Mireille1970 schreef:En waar zie jij die? In bijv de handvoering van de amazone?2. dat heb ik je uitgelegd, om de lossigheid! (dat staat al een pagina terug)
Die andere 3 foto's zien er vrij lossig uit, maar deze...nee, dat zie ik er niet aan af.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mireille1970 schreef:En waar zie jij die? In bijv de handvoering van de amazone?2. dat heb ik je uitgelegd, om de lossigheid! (dat staat al een pagina terug)
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:En waar zie jij die? In bijv de handvoering van de amazone?2. dat heb ik je uitgelegd, om de lossigheid! (dat staat al een pagina terug)
Die andere 3 foto's zien er vrij lossig uit, maar deze...nee, dat zie ik er niet aan af.
QQQQ schreef:QQQQ schreef:Hihi, ja ik zag dat ik je voor was
Vind je het nou wel of niet een "goed moment", dat je als voorbeeld kunt gebruiken?
Ik begreep uit jouw reactie dat je wel dezelfde dingen zag die ik beschreef, namelijk...Mireille1970 schreef:Psst Tyrza, je had eerst moeten omloggenFOEI QQQQ, Lees eens terug: ik heb gezegd dat er best iets te zeggen is over de foto maar dat de foto een mooi losgelaten paard laat zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mireille1970 schreef:Nope. Zie er niets lossigs aan: Amazone werkt naar achteren met de handen (ellebogen achter eigen lijf, handen in de schoot), beenzetting toont de lossigheid ook niet, staart ook niet.Aan het totaalbeeld, het ronde, het vrije, het lijf, de manier waarop ze erop zit...
Niet dan?
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Nope. Zie er niets lossigs aan: Amazone werkt naar achteren met de handen (ellebogen achter eigen lijf, handen in de schoot), beenzetting toont de lossigheid ook niet, staart ook niet.Aan het totaalbeeld, het ronde, het vrije, het lijf, de manier waarop ze erop zit...
Niet dan?
Sja, is statisch beeld, maar de bewegende idoolbeelden (die je toch echt moet gaan zien) geven mij dezelfde indruk.
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Psst Tyrza, je had eerst moeten omloggenFOEI QQQQ, Lees eens terug: ik heb gezegd dat er best iets te zeggen is over de foto maar dat de foto een mooi losgelaten paard laat zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mireille1970 schreef:Een arm die los afhangt van de schouder naar beneden is niet sterk (wat niet zegt dat elke verticale arm los afhangt). Een arm die schuin naar achteren steekt gebruikt altijd spieren (hangt nooit los af), handen die in de schoot liggen zijn nooit zo los en soepel als correct gedragen handen. De handvoering onderstreept zeker geen lossigheid.Handen terugzetten is niet per definitie sterker zijn, immers dat ligt aan de lengte van de teugel die die hand vast heeft.
Tyrza schreef:Hier een video van een Amerikaanse. Ook hier wordt een stukje passage/piaffe getoont: http://northamerica.dressageclinic.com/samplevideo2.php
Hier zie je ook dat het paard heel vaak niet of slecht ondertreed. Maar ook hier: dit is training. Niet de wedstrijdring.
Tyrza schreef:Tuurlijk, maar daar gaat deze discussie niet om, al willen sommigen dat zo doen lijken. Dit gaat niet puur om smaak. Dit gaat er in dit deel van dit topic eigenlijk over, dat de pro-LDRers laten zien wat ze nou zo goed vinden aan die training in extreme LDR houding (en niet enkel het behalen van medailles in een compleet andere houding). Als men goede momenten kan laten zien van achterbeengebruik bij paarden in een minder extreme houding, waarom wil het dan maar niet lukken in de extreme houding?Zoals op deze video zullen er ook mensen zijn die deze training vreselijk vinden en mensen zijn die het geweldig vinden. Smaken verschillen.
Het is waar je zelf de prioriteiten legt.
Kafue schreef:Dus? In Passage hoeft er niet ondergetreden te wordenNee maar dat is ook trouwens geen piaffe dacht ik meer een passage achtige movement.
Tyrza schreef:Ik ben erg benieuwd wat jullie van de aanleuning van dit paard vinden: http://northamerica.dressageclinic.com/samplevideo1.php
ceasario schreef:
QQQQ schreef:Nee, maar DEZE discussie gaat over extreem, of wil jij de TS foto's anders omschrijven?
Goofy44 schreef:Even terug naar dat snelle achterbeen. Stel het paard draaft. Het rechterachterbeen komt los van de grond. Wat gebeurt er dan met het linkervoorbeen ? Is dat ook sneller, loopt dat synchroon (gelijk) met het rechter achterbeen, als we over een snel achterbeen praten?. Hoe gaan de diagonale benenparen, echt gelijk of ongelijk?