DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Marcello

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:49

Nog een reden om "LDR": te gebruiken.. om te vertellen dat ie stout is Verward Lips are sealed

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:53

hihi DM kom op Haha! Haha!

je hebt het niet meegekregen dat hij vorige week met mijn bijrijdster de buitenbaan uitgesprongen is, met als gevolg dat ik nu geen bijrijdster meer heb Haha! Haha!

en even een stukkie ronder instellen heeft niks met LDR te maken, nogmaals Haha! Haha!

(DM staat bij mij op stal Haha!)

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:50

KiWiKo schreef:
hihi DM kom op Haha! Haha!

je hebt het niet meegekregen dat hij vorige week met mijn bijrijdster de buitenbaan uitgesprongen is, met als gevolg dat ik nu geen bijrijdster meer heb Haha! Haha!

en even een stukkie ronder instellen heeft niks met LDR te maken, nogmaals Haha! Haha!

(DM staat bij mij op stal Haha!)

niks persoonlijks, maar volgens mij schort er dan wat aan je africhting of aan de rijkunsten van je bijrijdster. Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:54

staat je vrij hoor Haha! Haha! Haha!

peerd is gewoon overmatig blij, wil overmatig graag werken........ tis een heel best beessie alleen wat te lenig voor zijn schoenmaat Haha!

Ik heb geen moeite met hem, ben hem voor........ sterker nog ik moet altijd wel lachen om zijn fratsen.......... maar stop wel even zijn hoofd tussen zijn knieen af en toe voor mijn eigen veiligheid Haha!

Kan als LDR gezien worden door mensen, maar is het niet......... hier een voorbeeld

Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:58

dit heeft helemaal niks met LDR te maken.......... en ik heb deze foto wel eens in anti ldr topics geplaatst, en je wil niet weten hoeveel commentaar erop kwam......... jeutje..

terwijl mensen dan niet eens kunnen zien dat dit geen ldr is maar overleven Haha! Haha!

en nou is dit ook een leuke merrie hoor......... maar wel een darm Haha! Haha!

en de anti LDRres maar dit als LDR zien Haha! Haha!

kan je gelijk de kennis van de kunde onderscheiden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:08

Afbeelding

Afbeelding
en hier de foto's van hoe het ook kan Haha! Haha!

shoot me

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:48

Ik snap ook niet waarom mensen denken dat je OF klassiek rijd OF LDR.
Dat is namelijk onzin. Je rijd eerstens klassiek volgens het skala der ausbildung want dat is de enige juiste manier, je pakt zo alle belangrijke dingen mee. Maar het gymnastiseren van het paard daarin kun je een stukje richting LDR meepakken.
Dat wil nog niet zeggen dat je het hele uur ldr rijd, nee je pakt hem eens een keer wat ronder, stelt hem eens wat meer door.

De mensen die schreeuwen dat je dus of dit rijd of dat hebben het gewoon helemaal niet begrepen. Wil je de rug en de hals goed trainen zul je in verschillende houdingen moeten trainen, maar laag, maal rond, maal in de hand, maal de gang verkorten en weer verruimen. Maar telkens de basisvoorwaarden in orde hebben het paard moet voor het been zijn, snel reageren. Willen vertrekken op het moment dat je het vraagt niet 10 minuten erna, willen terugkomen en inderdaad de hand willen volgen.

En alleen maar om te scoren kom nou toch op zeg, met ldr alleen kun je niet scoren omdat je dan een eenzijdig ontwikkeld paard krijgt, en met het continue hoog erop houden van de hals ook niet. Slecht de evenwichting in alle gangarten, harmonieusche ontwikkelde paard zal en kan op dit moment in nederland scoren. Hoe dat in >Duitsland is daar kan ik niet over oordelen daar ik in nederland start. Ja en als je door de goede ontwikkeling van je paard scoort dan is daar niets op tegen, want ik kan me slechts voorstellen dat alle juryleden, en mensen met paardenkennis in mijn omgeving het absaoluut fout hebben en slechts een iemand het bij het rechte eind.

