freeride schreef:Ik zit in het "nederlandse gemiddelde", dus ja, 42 en ben er (gezien mijn familiegeschiedenis) heel blij mee. Nee, ik heb geen maat 38, maar voor mij is dit een overwinning en ben ik er blij mee.
Dan moet ik hier lezen dat ik te zwaar ben? Dat iemand 36/38 normaal vindt? En voor een paard (gezien het topic) aanvaardbaar vindt?
Ik heb geen rank paard, zo simpel ben ik ook nog wel. Maar ga me niet zeggen dat ik met 75 kilo niet op mijn KWPN'er mag, terwijl wel een springruiter met 75+ met zijn paard 1.60 en hoger mag springen.
En over "elk pondje gaat door het mondje" onzin, want geloof me, ik zie het bij mijn zussen, er kan zoveel meer bij spelen.
Ik zeg niet dat je met 75 kg en 1.75 te zwaar bent om te rijden op je paard. en ja 36/38/40 is normaal ja, maar tegenwoordig vindt men 40/42/44 normaal, ik niet.
En die "onzin van elk pondje gaat door het mondje", is geen onzin, sorry hoor, maar van een infuus wordt je niet dik, dus moet het eraan gegeten/gedronken zijn.[/quote]
Ik zou je toch maar eens even wat meer in de mensen moet verdiepen . Je hebt ook medicatie die echte dikmakers kunnen zijn
. en je vind 40/42/44 niet normaal . Prima , maar wil je daar mee zeggen dat die mensen dan ook te zwaar zijn voor het paard ? Want daar gaat het hier om .
Ik vind bovenstaande een waarheid als een koe. We verwachten van ons paard heel veel. Hij moet lenig zijn, een goede conditie hebben, met buiging lopen, enz enz. Maar zelf willen veel ruiters nergens aan werken. Dat is toch vreemd?
) ook als "scholing"? En dan nog het zelfde rondje met een paar kruiwagens hooi..... Ik vind het beweging zat!!!
. 
), 88-66-95, dus zo'n goede vergelijking heb ik niet..
Misschien valt het juist nog wel mee?) 
nu een halfjaar verder weeg ik 74 kilo X ps vind mezelf nog steeds een beetje te zwaar
Dacht dat dat een stukje hoger lag.