2 x perdag rijden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: 2 x perdag rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:31

mijn pony's lopen soms ook meerdere keren in de les, wel houdt ik daar dan rekening mee. Eerste uurtje vaak stap en beetje draf en dan zo opbouwen.

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:23

Kan best, maar waarom zou je het doen? wat is de meerwaarde van 2 keer rijden op een dag.

suusje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:34

hallo!
ik vind dat je best 2 kleer per dag kan rijden hoor maar wel eerst goed opbouwen....
manege paarden rijden soms wel 3 uur per dag kan makkelijk!
succes

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:46

Kan ook 's ochtends lekker buiten gaan rijden en dan 's avonds les.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:48

Als ik de tijd had zou ik mijn paard graaag 2 keer per dag oppakken (en dan niet altijd 2 keer rijden, maar bijvoorbeeld 1 keer longe en 1 keer rijden) voornamelijk in de winter ben ik hier een grote voorstander van!

@ TS: ik raad je wel aan om dan met een schema te werken, dat je afspreekt wie wanneer zwaar traint, en wie conditietraining doet, zodat jullie paard niet 2 keer per dag zware training krijgt, maar bijvoorbeeld 1 keer loswerken/buitenrijden en 1 keer zware training. Dat kunnen ze prima aan hoor! Let wel goed op het lichaam van je dier, het kan best zijn dat hij/zij op den duur meer voer nodig heeft of dat het hem/haar even teveel wordt. Dat geeft hij vanzelf aan, dus blijf daar alert op!
Maar ik vind het een prima optie! Vooral als 1 lekker in de ochtend kan rijden en de ander lekker in de avond, no problemo!! Maar blijf je beestje dus goed in de gaten houden! :)

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:43

Ik denk dat je wel 2x per dag kan rijden, alleen doe ik het zelf nooit. Maar waarom zou ik het doen? Het kost je veel tijd, en ik rijd hem liever gewoon iedere dag, dan 2x per dag :)

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:47

Jahoor, waarom niet =)
Maar dan is het wel slim om dit goed voor te bereiden en niet in 1 keer 2x een uur/anderhalf uur te gaan doen.

amica2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:19

's morgens gewoon lekker in de bak en ;s middags een buitenritje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:37

Ik denk dat het wel kan, maar ik zelf doe het niet. Ik heb zo het idee dat m'n paard daar niet echt gelukkig van gaat worden, die is al zo lui als een weet-niet-wat ;) maar ik denk dat als je de conditie goed opbouwt en niet 2x een hele zware training rijdt, dat het dan prima kan als je het maar wel goed afwisselt.

popskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:56

manege paarden lopen het ook toch....ik weet alleen niet of het echt nut heeft!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:58

Ik had een bijrijdpaard die ik op zondagochtend meenam het bos in voor een lekker relaxed buitenritje. 's Middags reed de eigenaar het paard zelf nog. Had niet het idee dat het paard hiervan te lijden had.

(Eerder reed ik het paard door de weeks, maar daar moest ik i.v.m. studie mee stoppen. Omdat ik zo weg was van het paard, mocht ik op zondag blijven rijden, vandaar deze constructie)