Nee het heeft dus niets van doen met scoren maar van doen met het ontwikkelen van het rijpaard tot een goed rijpaard.

Ik rijd momenteel drie paarden en die drie zijn alle drie op en top verschillend en worden op hun eigen manier benaderd. Een kan helemaal niet diep gereden worden en rond omdat die op de kop gebouwd is, een moet zijn hals en rug ontwikkelen en die pakt dat goed op en een kun je instellen waar je wilt die is perfect gereden door een ander.
Drie paarden drie verschillende benaderwijzen.
LDR kan een aanvulling zijn, net als bijvoorbeeld VWNW, of soepel maken dmv wijken op de voltes. Het is maar net wat je past. Het spreekwoord luid wie de schoen passe, trekke hem aan.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:54

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de aanleuning van dit paard vinden: http://northamerica.dressageclinic.com/samplevideo1.php

Het betreft een 5 jarig paard op 2/3rd level.

Leuk paard, maar persoonlijk vind ik de aanleuning nog helemaal niet voor elkaar mbt de oefeningen die het paard moet uitvoeren.

Overigens, wat de amazone verteld, ben ik het volledig mee eens!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:43

Paardentango schreef:
Waar komt de discussie ineens vandaan dat het paard in de proef anders gereden wordt dan in het voorterrein? Ik weet niet beter dan dat een proef een meting is, en nog steeds geen prestatie als zodanig. Er wordt een wedstrijd van gemaakt, daar is de proef niet voor bedoeld.
De zin "Voor de ruiters met een "te heet" en dus eigenlijk voor zijn/haar vaardigheden ongeschikt paard, geforceerd in bedwang te houden." is een aardige Mireillle.

Nog een reactie, de jury wordt geacht ook het inrij terrein in de gaten te houden, men moet er goed op letten dat er o.a. geen slofteugel wordt gebruikt. Op straffe van diskwalificatie.

Dat was niet van mij Clown

En dat eerste ook niet..................

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:44

QQQQ schreef:
Yamcha schreef:
Ben nog altijd wel benieuwd naar een foto van goed uitgevoerde LDR.
Gelukkig, ik ben niet de enige! Haha!
(Mireille ging op zoek Ja )

Hahahahahaha in mijn eigen archief nog wel. Die van arnd mogen niet gelinkt worden...

ben momenteel te druk met sporten (fitness)... té lekker!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:51

Tyrza schreef:
Ik ben erg benieuwd wat jullie van de aanleuning van dit paard vinden: http://northamerica.dressageclinic.com/samplevideo1.php

Het betreft een 5 jarig paard op 2/3rd level.

Leuk paard, maar persoonlijk vind ik de aanleuning nog helemaal niet voor elkaar mbt de oefeningen die het paard moet uitvoeren.

Overigens, wat de amazone verteld, ben ik het volledig mee eens!
Helaas heb ik geen geluid.
Ik ben het helemaal met je eens wat de aanleuning betreft. Paard komt vaak tegen het bit, dit lijkt ze te bestrijden door hem eigenlijk iets aan de diepe kant in te stellen. Meer op eigen benen laten lopen en z'n hoofd zelf leren dragen lijkt mij nuttiger.
Het paard is veel aan het "ja-knikken Ja " en ook aan het "nee-schudden ". Ik denk zeker dat ie nog niet helemaal klaar is voor deze oefeningen of dit level; het laatste appuyement zag er wel wat stabieler uit. De ruiter doet (zeker af en toe) erg veel met de hand, wat in mijn ogen tenminste ten dele de oorzaak van het "nee-schudden" is.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:53

Mireille1970 schreef:
Die van arnd mogen niet gelinkt worden...
Ah joh, als je ze wel gelinkt krijgt staat er heel dik "Arnd" doorheen, dus dat is dan toch netjes met bronvermelding Schijnheilig Knipoog Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:57

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:58

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Die van arnd mogen niet gelinkt worden...
Ah joh, als je ze wel gelinkt krijgt staat er heel dik "Arnd" doorheen, dus dat is dan toch netjes met bronvermelding Schijnheilig Knipoog Haha!

