Kafue schreef:Nee, dat ben je niet, dat had ik toch al geconcludeerd?of ben ik nu geen ldr ruiter meer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kafue schreef:Nee, dat ben je niet, dat had ik toch al geconcludeerd?of ben ik nu geen ldr ruiter meer.
QQQQ schreef:Kafue schreef:Nee, dat ben je niet, dat had ik toch al geconcludeerd?of ben ik nu geen ldr ruiter meer.
Kafue schreef:De derde (blauwe setje) vind je 'm wel genoeg zitten?Die laatste vind ik niet zo mooi, het paard zit niet genoeg.
Tyrza schreef:Ik ben erg benieuwd wat jullie van de aanleuning van dit paard vinden: http://northamerica.dressageclinic.com/samplevideo1.php
Het betreft een 5 jarig paard op 2/3rd level.
Leuk paard, maar persoonlijk vind ik de aanleuning nog helemaal niet voor elkaar mbt de oefeningen die het paard moet uitvoeren.
Overigens, wat de amazone verteld, ben ik het volledig mee eens!
Tyrza schreef:Ik ben erg benieuwd wat jullie van de aanleuning van dit paard vinden: http://northamerica.dressageclinic.com/samplevideo1.php
Het betreft een 5 jarig paard op 2/3rd level.
Mireille1970 schreef:Dit vind ik zeker mooi, ziet er goed uit, niet geforceerd... mijn dank, Mireille! Jeutje, dit ziet er heus heel anders uit dan de plaatjes van Urike Tiel.... dit geeft een heel ander perspectief!Is goed, in de tussentijd wat foto's van training in ldr die ik mooi vind oke:
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Je hebt als het goed is een "uitnodiging" ontvangen. Ben benieuwd of 't dan wel wil.Is goed, in de tussentijd wat foto's van training in ldr die ik mooi vind oke:
De meeste foto's heb ik niet veel problemen mee, maar zijn dan ook niet echt "LDR" maar meer "wat te diep" te noemen. Die in het Blauwe Setje vind ik zeker niet mooi.
Mireille1970 schreef:De beelden die Ulrike plaatst zijn heel gewoon en veelvuldig terug te zien op het inrijdterrein bij bijv. de NK's en WK'sWat voor beeld hebben jullie bij LDR, alleen die bij elkaar geshopte beeldjes van Ulrike en andere tegenhangers? Ga dan eens kijken bij die LDR ruiters die je kent thuis op stal een paar dagen met verschillende paarden. Dan kom je heel gelukkig thuis, geloof me.
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:De beelden die Ulrike plaatst zijn heel gewoon en veelvuldig terug te zien op het inrijdterrein bij bijv. de NK's en WK'sWat voor beeld hebben jullie bij LDR, alleen die bij elkaar geshopte beeldjes van Ulrike en andere tegenhangers? Ga dan eens kijken bij die LDR ruiters die je kent thuis op stal een paar dagen met verschillende paarden. Dan kom je heel gelukkig thuis, geloof me.. Het zijn géén momentopnames, het zijn niet allemaal "noodremacties". Als je die Idool video kan zien, zou je dat ook moeten kunnen herkennen... Het verbaast mij niks dat het er allemaal zoveel vriendelijker uitziet als je een paar foto's plaatst waar ze niet zo extreem diep worden gereden. Als dat alles was wat ze deden en hooguit eens enkele seconden zo diep als op de foto's van Ulrike, dan was er niet zoveel ophef ontstaan
.
Die foto met het Blauwe Setje vind jij dus ook echt mooi
QQQQ schreef:Nou over het blauwe setje en die laatste ben ik niet over het achterbeengebruik te spreken.
En er is al veel langer ophef over, het is recent wat meer toegenomen, omdat steeds meer mensen het zien en er tegen in opstand komen. Ook dat S&A het hebben aangevochten heeft daar wel toe bijgedragen.
Nee, het verbaast mij niets, dat het er minder extreem uitziet, als jij minder extreme foto's plaatst!
Mireille1970 schreef:Nee, wij hebben het over de vraag "wat is het nut van dat extreem diepe". Zo diep als op de Ulrike foto's en dat zijn niet slechts foto-momenten!Maar dan hebben we dus al de hele tijd een discussie over foto-momenten?
Want DIT is LDR.
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Nee, wij hebben het over de vraag "wat is het nut van dat extreem diepe". Zo diep als op de Ulrike foto's en dat zijn niet slechts foto-momenten!Maar dan hebben we dus al de hele tijd een discussie over foto-momenten?
Want DIT is LDR.
Mireille1970 schreef:Die logica volg ik nog, maar ik beweer dat in de extreem diepe LDR het niet mogelijk is een paard met kantelend bekken en goed ondertredend achterbeen te laten zien. Volgens Tyrza is dit echter een basisvoorwaarde vóór je met LDR begint en zou het dus ook in die extreme LDR gehandhaaft moeten kunnen worden.Om daar te komen waar je met LDR zijn wil: zo rond en losgelaten door het lijf als al die andere foto's wel aantonen en de beelden op concours cq tv etc etc, stel je de een dieper in dan de ander, en dat dan ook weer afhankelijk van het moment.
Don_Marcello schreef:Tyrza noemde specifiek de kanteling van het bekkenZe hebben het over een snel achterbeen, niet over een gekanteld bekken. Verzameling bij de meeste sportpaarden komt niet uit het bekken. Verzameling komt uit buiging van alle gewrichten in de achterhand (hurken): bekken, heup, knie en spronggewricht. Welke van die gewrichten meer of minder bijdragen is per paard verschillend, en voor zover ik weet ook geen criterium waarop beoordeeld wordt. Snel komt volgens mij vooral voort uit het het verkorten van de stuwfase (de beweging van het been dat op de grond staat naar achteren tov het paard), met behoud van de dragend fase (dus het been dat van de grond is en naar voren beweegt).
QQQQ schreef:Don_Marcello schreef:Tyrza noemde specifiek de kanteling van het bekkenZe hebben het over een snel achterbeen, niet over een gekanteld bekken. Verzameling bij de meeste sportpaarden komt niet uit het bekken. Verzameling komt uit buiging van alle gewrichten in de achterhand (hurken): bekken, heup, knie en spronggewricht. Welke van die gewrichten meer of minder bijdragen is per paard verschillend, en voor zover ik weet ook geen criterium waarop beoordeeld wordt. Snel komt volgens mij vooral voort uit het het verkorten van de stuwfase (de beweging van het been dat op de grond staat naar achteren tov het paard), met behoud van de dragend fase (dus het been dat van de grond is en naar voren beweegt).. Bijv bij het plaatje met het blauwe setje kan ik niets dragends ontdekken...
Mireille1970 schreef:Dit zie ik bij het blauwe setje.Een lang achterbeen is een achterbeen dat lang blijft staan en dan de staart in wordt opgetild, als het ware eerst naar achteren voor het omhoog gaat.
Tyrza schreef:Kan ik me indenken, maar een achterbeen dat nooit onderkomt bij die uiterste vorm lijkt mij niet goed. Is wel erg toevallig dan, dat op niet eens één foto van extreme instelling een acceptabel ondertredend achterbeen is te vinden. Dat baart mij dus nogal zorgenInderdaad, ik bedoelde dan ook de uiterste vorm van opbollen van het lijf en de rug. Daarbij is ook een lichte kanteling van het bekken nodig.
Maar grijp je daar niet zo aan vast Q. Dat is ook een momentopname en lijkt me logisch dat dit niet gauw op foto's te vinden is.
Het is het verkleinen, sluiten, aantreden en weer wegrijden waar ik het over heb.