Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:42

Thefrodo schreef:
Juist gewoon ff een grapje tussendoor moet kunnen dat maakt zo'n forum leuk. Maar goed ik heb een half jaar in Zeeland gewoond en ik weet dat er gewoon een groot verschil is tussen iig Brabanders en Zeeuwen, zeker op het gebied van een beetje lol hebben.

Ach ik woon in zeeland maar ben vaker in brabant te vinden hoor. Kom ik oorspronkelijk ook vandaan dus dat slaat nergens op Huilen van het lachen

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:01

tjonge jonge zeg....

Als ik een buitenrit maak, en lekker ontspannen buiten ben. Dan geniet ik van de omgeving en een lekker sigaretje daarbij maakt het nog beter.
Ik kan een hele dag zonder te roken, maar heerlijk ontspannen te paard buiten, maak het extra lekker om er een sigaretje bij op te steken. En met of zonder sigaret, ik rijd met 1 hand wanneer ik dat wil.

Sommige vinden het geen gezicht, en ik vind dat mensen moeten denken wat ze willen. Als ik wil roken op straat of te paard is mijn ding.

Om dan meteen te gaan zeggen dat 'wij' rokers aso zijn is natuurlijk belachelijk. Tuurlijk zijn er rokers aso, maar er zijn ook genoeg niet rokers aso hoor.

Als mijn paard schrikt buiten dan heb ik hem met 1 hand net zo snel terug als met 2 handen. Zelf nog met sigaret in mn hand. Dus ook dan ben ik geen gevaar voor mede weggebruikers.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:17

Ik rook wel (een pakje per dag Bloos) maar kan me niet herinneren dat ik ooit een sigaret heb gerookt terwijl ik op een paard zat... Heb eigenlijk geen reden waarom ik dat niet doe, heb dan gewoon andere dingen aan mijn hoofd dan roken, denk ik Haha!
Ik stoor mij er verder niet aan als andere mensen het wel doen, dat moet iedereen gewoon lekker zelf weten.

Melis_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:36

Roken op je paard is ordinair. En als je aan het paardrijden ben, ben je bezig met je paard en niet met roken of wat dan ook.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:38

Melis_Heidi schreef:
Roken op je paard is ordinair. En als je aan het paardrijden ben, ben je bezig met je paard en niet met roken of wat dan ook.

nou ik dus wel ,ik kijk naar de omgeving ,praat met mijn mederijdster en roken we een sigaret.
dan ziet het er maar ordi uit ik zal het er niet om laten.
en om een brandende peuk onder mijn zadel te krijgen Clown zal ik hem er zelf onder moeten proppen want eronder vallen kan niet Knipoog

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:50

Melis_Heidi schreef:

Ik denk dat dat een mening is, omdat ik dat niet vind. Dan zou je dus al moeten zeggen: Ik vind roken op je paard ordinair!
En niet zeggen dat dat het is. Want niet iedereen deeld dat met je.

Ook ben ik idd niet alleen maar bezig met mijn paard. Maar geniet ik ook van de omgeving en van de rust. Ook van mijn sigaretje daarbij!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:53

slimmerik schreef:
dees_daan schreef:
hmm, dan vind jou erg kort door de bocht Ja .
ik doe het niet meer, maar na een tijd (meer dan 2 uurtjes dus) buiten gereden hebben, vind ik het wel even lekker ontspannen, paard los teugeltje, ik een sigaretje, even ontspannen ons allebij.

Tja jouw manier. Ik stapte gewoon even af. Vind het sowieso smerig dat vrouwen op straat roken. Hier in het dorp zie je er ook af en toe een. Altijd op witte klompen, een legging of trainingspak. Geeft toch altijd een bepaalde klassering.

Iemand die dergelijke uitspraken doet en er een dergelijke denkwijze op na houdt, heeft imo nog heel veel te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:02

Aukelizzy schreef:
dees_daan schreef:
die mensen rijden om de status.
als men niet kan paardrijden.
allemaal argumenten die nergens op slaan
of heb jij al deze bokkers zien rijden?

