DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:02

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:
Inderdaad, ik bedoelde dan ook de uiterste vorm van opbollen van het lijf en de rug. Daarbij is ook een lichte kanteling van het bekken nodig.

Maar grijp je daar niet zo aan vast Q. Dat is ook een momentopname en lijkt me logisch dat dit niet gauw op foto's te vinden is.

Het is het verkleinen, sluiten, aantreden en weer wegrijden waar ik het over heb.
Kan ik me indenken, maar een achterbeen dat nooit onderkomt bij die uiterste vorm lijkt mij niet goed. Is wel erg toevallig dan, dat op niet eens één foto van extreme instelling een acceptabel ondertredend achterbeen is te vinden. Dat baart mij dus nogal zorgen Knipoog .

Maar één conclusie: de juiste foto nog niet geplaatst.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:03

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Een lang achterbeen is een achterbeen dat lang blijft staan en dan de staart in wordt opgetild, als het ware eerst naar achteren voor het omhoog gaat.
Dit zie ik bij het blauwe setje.

Dat kan niet, want het achterbeen dat los is van de grond is naar voren aan het gaan. Dus je kan nooit op die foto zien dat ie de staart in gaat.

Ehmmmmmmmmmm een voorbeeld: Gribaldi doet dat van nature.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:21

QQQQ schreef:
Kan ik me indenken, maar een achterbeen dat nooit onderkomt bij die uiterste vorm lijkt mij niet goed. Is wel erg toevallig dan, dat op niet eens één foto van extreme instelling een acceptabel ondertredend achterbeen is te vinden. Dat baart mij dus nogal zorgen Knipoog .

Mij ook niet. Wordt dit dan gezegd?

Dat waar ik het over heb wordt meestal thuis geoefend, niet in de losrijdring. Dan moet dit al in orde zijn.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:49

QQQQ schreef:
Kafue schreef:
Die laatste vind ik niet zo mooi, het paard zit niet genoeg.
De derde (blauwe setje) vind je 'm wel genoeg zitten?

Nee maar dat is ook trouwens geen piaffe dacht ik meer een passage achtige movement.

En vaak is het nog zo dat je in de richting rijd en dan weer ontspant, dat een paar maal herhaald om het sneller en beter aan het been te maken, wakker te maken, en in mijn geval iets heter.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:15

Kafue schreef:
QQQQ schreef:
De derde (blauwe setje) vind je 'm wel genoeg zitten?

Nee maar dat is ook trouwens geen piaffe dacht ik meer een passage achtige movement.

En vaak is het nog zo dat je in de richting rijd en dan weer ontspant, dat een paar maal herhaald om het sneller en beter aan het been te maken, wakker te maken, en in mijn geval iets heter.

Precies.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:15

Tyrza schreef:
QQQQ schreef:

Dat waar ik het over heb wordt meestal thuis geoefend, niet in de losrijdring. Dan moet dit al in orde zijn.

Juist...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:43

Tyrza schreef:
QQQQ schreef:

Als dit in orde is, moet je dit zien op foto's. Daar heb ik het dus over: Dat zie je nergens.
Kafue schreef:
Dus? In Passage hoeft er niet ondergetreden te worden Verward Mag het been rechtstandig of zelfs naar achteren worden opgetrokken??

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:45

Mireille1970 schreef:
Maar één conclusie: de juiste foto nog niet geplaatst.
Daar wacht ik inderdaad op, al moet ik zeggen dat de foto's die wel zijn geplaatst volledig overeenkomen met wat ik live heb mogen zien... Schijnheilig

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:51

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:

Als dit in orde is, moet je dit zien op foto's. Daar heb ik het dus over: Dat zie je nergens.
Kafue schreef:
Dus? In Passage hoeft er niet ondergetreden te worden Verward Mag het been rechtstandig of zelfs naar achteren worden opgetrokken??

Wij zien dus duidelijk iets heel anders.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:59

(en dat geeft niets maar verklaard ons meningsverschil)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:05

Mireille1970 schreef:
QQQQ schreef:
Mag het been rechtstandig of zelfs naar achteren worden opgetrokken??
Wij zien dus duidelijk iets heel anders.