Nee, als ik op rechts klik om eigenschappen te doen krijg ik dat dat niet mag ... wat doe ik fout?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:01

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:02

Mireille1970 schreef:
Ik krijg steeds "the clip you've requested is presently unavailable" ofzo... wat doe ik hier fout?
Erg vreemd, hier doet ie het gewoon.
Zet je Anky-filter eens uit Tong uitsteken !

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:04

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik krijg steeds "the clip you've requested is presently unavailable" ofzo... wat doe ik hier fout?
Erg vreemd, hier doet ie het gewoon.
Zet je Anky-filter eens uit Tong uitsteken !

Misschien omdat jij de clip toen ook al gezien hebt dus dat er iets opgeslagen is op je schijf maar ik mag niet kijken Boos!
Sorry... Misschien kan je het via mail naar me sturen?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:06

Mireille1970 schreef:
Misschien omdat jij de clip toen ook al gezien hebt dus dat er iets opgeslagen is op je schijf maar ik mag niet kijken Boos!
Sorry... Misschien kan je het via mail naar me sturen?
Zou kunnen, moet ik kijken of ik 'm kan downloaden...
Kijk jij met Explorer of Mozilla? Misschien scheelt dat nog?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:06

Ik heb Explorer.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:10

Mireille1970 schreef:
Ik heb Explorer.
Ja ik Mozilla, wellicht scheelt het (maar meestal scheelt het andersom >:) ). Kan 'm niet downloaden. Stuur wel via die site een "uitnodiging" naar je, per mail Ja .

Oh, PB me even je e-mail adres dan... Tong uitsteken

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:18

Is goed, in de tussentijd wat foto's van training in ldr die ik mooi vind oke:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:27

Je kan de link volledig kopieren en boven in de commando lijn van de internet browser zetten.
Dan aanklikken en dan moet het werken.

Dit voorbeeld is met Flash Player af te spelen, dat moet geinstalleerd zijn bij de Internet Explorer. Als dat niet het geval is, krijg je een foutmelding en een link waar de Flash Player gratis kan downloaden.

Deze opnamen staan op tal van plaatsen, ook in andere formaten. Het is altijd te bekijken.....
Ook met een oude Windows Media Player.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:30

Hij geeft gee foutmelding, maar op de plaats van de filmpjes staat een stem die zegt dat dit filmpje even niet beschikbaar is.

Welterusten.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:33

Mireille1970 schreef:
Is goed, in de tussentijd wat foto's van training in ldr die ik mooi vind oke:
Je hebt als het goed is een "uitnodiging" ontvangen. Ben benieuwd of 't dan wel wil.
De meeste foto's heb ik niet veel problemen mee, maar zijn dan ook niet echt "LDR" maar meer "wat te diep" te noemen. Die in het Blauwe Setje vind ik zeker niet mooi.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:39

Die laatste vind ik niet zo mooi, het paard zit niet genoeg. De rest vind ik wel mooi, lekker niet extreem en vriendelijk gereden. Meer rond kom ik ook niet eigelijk, of ben ik nu geen ldr ruiter meer Bloos .
In ieder geval die video uit amerika. Best wel mooi, leuk paard ook ik val wel op die donkeren.
Hij is inderdaad wat wakkelig in de aanleuning, verteld ze ook. Ze rijd hem daarom ook telkens voorwaarts, terug naar verzameling en dergelijke waarin ze duidelijk met been en zit komt. Haar doel van die dag was als ik het goed begrepen heb het in de hand stellen met als uitgangspunt hem meer voor het been maken zodat hij in de hand komt.
Vond pas halverwege uit dat het beeld ook groot kon, maar had geen zin meer om de hele video opnieuw te kijken.
Wat ze verteld is super uitleg is echt duidelijk met betrekking van het doel. Persoonlijk zou ik er met die aanleuning geen traversalen inpersen maar okee zij is meer ervaren. Al met al mogen ze me dat paard zo in de stal zetten en van die mevrouw zou ik ook wel een lesje willen krijgen.
En voor training was het prima. Je zag toch verbetering erin komen.