Fijn dat jij vind dat "onze" argumenten nergen op slaan, maar kom jij maar is met een aantal argumenten, waarom je in hemelsnaam zou gaan roken als je op je paard zit. Ik zie namelijk het nut er nog steeds niet van in.
En dan moiet je niet komen met ja omdat het lekker is, want dat vind een dom antwoord eerlijk gezegt. Er zijn zoveel dingen lekker en die laat ik ook tijdens het rijden.

als jij op een lange buitenrit gaat, in de zomer, drink jij dan niet iets?
de argumenten van 'jullie' (waren van slimmerik) slaan nergens op, omdat jullie generaliseren. je kent mij niet, dus weet je niet waarom ik paardrijd.. en hoe ik paardrijd.. dus dat vind ik nergens op slaan Lachen
waarom ik het deed? lees deed.
omdat het even lekker ontspannen is, en nee, ik rookte niet als ik een uurtje ging rijden, maar als we minimaal 2,5 uur weg waren.
jij vind het onzin dat het lekker is, dat is jou mening, maar op de man spelen, nee daar houd ik niet van, ik zeg toch ook niet dat jullie niet kunnen rijden, omdat je niet rookt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:04

Aukelizzy schreef:
Kijk dat je er aan verslaafd bent en dat je het dan lekker vind, moet je ook maar lekker zelf weten, het zal mij een worst wezen.
Maar wat mij wel uitmaakt, is dat je andere weggebruikers in gevaar brengt. Want de meeste geven het aan te doen tijdens een buitenrit en dus niet wanneer ze in de bak zijn. Kijk als je zelf van je paard stort omdat je zonodig moet roken, moet je lekker zelf weten. Maar als je erop straat afvalt en je paard rent weg, kun je hele grote ongelukken krijgen, en dat maakt mij wél uit. En misschien is de kans heel klein, dat zal allemaal wel, maar het is toch knap banketstaaf als er wel wat gebeurt, met iemand anders, omdat jij persee wilt roken en niet een uurtje wachten kan.

op de plekken waar ik rookte te paard, waren geen mede weggebruikers en dat was op de plekken waar we elke keer langsgingen, paard en ik kende het gebied op ons duimpje.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:14

Zelf rook ik niet.
Daar moet ik nog even op wachten Tong uitsteken
Maar, je gaat niet roken op je paard.
Stel, dat die het rook inruikt, en een dag later zie je je paard dood in stal liggen.
En dan is dat jou schuld.
en dat wil ik dus voorkomen Knipoog
Om dus niet te roken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:16

xRomanxMir schreef:
Zelf rook ik niet.
Stel, dat die het rook inruikt, en een dag later zie je je paard dood in stal liggen.
Om dus niet te roken.

ROFL meen je dit nou serieus??
1 de rook komt niet eens bij het paard in de buurt (dan moet het wel raar gaan)
2 denk je nou echt dat ze daar aan doodgaan? als de paarden op ijzers gezet worden leven ze ook vrolijk verder hoor Huilen van het lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:57

slimmerik schreef:
Vind het sowieso smerig dat vrouwen op straat roken. Hier in het dorp zie je er ook af en toe een. Altijd op witte klompen, een legging of trainingspak. Geeft toch altijd een bepaalde klassering.

Hier heb ik me echt om doodgelachen. Mannen die op straat roken zijn helemaal normaal, maar vrouwen zijn smerig dan? Clown Kom zeg.

mirgino schreef:
luvehessel schreef:
ik vind het niet kunnen! strax steek je hem nog in de fik :|

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

sorry hoor, maar val haast van mijn barkruk Haha!

Anders ik wel. Clown

slimmerik schreef:
Geen gezicht, geen porum, aso, ordinair ...roken tijdens paardrijden geeft een negatief beeld en drukt een stempel op de betreffende ruiter. Een stempel die ik als roker niet zou willen hebben, tenzij ik zo'n stempel terecht zou vinden.

Nee, dat vind jij. Niet de hele wereld met jou. Lachen

Melis_Heidi schreef:
Roken op je paard is ordinair.

Zie bovenstaand, dat vind jij, dat ís niet per definitie waar. Lachen
Stukje opvoeding mensen, spreek vanuit jezelf, niet vanuit de rest van de wereld. Lachen

xRomanxMir schreef:
Zelf rook ik niet.
Om dus niet te roken.

Sorry hoor, dit vind ik nog grappiger. Tong uitsteken Mijn paard gaat niet dood van een beetje rook hoor. Immers ben ik zelf ook nog niet dood van de rook, dus dat komt wel goed. Huilen van het lachen Maar misschien zeg je dit ook omdat je zelf niet rookt. Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:00

Ilzjuh schreef:
slimmerik schreef:
Vind het sowieso smerig dat vrouwen op straat roken. Hier in het dorp zie je er ook af en toe een. Altijd op witte klompen, een legging of trainingspak. Geeft toch altijd een bepaalde klassering.

Hier heb ik me echt om doodgelachen. Mannen die op straat roken zijn helemaal normaal, maar vrouwen zijn smerig dan? Clown Kom zeg.

Het is sowieso not done om op straat te roken, niet voor mannen en niet voor vrouwen. Is een kwestie van etiquette.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:01

xRomanxMir schreef:
Zelf rook ik niet.
Om dus niet te roken.

