En ik heb toch geschreven als mijn merrie schrikt en het is verplicht om beschermende kleding te dragen dat ik de gevolgen daarvan zal dragen. Ik bedoel het is verplicht doe je het niet dan weet je wat de gevolgen daarvan kunnen zijn (hetzelfde met het dragen van een gordel die draag ik ook altijd) Nu is het nog niet verplicht maar ik zit dus wel in dubio wat ik aan zal schaffen en nee ik overhaast mijn aankoop niet.
Maar dat valt me wel vaker op bokt op in discussies mensen willen zo graag hun gelijk halen. Dus bij deze ik ben hypocriet omdat ik nog geen bescherming aangeschaft hebt

Ik heb gezegd dat als je consequent bent, je zelf opdraait voor eventuele kosten als gevolg van een val zonder adequate bescherming, of dat nu wel of niet verplicht is. Want dat was jouw belangrijkste argument waarom je de verplichting snapt. Maar hierboven geef je aan aan dat je pas doet als het verplicht is om bescherming te dragen.
Maar wat ik geschreven heb, ik vind het prima als ze het verplichten, maar ook prima als ze het niet doen. Ik kies straks wel voor dat stukje extra veiligheid als een ander dat niet doet dan niet.

Maarja, dan kun je zoveel dingen niet doen.
Ik val regelmatig van een paard af en ik ben dan blij dat ik hem aanheb. Ze zijn helaas niet goedkoop en vooral in de zomer zweet ik me te pletter, maar liever dat dan een gebroken rib of erger. Toch vind ik niet dat ze bodyprotectors zouden moeten verplichten, ik vind dat dat je eigen keuze moet zijn.
)