Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Wending om de vh is een super oefening. echter zie ik geen meerwaarde in het zo lang achter elkaar herhalen.
Het is voornamelijk een gehoorzaamheids en controle oefening.
Met piaffe vanuit achterwaarts heb ik het ook een beetje moeilijk. Piaffe moet immers vanuit de voorwaartse drang komen, niet als kunstje.
Maar ik ben benieuwd wat je ervaringen gaan zijn.
Murosch schreef:Ik heb gisteren ook de webinar gevolgd en wat ik mij afvroeg.. Volgens Will Faerber is het stap 1 om voorwaarts neerwaarts de stretch eigen te maken en te bevestigen en volgens deze mevrouw bereik je dit door juist links en rechts te buigen/zijwaarts stretchen. Mijn gevoel neigt naar de manier van Will, maar hoe denkt men daar hier over? Daarbij miste ik bij de filmpjes die ik gisteren zag het voorwaarts gaande paard nogal.
Air schreef:Het ging een paar pagina's terug over o.a. energie en 'zijn'. Nou heb ik daar naast het paard weinig moeite mee, maar door een val een aantal jaren terug waardoor ik er niet direct weer op kon kruipen heb ik angst ontwikkeld met rijden. Inmiddels heb ik er +/- twee jaar niet meer opgezeten o.a. door die angst, nou ben ik ook wel iemand die niet zoveel om het rijden geeft maar het gewoon heerlijk vindt om met paarden bezig te zijn. Toch begint het door dit topic steeds meer te kriebelen om ook weer te gaan rijden.
Heeft iemand daar nog tips voor of ervaring mee?
Air schreef:Stelling en zijwaarts stretchen is een goed hulpmiddel voor het verkrijgen van de vw-nw tendens. Zie ook het filmpje die Simpelman al meerdere keren heeft geplaatst. Niet ieder paard brengt op alleen contact het neusje naar beneden. Lichte buiging vragen geeft dat vaak net die laatste ''trigger'' om te ontspannen in de rug.
Ik is bij Will dus juist het zijdelingse stretchen en buigen. Daarmee maak je immers ook de achterhand sterker waardoor de werkhouding naar mijn idee makkelijker zou moeten gaan?
Starbreeze: idd. een PRE, pas sinds 8 maanden in training bij haar en kwam van ver: https://www.youtube.com/watch?v=lk55V-68pso
Werk aan de hand is leuk om te doen maar nog best pittig, moet het ook weer wat vaker gaan doen
Het ging een paar pagina's terug over o.a. energie en 'zijn'. Nou heb ik daar naast het paard weinig moeite mee, maar door een val een aantal jaren terug waardoor ik er niet direct weer op kon kruipen heb ik angst ontwikkeld met rijden. Inmiddels heb ik er +/- twee jaar niet meer opgezeten o.a. door die angst, nou ben ik ook wel iemand die niet zoveel om het rijden geeft maar het gewoon heerlijk vindt om met paarden bezig te zijn. Toch begint het door dit topic steeds meer te kriebelen om ook weer te gaan rijden.
Air schreef:Het ging een paar pagina's terug over o.a. energie en 'zijn'. Nou heb ik daar naast het paard weinig moeite mee, maar door een val een aantal jaren terug waardoor ik er niet direct weer op kon kruipen heb ik angst ontwikkeld met rijden. Inmiddels heb ik er +/- twee jaar niet meer opgezeten o.a. door die angst, nou ben ik ook wel iemand die niet zoveel om het rijden geeft maar het gewoon heerlijk vindt om met paarden bezig te zijn. Toch begint het door dit topic steeds meer te kriebelen om ook weer te gaan rijden.