Mireille1970 schreef:
(en dat geeft niets maar verklaard ons meningsverschil)
Dat MOEST ook duidelijk, vandaar dat ik zo hamer op wat jullie goede foto's vinden. Maar, die komt dus nog.

Over deze foto:
Afbeelding
Aan de positie van het opgetilde voorbeen, zie je dat het voorbeen zo'n beetje z'n hoogste punt heeft bereikt (misschien nog net niet). Het achterbeen zou dit dus ook moeten hebben bereikt. De sprong van het achterbeen is echter niet vóór het standbeen uit gekomen (nog net niet achter de kont gebleven). In het beste geval zal ie naar voren komen bij het neerzetten, maar hij is dus niet in een voorwaartse richting opgetild, maar vooral opwaarts.
Verder staat het voorste standbeen recht, terwijl het achterste standbeen achter de massa staat. Dit achterbeen staat daar dus niet omdat het paard zichzelf met dit been net erg voorwaarts heeft gestuwd, want dan zou het voorbeen ook al schuin (naar achter) staan.
Dit beeld doet mij erg denken aan het hakkentrekken (ook passageachtig) van de Idool video (nog altijd niet gelukt? kan je een andere computer proberen?).

(en dan zeg ik nog niets over die ellebogen achter het lichaam en de handen in de schoot Bloos )
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 19-10-06 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:05

QQQQ schreef:

Heb jij foto's van Anky thuis?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:07

Tyrza schreef:
Nee, mijn WC-muur is gewoon kaal wit Clown

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:09

Tyrza schreef:
QQQQ schreef:

Tyrza schreef:
Ik neem dus aan dat wat je in de losrijdring ziet, grotendeels in orde mag zijn.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:10

QQQQ schreef:
Aan de positie van het opgetilde voorbeen, zie je dat het voorbeen zo'n beetje z'n hoogste punt heeft bereikt (misschien nog net niet). Het achterbeen zou dit dus ook moeten hebben bereikt. De sprong van het achterbeen is echter niet vóór het standbeen uit gekomen (nog net niet achter de kont gebleven). In het beste geval zal ie naar voren komen bij het neerzetten, maar hij is dus niet in een voorwaartse richting opgetild, maar vooral opwaarts.
Verder staat het voorste standbeen recht, terwijl het achterste standbeen achter de massa staat. Dit achterbeen staat daar dus niet omdat het paard zichzelf met dit been net erg voorwaarts heeft gestuwd, want dan zou het voorbeen ook al schuin (naar achter) staan.
Dit beeld doet mij erg denken aan het hakkentrekken (ook passageachtig) van de Idool video (nog altijd niet gelukt? kan je een andere computer proberen?).

(en dan zeg ik nog niets over die ellebogen achter het lichaam en de handen in de schoot Bloos )
Dus 1 fragment welke dus in een foto wordt bewezen, staat gelijk aan de totale oefening?

Dat heb je met elke methode wel; Een paard kan niet constant 100% een passage of piaffe uit het boekje lopen. Geen enkele. Daar heb je altijd nog een aanloop en een afloop voor. En zeker met training zoals hier op de foto staat, komt het wel eens voor dat de passage/piaffe niet correct zoals in de proef wordt gedaan door het paard. Daar is training voor.

Citaat:
Nee, mijn WC-muur is gewoon kaal wit

Ok, je neemt me weer te letterlijk. Ik bedoel: Heb jij foto's van Anky die thuis aan het trainen is??

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:12

Tyrza schreef:
Dus 1 fragment welke dus in een foto wordt bewezen, staat gelijk aan de totale oefening?
Nee Tyrza, maar we bespraken deze moment opname en "men" vond het enkel maar mooi wat er te zien was.
Goed te weten dat je het tenminste met mij eens bent, dat dit géén mooi moment was Ja .
Tyrza schreef:
Ok, je neemt me weer te letterlijk. Ik bedoel: Heb jij foto's van Anky die thuis aan het trainen is??
Knipoog Snapte ik, zie boven Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 19-10-06 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:12

ah ok Lachen

EDIT Hey, je hebt je tekst aangepast!

