Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Vind je wat kruiwagens rondsjouwen genoeg beweging? Oei.
. hyppolyte schreef:Ok, uitzonderingen daargelaten (die bevestigen de regel), maar de meeste mensen hebben met maat 42 (boven en onder) geen overgewicht.
. En ik denk dat de meeste mensen met een maat 42 geen last hebben van overgewicht, maar ik weet niet hoe de statistieken zijn. hyppolyte schreef:Een lengtemaat 42? Die bestaat niet, lengtemaat 34 of 36 wel. Je hoeft ook geen flink achterwerk te hebben voor een maat 42 hoor. Ik heb trouwens wel altijd al een flink achterwerk gehad en heb al vanaf mijn 14e een maat 42 (boven een 36/38), toen was ik bij lange na ook niet te dik hoor. En ik denk dat de meeste mensen met een maat 42 geen last hebben van overgewicht, maar ik weet niet hoe de statistieken zijn.
. Dus dat hele dunne is nog steeds een ideaalbeeld en juist het daar vanaf stappen, zou voor heel wat minder overgewicht zorgen. Zolang kinderen en mensen die helemaal niet te dik zijn gepest worden omdat ze zogenaamd 'dik' zouden zijn, blijven er mensen met al dan niet zwaar overgewicht bestaan.
....
hyppolyte schreef:Citaat:Vind je wat kruiwagens rondsjouwen genoeg beweging? Oei.
Er zit een klein verschilletje tussen een stalletje uitmesten en een kruiwagentje de mesthoop oprijden en het uitmesten van een weide in de winter, als je 3 kruiwagens vol met mest door een heel blubberland moet slepen dan heb je al meer beweging gehad dan dat halve uurtje wat je dagelijks zou moeten bewegen hoor.
Nou vind ik dat ook niet genoeg beweging, maar het is beter dan niks. Ik had toen we nog op een stukje land stonden ook een leuke krachttraining met het dagelijkse mesten etc. vooral die 300kilobalen verplaatsen in je eentje is een leuke training.
Het pad is 500 meter lang - dat loop ik al minimaal 4x rond (met een kruiwagen) Dan nog dagelijks heen en weer naar stal, soms lopend, soms met de fiets - niet zo ver, maar bij elkaar opgeteld ook wel een half uur en dan wandelen we ook nog vaak met de paarden - als het koud is blijf ik warmer en met een mini Shet van 2 kan je niet rijden (en ook nog niet mennen) Misschien zou het heel nuttig voor me zijn om dat ook nog 2-3x week in de sportschool iets te gaan doen, maar dat geeft toch niet zo veel voldoening als het gesjor bij (en met) de paarden. Mijn conditie (ben geen hardloper) is veel beter dan die van menig leeftijdgenote.
. Scheelt wel dat ik die zware balen niet meer in mijn uppie hoef te verplaatsen, vooral als ze op de zijkant liggen en je moet ze plat leggen is dat echt een crime om alleen te doen. Maar wel goed voor een half uur flinke krachttraining
. En het stimuleert ook je creativiteit nog eens
.
), dat vind ik wel zat beweging hoor. En in de sportschool blijkt dat ik dus inderdaad best een hele goede conditie heb, kan het allemaal makkelijk doen, volg zelfs meestal 2 lessen achter elkaar en ga in de pauze dan nog even zitten roeien. hyppolyte schreef:Jullie als in de mensen met die hele duidelijke mening over dat dikkers niet zouden mogen rijden e.d. er wordt hier constant met die BMI geslingerd.
Rivaldo schreef:Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!
Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.
- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.
- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.
- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt
Ben ik hier nou zo extreem in?
Edit; 1 reden weggehaald die nergens op sloeg.
.
hyppolyte schreef:Nee, mensen zouden wat vaker in de spiegel moeten kijken naar zichzelf voor ze een ander veroordelen.
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen....