Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:53

KiWiKo schreef:
sorrie............ maar wil je je eigen posts inclusief de laatste even kritisch bekijken

en dan wil ik grag nog enig beeld materiaal van jou

Je kan blijven zeuren maar beeld materiaal krijg je dus niet Lachen

En wat moet ik dan kritisch bekijken?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:55

Ik ben het er niet mee eens dat je niet mag starten zonder bit.
Daarom ben ik zelf meer van de afwisseling.
Trainen zonder bit en wedstrijd rijden met bit.
En natuurlijk de laatste training voor de wedstrijd ook met bit.
Maar het liefst zoveelmogelijk bitloos.
All zou ik liever zien dat bitloos starten ook tot de mogelijkheid behoort.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:57

heiditjj schreef:
KiWiKo schreef:
sorrie............ maar wil je je eigen posts inclusief de laatste even kritisch bekijken

dan moet je dus niet zo een grote bek hebben dan jij wel een Z proef kan rijden..........

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:59

KiWiKo schreef:
dan moet je dus niet zo een grote bek hebben dan jij wel een Z proef kan rijden..........

hmm, je kan ook normaal praten. Als het niet wil geloven geloof je het toch niet.

Maar hoe sta jij dan tegenover de stelling aangenomen dat het hier niet om wel of niet bitloos gaat.

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:00

Ik volg nou al een hele tijd deze discussie en ik lig hier helemaal dubbel. Kiwiko je hebt gelijk hoor. ik voeg me aan bij jou meningen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:00

heiditjj schreef:
KiWiKo schreef:

Waarom geen beeldmateriaal? Je was toch juist geinteresseerd in een fotoshoot? Lachen Dat kan je dan toch later op bokt zetten? Ik zie het probleem niet zo..

Sorry offtopic..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:04

heiditjj schreef:
KiWiKo schreef:

hmm, je kan ook normaal praten. Als het niet wil geloven geloof je het toch niet.

Maar hoe sta jij dan tegenover de stelling aangenomen dat het hier niet om wel of niet bitloos gaat.

Jij bent heeeeel erg duidelijk over jou mening en over dr Cook waar ik echt nog noooooit van gehoord heb. En zit toch 24-7 in de paarden. Maar volgens mij heb je gewoon te vaak in je profiel naar de laatste 3 plaatjes gekeken.

Want dat is gewoon niet eerlijk. Er zijn mensen die zonder bit hun paard pijn doen en dan zet jij zn fotos van iemand met S&T... Je bekijkt het lekker zwart wit dan hoor. Dan moet je ook niet zeuren dat je hier nou veeel tegenreacties krijgt.

Ik vind niet dat het op wedstrijd hoort. Ik was laatst op ander terrein aan het rijden en zat er ook zn mens bitloos te rijden, dat paard schoot elke keer weg en mevr had helemaal niks meer te zeggen, met gevolg dat mijn paard daar zenuwachtig van word. En dat dan op concour waar je op velden langs wegen moet losrijden?? Sorry maar totdat ik jou Z proef zie verandert mijn mening niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:06

heiditjj schreef:
KiWiKo schreef:

Lief ik heb niks tegen jou............ ik vind alleen dat je jouw bewering moet kunnen staven......

en als jij dat niet kan............. dam moet je mischien een stapje of twee terug doen op de ldder

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:08

mmmmm ik geloof dat kiwiko héél veel geduld heeft hoor... Clown
ik heb nog nóóit iemand een z proef zien doen met halsring of iets dergelijks...

en ik ben met kiwiko eens dat als je dan beweerd dat je het kan het ook moet kunnen bewijzen, je had van tevoren kunnen bedenken dat hier reacties op zouden komen....

edit: ik denk zelfs dat er wel een fotograaf op bokt is die wel even voor niks een fotoshoot komt doen van een z proef met halsring, tenminste ik wil het wel zien.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:11

heiditjj schreef:
Stelling:
Als je graag bitloos wil, maar je doet dit niet omdat je persé wedstrijden wilt rijden ben je (noem het egoïstisch/raar/zelfingenomen of iets dergelijks) bezig tegenover je paard.