Ik heb niet gezegd dat ik het met je eens ben Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:20

Tyrza schreef:
ah ok Lachen

Hihi, ja ik zag dat ik je voor was Tong uitsteken
Vind je het nou wel of niet een "goed moment", dat je als voorbeeld kunt gebruiken?
Ik begreep uit jouw reactie dat je wel dezelfde dingen zag die ik beschreef, namelijk...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:21

Ik ga niet meer inhoudelijk in op foto's en videofragmenten die meedragen aan het welles nietes spelletje Knipoog

Ik geef alleen een stukje van mijn eigen ervaring weer Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:27

Tyrza schreef:
Ik ga niet meer inhoudelijk in op foto's en videofragmenten die meedragen aan het welles nietes spelletje Knipoog

Nou, béétje slap hoor. Als je mij één keer gelijk geeft, heb je niet meteen de hele discussie verloren hoor .

Jouw reactie op mijn uitleg bij die foto was:
Tyrza schreef:
Dat heb je met elke methode wel; Een paard kan niet constant 100% een passage of piaffe uit het boekje lopen. Geen enkele. Daar heb je altijd nog een aanloop en een afloop voor. En zeker met training zoals hier op de foto staat, komt het wel eens voor dat de passage/piaffe niet correct zoals in de proef wordt gedaan door het paard. Daar is training voor.
Hieruit concludeer ik dat ook jij deze foto niet een correct moment vindt tonen. Dan ben ik toch benieuwd waarom een Mireille juist deze foto als "prettig voorbeeld" naar voren haalt. Die andere 3 foto's hadden deze "manke" namelijk niet (maar daar was het paard dan ook niet zo diep ingesteld).

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:32

Nee, wat ik dus net zei heeft betrekking op elke foto, met elke methode, dus in het algemeen. Ik heb betreffende foto maar een seconde gezien, maar ging meer in op de lading van jouw uitspraak Knipoog

EDit: slap?? Nee, ik denk dat je mijn mening nu inmiddels wel weet (ik die van jou iig wel). Ik heb gewoon geen zin meer om hele discussies te voeren om het welles nietes. Ik zeg ook niets over de foto's van Mireille Q.

Er zijn leukere dingen in het leven dan op pagina zoveel te discussieren of een foto goed of fout is. Voor mij telt 1 ding: praktijk. Daar kan je pas echt zien of een pi/pa correct wordt ingezet, uitgevoerd en hoe de overgangen zijn.
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 19-10-06 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:33

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:
ah ok Lachen

Vind je het nou wel of niet een "goed moment", dat je als voorbeeld kunt gebruiken?
Ik begreep uit jouw reactie dat je wel dezelfde dingen zag die ik beschreef, namelijk...

FOEI QQQQ, Lees eens terug: ik heb gezegd dat er best iets te zeggen is over de foto maar dat de foto een mooi losgelaten paard laat zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIET dat dit een perfecte passage is ofzo.............. het lijkt mij de aanloop. Het voorbeen is overigens nog steeds niet op de top hoor, die klimt nog wel even. En de sprong van het rechterachterbeen is voor de sprong van het linkerachterbeen. Wat bedoel jij?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:34

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:

Nou, béétje slap hoor. Als je mij één keer gelijk geeft, heb je niet meteen de hele discussie verloren hoor .

Jouw reactie op mijn uitleg bij die foto was:
Tyrza schreef:
Hieruit concludeer ik dat ook jij deze foto niet een correct moment vindt tonen. Dan ben ik toch benieuwd waarom een Mireille juist deze foto als "prettig voorbeeld" naar voren haalt. Die andere 3 foto's hadden deze "manke" namelijk niet (maar daar was het paard dan ook niet zo diep ingesteld).

1. EEN Mireille klinkt wel erg sneu............. hoeveel Mireille's zijn hier? Knipoog

2. dat heb ik je uitgelegd, om de lossigheid! (dat staat al een pagina terug)

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:38

Hij kan beter zeggen: DE Mireille Haha! The one and only Clown

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:43

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:
ah ok Lachen

Mireille1970 schreef:
FOEI QQQQ, Lees eens terug: ik heb gezegd dat er best iets te zeggen is over de foto maar dat de foto een mooi losgelaten paard laat zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Psst Tyrza, je had eerst moeten omloggen Clown