Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Jet schreef:Of je hebt een goed passen bit ( voor het paard), maar een ruiter met een onrustige of harde hand... Ook dan kunnen de mondhoeken stukgaan, er kan zelfs een soort van eelt opkomen...
Klopt. Maar dan trek je er wel erg hard aan hoor.
Avanti schreef:Is het ondertreden van het binnenachterbeen op de volte duidelijk door de ruiter te voelen?
Ik had gister wat korte momenten op de volte waarbij en voor mijn gevoel meer kracht kwam vanuit het binnenbeen, het voelde wel heel fijn
Ik wou het vandaag filmen om het te bekijken maar ze had geen zin dus maar rondje buiten gedaan.
Avanti schreef:FCSA schreef:Jup
Wat voel je precies?
oji schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de online training van Rien van der Schaft? Ik moet eerlijk zeggen dat ik aanvankelijk wat sceptisch tegen het concept online training stond. Maar nu ik toch wat meer van de (gratis) filmpjes gegoogled heb wordt ik toch wel enthousiast. Fijne manier van uitleggen en het sluit heel mooi aan bij mijn eigen instructeurs. Ik hoor hem veel hetzelfde zeggen wat mijn instructeurs ook zeggen, alleen het verschil is dat in de video's zie je wat de uitwerking is ipv alleen voelen. Ik vind het best veel geld voor toch vnl video's en vraag me af of het het geld waard is voor aanvulling als je toch al heel regelmatig (minimaal 1 x per week) privé les hebt van mensen die in hetzelfde systeem trainen? Oftewel...heeft het voldoende meerwaarde?
Kadankovitch schreef:Ieder z'n ding, Ik kijk ook naar die video's, daar niet van, maar ik vindt ze veel globaal. Ik geloof niet in een standaard trainingsmethode, omdat ik de ervaring heb opgedaan dat de verschillen tussen de paarden [en ruiters] te groot zijn daarvoor.
Bovendien kan dit nooit de waarden van een goede trainer op de grond vervangen die je door juiste aanwijzingen een onmiddellijk verschil kan laten voelen.