Ik werk op 1 van de meest bekende paardenklinieken in Nederland. En er is echt nog nooit een paard binnen gebracht met rokers longen, of die dood is gegaan aan een sigaret.
Dus banketstaaf niet zo ontzettend dom

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:03

Waarom is het not done om op straat te roken dan? Daar heb ik echt nog nóóit van gehoord.

En het ís niet not done, dat vínd jij. Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:03

ziggy_janet schreef:
Ik werk op 1 van de meest bekende paardenklinieken in Nederland. En er is echt nog nooit een paard binnen gebracht met rokers longen, of die dood is gegaan aan een sigaret.
Dus banketstaaf niet zo ontzettend dom

Dan zou het paard van een vriendin van mij nu al zes keer overleden moeten zijn, wij roken namelijk áltijd bij hem in de buurt. Nagelbijten / Gniffelen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:05

Melis_Heidi schreef:

ik kan 2 dingen tegelijk, knap van een roker vind je niet?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:06

Ik ben er anders ook mee opgevoed dat roken op straat ordinair is, zowel voor mannen als vrouwen.
Irritanter vind ik ongevraagd een wolk rook in mijn gezicht te krijgen of een brandende peuk bijna tegen mijn jas. En wie gooit er nou nog zijn peuk of lege pakje in een asbak in een winkelcentrum? Daar is de grond toch voor? Vegen de straatvegers het wel weer op.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:07

Ilzjuh schreef:
Waarom is het not done om op straat te roken dan? Daar heb ik echt nog nóóit van gehoord.

Dat jij er nog nooit van gehoord hebt betekent niet dat het niet waar is. Geloof wel dat de regel sterker geldt voor vrouwen dan voor mannen, maar ja dat geldt voor zo veel dingen.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:08

ik rook niet, maar zou al helemaal niet roken op een paard.. gewoon altijd 2 handen aan de teugels kunnen houden. ook als je aan het uitstappen bent kan je paard er even vandoor vliegen. en dan is mijn reactie tenmiste om meteen allebijde teugels vast te pakken. een peuk kan je daar denk ik niet bij gebruiken Lachen .

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:10

Borg schreef:
Ik ben er anders ook mee opgevoed dat roken op straat ordinair is, zowel voor mannen als vrouwen.
Irritanter vind ik ongevraagd een wolk rook in mijn gezicht te krijgen of een brandende peuk bijna tegen mijn jas. En wie gooit er nou nog zijn peuk of lege pakje in een asbak in een winkelcentrum? Daar is de grond toch voor? Vegen de straatvegers het wel weer op.

Jij bent daarmee opgevoed, ik niet (en begrijp me niet verkeerd, qua roken ben ik ontzettend streng opgevoed Knipoog ). Zijn het nog steeds geen feiten maar meningen omdat ieder persoon er anders over denkt. Lachen

Een wolk rook in je gezicht? Ik heb de wind niet onder controle, ik blaas in elk geval nooit expres een wolk rook in iemands gezicht. Heb je er last van? Verplaats twee meter. Een brandende peuk tegen je jas? Ja, die dingen horen in de asbak, dat is een feit. En nee, dat doe ik ook niet altijd, shame on me. Knipoog Kan je niets meer dan gelijk geven daarover want daarin heb je inderdaad gelijk. Maar er zijn veel rokers die wél gewoon hun peuk in de asbak doen en hun lege pakje in de vuilnisbak. Lachen

Nikka schreef:
Dat jij er nog nooit van gehoord hebt betekent niet dat het niet waar is. Geloof wel dat de regel sterker geldt voor vrouwen dan voor mannen, maar ja dat geldt voor zo veel dingen.

Oh er zal gerust zoiets zijn van "het is niet netjes om op straat te roken". Maar alsnog kan ik me daar dood om lachen. Ik zal zelf wel bepalen of ik iets not done vind of niet. Dat hoeven anderen niet voor me te doen. Je vind iets not done (samen met misschien de rest van de wereld) maar dan hoeft het nog niet perse zo te zijn, want er is altijd nog één persoon die vind dat het wel kan (that would be me, yes yes). In dat geval blijft het een mening, geen feit.

Anlovevienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:10

Ik vind het niet goed, net als bellen op je paard. En volgens mij is het ook niet goed voor de gezondheid van het paard.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:11

Anlovevienna schreef:
Ik vind het niet goed, net als bellen op je paard. En volgens mij is het ook niet goed voor de gezondheid van het paard.

Paard merkt er niks van. Lachen In elk geval de gezondheid niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:11

Nikka schreef:
Ilzjuh schreef:

dat heet discriminatie Lachen

jen_lion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:12

ik rook wel maar eigenlijk bijna nooit op mijn paard,een enkele keer misschien.
als we echt hard hebben gewerkt,tijdens het uitstappen,allebij een beetje ontspanning! Pling