LoveUggs schreef:Simpelman, goh, laat ik je eerste gedeelte maar even negeren, en juichen om wat je daarna schrijft want daar heb ik tenminste wat aan. Bedankt daarvoor.
Blijkbaar heb jij het idee dat ik niks met het advies en tips doe dat ik hier krijg. Dan zou ik mijn vriendin vrijdag alles laten vastleggen, zodat iedereen kan zien dat ik dit wel degelijk doe. Verder krijg ik van jou posts vaak het idee alsof je vind dat ik er totaal geen kaas van gegeten heb, en totaal niet weet waar ik mee bezig ben.
Maar ik help je dan graag van dat idee af. JA, ik moet nog veel leren, ik ben pas 20, en pas een jaar of 3 actief met dressuur bezig. Dus NEE, ik weet nog lang niet alles, en ik maak fouten. Daarom ben ik in dit topic. Om te leren.
Maar ik wil wel op een respectvolle manier aangesproken worden, en niet als een of ander penny meisje dat niet weet waar ze mee bezig is. Ik zou morgen eens twee foto's voor je opzoeken waarin ik je laat zien dat ik wel degelijk weet hoe of wat. Misschien dat je me dan wat vriendelijker weet aan te spreken zonder mij het gevoel te geven da je me de grond in boort.
Want in die 3 maanden tijd, is tegen jou al door verschillende mensen, al 100x gezegd dat je eens wat bruikbare tips moet geven, ipv die zinnetjes uit het boekje, en daar doe je nu pas wat mee(al vraag ik me af voor hoe lang) ik doe al van alles met de tips die ik hier krijg sinds het einde van het vorige topic, dus ik doe er wel degelijk wat mee.
Maar nogmaals, bedankt voor het (dit keer wel) bruikbare advies. En ik probeer je reacties echt als goed bedoeld te zien, maar je laatste reactie op mij, valt bij mij regelrecht in het verkeerde keelgat.
Ik ga er van uit dat je hier op doelt?
Simpelman schreef:Daarom kijk ik steeds waar het aan schort in de basis.
Bij LU
Het paard weet niet hoe het ontspannen kan gaan. (en LU ook niet)
Uit de boekjes of van stoffige grijze mannen kun je dan leren dat DE manier om dat aan je paard (en jezelf) te leren is het paard de hals te laten strekken, daar te blijven én hem dan voorwaarts te rijden, op het moment dat hij zakt.
Dit is alleen maar het totaal opnieuw opbouwen van een patroon, beginnen van scratch.
Wonderlijk is dat niemand dit deel serieus neemt, dat is wat John Swaab o.m. bedoeld, men slaat het over!
Dit deel van de africhting duurt één jaar.
Wanneer dat zo is, dit is een antwoord aan Sanne en niet aan jou, er staat bij LU.
Ik spreek mensen aan als intelligente volwassenen met hun eigen verantwoordelijkheid, inderdaad wind ik er geen doekjes om en flatteer niemand, maar zo komen we direct bij het doel
Pennytaal kom ik niet tegen, wel is er een verschil tussen ons beide, jij staat aan het begin en ik benader het einde.
Ik schat je voldoende serieus en bekwaam in om de moeite te nemen te reageren op je geplaatste foto's.
Uit ervaring weet ik dat je als instructeur 42X hetzelfde tegen iemand kunt zeggen zonder dat dat enig effect heeft en dan de 43eX komt het door en stapt de leerling naar een volgende etage.
Wat betreft bruikbare tips.
Uitsluitend basic aanwijzingen kunnen een blijvend effect hebben, het is heel veel gecompliceerder dan het lijkt.
Aan wijzingen als het je handen op de juiste plaats houden zijn zinloos wanneer je niet ontspannen en in evenwicht bent, verkeerd geplaatste handen zijn een symptoom van spannning en onbalans van de ruiter en spanning bij het paard.
Aanwijzingen als het verder onder laten plaatsen van het achterbeen zijn zinloos, het verder onder plaatsen van een achterbeen is het gevolg van een reeks oorzaken.
Een verder ondergeplaats achterbeen kan zelfs betekenen dat we nu verder van huis raken want het moet samengaan met buiging in de knieen en het bekken anders gaat het paard "stuk" aan dit soor van bewegen.
Zoals bijna alles, begint het bij ontspanning en evenwicht van ruiter en paard en het van daar uit voorwaarts gaan in de juiste uitgangshouding.
Die basic aanwijzingen zijn meestal heel simpel en kort, er wordt gemakkelijk overheen gelezen, ze staan er wel.
De basis van alles is het voorwaarts neerwaarts gaan.
Dat vind ik niet terug in jouw foto's, geen enkele, en daar wijs ik je op.