Ok, dat ga ik eens doen, ben wel benieuwd hoe dat dan zit

. Dit rekensommetje kan ik zelfs

. Moet ff uitvogelen hoe zwaar mijn zadel, schoenen en jas zijn dan. Heb me toch ook lang afgevraagd hoe het zat met boomloos, ik heb ook een tijdlang boomloos gereden omdat ik geen knap zadel kon vinden voor mijn paard, maar daar ben ik dit jaar weer vanaf gestapt omdat ik toch het idee had dat een boomzadel beter voor haar zou zijn. Zadel wat ik nu heb ligt echt helemaal goed, dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen om te maken. Vanwaar eigenlijk de grens van liever niet meer dan 2 uur rijden eigenlijk?
Citaat:
Ik weeg 108 kg en weiger mijn paard hiermee te belasten ondanks dat het zwaar voor me is om er niet op te gaan. Vorig jaar waren de drukplaatsen bij iets onder de 100 al erg zichtbaar ondanks dat ik een westernzadel heb, een Butterfly heb die toch vrij goed is

! Mijn paard heeft echt nog nooit drukplekken gehad, ongeacht mijn gewicht

. Dan zou ik toch echt dat zadel eens laten nakijken, het kan nog zo'n goed zadel zijn, als ie niet past dan maakt het nog geen moer uit natuurlijk. Moet trouwens zeggen dat ik die pasvorm van westernzadels sowieso al niet zo goed snap, er gaat een 4cm dikke pad onder, dan kan dat zadel toch nooit echt goed zitten lijkt mij

.
*edit* volgens mij klopt de rekensom toch niet helemaal, ik kan het mis hebben hoor, maar 1000 gram is toch 1 kilo, dus dan heb je toch bij iemand van 90 kilo 90.000 gram? En dat deel je dan door de druk die de kussens kunnen verdelen, toch?