Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
andafries schreef:Ik sta open voor uw kennis. Ik weet ook dat opschrijven soms heel moeilijk kan zijn.
Heb ik hier ook op dit topic wil soms reageren op iets maar kan dat dan moeilijk omschrijven.
En als ik het dan eindelijk kan omschrijven dan is dit topic alweer een stuk verder.
Professor schreef:andafries schreef:Ik sta open voor uw kennis. Ik weet ook dat opschrijven soms heel moeilijk kan zijn.
Heb ik hier ook op dit topic wil soms reageren op iets maar kan dat dan moeilijk omschrijven.
En als ik het dan eindelijk kan omschrijven dan is dit topic alweer een stuk verder.
Gewoon neerzetten wil alles horen wat u te schrijven heeft het topic keert dan weer terug naar dat wat u te schrijven heeft. Gewoon doen ervaring uitwisselen van elkaar leren.
clarence schreef:Wat vinden jullie van dit filmpje? Het is weliswaar in slo-mo, en de handen erdoorheen zijn een beetje irri, maar ik ben benieuwd naar jullie mening (vooral de meest uitgesproken deelnemers aan dit topic zoals Cherrie, Nombrado, Moll, Professor en natuurlijk Vur:
Moll schreef:Gewoon neerzetten wil alles horen wat u te schrijven heeft het topic keert dan weer terug naar dat wat u te schrijven heeft. Gewoon doen ervaring uitwisselen van elkaar leren.
daar draait het toch uit eindelijk om, delen van kennis en ervaringen, en we hoeven het niet altijd eens te zijn met elkaar zolang het maar niet uit mond in fabetjes en tegen natuurwetten indruisende niks zeggende theorieen.
Professor schreef:Dit is een zeer slechte Piaffe, het voorbeen komt regelmatig eerder op de bodem dan het achterbeen.
Dan maakt het paard ook nog een soort handstandje beide achterbenen hangen voor een moment in de lucht. Dat duidt erop dat er geen Hankenbiegung voorhanden is.
xmarliez schreef:Over de lange hals,
Dit zie ik al een fijne (lange?) halshouding. Licht van voren en niet 'in elkaar getrokken'. Ik vind dit prachtig.
geerke schreef:dan vind ik deze mooier,maar dat is persoonlijk misschien
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... =121&ty=95
xmarliez schreef:Even gestolen van Philipphe Karl
Helaas geen foto maar wel een fijn helaas getekend beeld vind ik.
clarence schreef:Ik ben blij om de meningen te lezen, want dit is dus http://www.karlmikolka.com. De jongste Oberbereiter ooit en de laatst levende leerling van Cerha.
Als zo iemand al geen goede piaffe kan laten zien, wat moeten wij als normale stervelingen dan doen?
svdijk schreef:mijn excuses als ik in herhaling val, en dit onderwerp al besproken en gesloten was.
ik wil hiermee alleen duidelijk maken, dat het zogenaamde onderstandige voorbeen op de foto door geerke geplaatst, niets te maken heeft met een incorrecte piaffe.(wat nombrado dus beweerd)
mits de tekening correct is, natuurlijk, anders heb ik niets gezegd....
Moll schreef:nou laat Arthur Kottas een Piaffe rijden en ik kan er graag naar kijken, op de site du u aan geeft zijn de fotos beter dan het filmpje, en zoals al eerder in dit topic gezegt, een niet prettig filmpje is voor iedereen te vinden.
clarence schreef:Moll schreef:nou laat Arthur Kottas een Piaffe rijden en ik kan er graag naar kijken, op de site du u aan geeft zijn de fotos beter dan het filmpje, en zoals al eerder in dit topic gezegt, een niet prettig filmpje is voor iedereen te vinden.
Dit filmpje is door zijn vrouw in gemaakt. Het zijn haar handen. Dus zal hij het wel geen slechte piaffe of passage vinden, want hij is panisch dat z'n werk verkeerd uitgelegd wordt. Misschien zegt het daarom meer over jullie kennis dan over wat hij laat zien.
Moll schreef:kan zijn dat is uw mening en dat mag uiteraard, ik zie in het filmpje een paard dat een piaffe laat zien zonder rug gebruik, en achter niet ondertreed