen er niks aan doen dat ze dik zijn en hebben ze daarom een goed excuus (of nog erger: "Het recht") om op een paard te gaan zitten.'

En kom nou niet met het 'Ik heb liever een goedrijdende dikkerd op mijn paard dan een m in de mond sjorrende spriet'-argument. Dat is namelijk ook al voorbij gekomen en de conclusie daaruit was: 'Geen van beide zouden ze op een paard moeten zitten.'

@Mooff, de discussie gaat niet over 'sprietjes' en mensen met maat 40. Het gaat over véél te dikke mensen (categorie 100 kg en hoger zegmaar).

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:53

Tessa_1: In je laatste zin maak je een fout. Te dik is niet hetzelfde als te zwaar. Ik ken mensen van 130 kilo waar je absoluut niet aan af ziet dat ze zo veel wegen. Die zijn wel te zwaar, maar niet te dik. Ik ken ook mensen van 80 kilo die enorm dik zijn, terwijl ze helemaal niet zo veel te zwaar zijn.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:20

Diaz schreef:
Kamal_Nadiah schreef:

Kamal_Nadiah schreef:

Dat kan inderdaad maar dat wilt niet zeggen dat ze dan maar moeten (blijven) paardrijden.. Als iemand beperkingen heeft door een lichamelijke aandoening moet hij/zij leren accepteren dat er bepaalde dingen niet meer kunnen. Moeten te zware mensen dan ook maar doen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:41

_/-\o_

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:52

Hhilde schreef:
Tessa_1: In je laatste zin maak je een fout. Te dik is niet hetzelfde als te zwaar. Ik ken mensen van 130 kilo waar je absoluut niet aan af ziet dat ze zo veel wegen. Die zijn wel te zwaar, maar niet te dik. Ik ken ook mensen van 80 kilo die enorm dik zijn, terwijl ze helemaal niet zo veel te zwaar zijn.

Klopt, ik bedoelde veel te zwaar.. al is een te grote omvang (in vet) natuurlijk ook niet erg handig :)
Hm.. maar als je een te breed persoon van het zelfde gewicht hebt als iemand anders waar je het minder aan ziet, dan is diegene die minder omvang heeft wel beter voor de rug (in theorie). Daar zit dan minder vet aan dat achter de beweging aan komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:55

't Komt er bij mij gewoon allebei niet op.

Max gewicht op mijn paard is 70 kg met een gezond BMI, en anders dan dat is jammer dan :wave: zoek maar een ander paard :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:42

Hhilde schreef:

sorry hoor, maar 130 kilo er niet aan af zien? hoelang zijn die mensen da? 2.30m?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:10

Colway schreef:
Hhilde schreef:

sorry hoor, maar 130 kilo er niet aan af zien? hoelang zijn die mensen da? 2.30m?

Als ik naar worstelen kijk zijn de meesten ook rond de 130 kilo en die zijn ook niet te dik. Het is even een extreem voorbeeld en ik denk ook niet dat de gemiddelde persoon hier op bokt zoveel weegt door spier, maar het kan dus wel. Daarbij weegt een kubieke meter spier meer dan een kubieke meter vet.

Verder vind ik dat je een paard moet zoeken die bij je past. Ik ga ook niet op een shet zitten, daar ben ik niet alleen te lang voor, maar ook te zwaar. Iemand van 100 kilo op een smalle E-pony vind ik dan ook niet kunnen, terwijl ik er geen problemen mee zou hebben als diezelfde persoon op een wat forser paard zou stappen. En dan zeg ik niet gelijk dat je op een trekpaard moet gaan rijden ofzo, maar een grote forsere KWPN'er zou ook al goed zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:23

dan bedoel je zeker sumo worstelen :+ worstelen is in verschillende gewichtsklasses

Citaat:
De mythe omtrent het worstelen dat deze voor zwaarlijvige mannen zou zijn is zeer misplaatst. Op wereldniveau is competitie worstelen het meest competitief in de gewichtsklassen 60kg, 66kg, 74kg en 84kg

iemand van 130 kilo is per definitie ongezond en als je fysiek niet fit bent en ook nog zwaarlijvig moet je lekker gaan wandelen/fietsen/zwemmen etc tot je een normaal gewicht/postuur bereikt hebt

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:37

Wat hierboven staat beschreven: Ik ben het ermee eens.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:49

@colway, je hebt ook nog zoiets als showworstelen en die mannen zijn echt een en al spier, daar zit geen grammetje vet op hoor en die komen ook zonder problemen aan de 130 kilo. Dat zijn echt beren hoor en of het gezond is is vers twee, maar als er iemand fit is, dan zijn het die mannen wel.

Even ter illustratie, deze man is 1.80 en weegt 103 kilo, zie jij dat eraan af??
Afbeelding

Enneh, gok eens hoe zwaar deze dude is?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 06-01-12 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

ZinaFalcotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:54

Diaz schreef:
john57 schreef:

Helemaal mee eens!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:45

kom op zeg...dat zijn toch uitzonderingen? :+ je zou inderdaad niet denken dat die eerste 100 kg is, maar denk dat je bar weinig van deze gebouwde mannen op een paard ziet :') Die onderste zal vast zwaarder zijn, te zwaar voor een een paard dus..

Maar waarom deze uitzonderingen aanhalen om gewicht recht te kletsen?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:55

hyppolyte schreef:
@colway, je hebt ook nog zoiets als showworstelen en die mannen zijn echt een en al spier, daar zit geen grammetje vet op hoor en die komen ook zonder problemen aan de 130 kilo. Dat zijn echt beren hoor en of het gezond is is vers twee, maar als er iemand fit is, dan zijn het die mannen wel.

Even ter illustratie, deze man is 1.80 en weegt 103 kilo, zie jij dat eraan af??
Afbeelding

Enneh, gok eens hoe zwaar deze dude is?
Afbeelding

Daar kan toch makkelijk een beetje te zwaar paard op gaan zitten ?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:56

Neehee, je had het erover hoe iemand 130 kilo kan wegen zonder dat het je opvalt dat ze 130 kilo zijn, of 100 en vervolgens zeg je dat het dan wel sumo's moesten zijn ofzo. Dat heeft weer met dat inschatten te maken wat mensen zo slecht kunnen. Dit was simpelweg even ter illustratie dat het best heel goed mogelijk is hoor. Die tweede meneer is trouwens 135 kilo en 143 op zijn top :wow:. Maar die eerste man zou prima op een paard met een beetje maat kunnen hoor :j.

@holy pope, _O- :')

Maar een shetter kunnen ze waarschijnlijk wel optillen hoor :))

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:50

Ik moet zeggen, best lekker om naar te kijken hoor, 100 kilo spier :P.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:29

Anoukie schreef:
Ik moet zeggen, best lekker om naar te kijken hoor, 100 kilo spier :P.

Hm.. in allebei de gevallen had er wel een ander hoofd op gemogen :P

Het is niet echt vergelijkbaar met ruiters die vaak toch vrouwelijk zijn en niet uit alleen maar spier bestaan.. (gem lengte nederlandse vrouw is 1.67).