Met deze stelling wil ik op niemand commentaar leveren voordat daar weer over gereageerd wordt.

Paardrijden is net zo goed egoïstisch/raar/zelfingenomen, heb hebben van dieren ook.
Als het doel is om wedstrijden te rijden dan is het niet meer of minder egoïstisch/raar/zelfingenomen om er een bit in te hangen dan als het doel is om een bitloze bosrit te maken.

Pfff wat gaan jullie trouwens snel.

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:14

ja inderdaad en sorry dat ik het zeg maar zoiezo dat hele "zweverige" poeslieve gedoe net als bitloos vind ik echt zo een onzin. Een paard wil een leider, hij wil duidelijkheid. nou geloof ik niet dat je hem dat bitloos allemaal effe kunt vertellen en de hulpen voor het Z kan geven. dus ik wacht op je filmpje, zo niet sluit ik me ook echt niet bij je dr. cook ofzo aan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:16

kattie schreef:
Jij bent heeeeel erg duidelijk over jou mening en over dr Cook waar ik echt nog noooooit van gehoord heb. En zit toch 24-7 in de paarden.

Nog nooit van Dr. Cook gehoord???? Haha!
Tjeetje...... Koe
Misschien je daar eerst eens in verdiepen, voordat je over bitloos rijden begint en over hoe gevaarlijk dat is, blablabla. Clown

De verhalen hier klinken echt onaardig. Ik rij geen Z, pretendeer ik ook niet, heb ook niet bepaald een typisch dressuurpaard, maar wil toch echt gaan dressuren als hij straks doorgereden is. Weliswaar thuis, niet op wedstrijd (mag ook niet, he, zonder bit). Haha!
Gewoon om hem lekker te gymnastiseren en goed voor mezelf.
Maar omdat je nog geen Z rijdt met je paard (wat in mijn geval ook wat lastig is, gezien zijn leeftijd), mag je niets zeggen? Verward
Beetje kinderachtig, hoor...... Maar goed, zulke meningen hebben me ook nooit laten tegen houden eigenlijk. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:17

eszip schreef:
ja inderdaad en sorry dat ik het zeg maar zoiezo dat hele "zweverige" poeslieve gedoe net als bitloos vind ik echt zo een onzin. Een paard wil een leider, hij wil duidelijkheid. nou geloof ik niet dat je hem dat bitloos allemaal effe kunt vertellen en de hulpen voor het Z kan geven. dus ik wacht op je filmpje, zo niet sluit ik me ook echt niet bij je dr. cook ofzo aan.

Aha, dus als je bitloos rijdt, aan NH doet, ben je geen leider en ben je niet duidelijk?
Tjonge, jij moet nog veel leren, hoor. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:18

RK Kan trouwens als bit ruiter wel laten zien dat ze bitloos de Z oefeningen kan...........

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:18

Nadya, het gaat erom dat ik gezegd heb Z oeffeningen te kunnen met een halsring en dat ze daar beeldmateriaal van willen hebben voor ze het met me eens zijn.

Ik wordt nogal misselijk van dit topic, dit was dan ook mijn laatste reactie.

EDIT: Nadya wat heb je trouwens een ontzettend leuke pony in je profiel Haha!
Laatst bijgewerkt door Kitsolu op 15-06-08 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:20

heiditjj schreef:
Nadya, het gaat erom dat ik gezegd heb Z oeffeningen te kunnen met een halsring en dat ze daar beeldmateriaal van willen hebben voor ze het met me eens zijn.

Ik had het niet zozeer tegen jou, maar tegen een aantal anderen in dit hele gezellige topic. Knipoog
Ik word misselijk van de kortzichtigheid van sommigen (over bitloos, zweverig, geen leider zijn, noem maar op).
Hoe verzinnen ze het? Maar ja, uit dat soort posts spreekt duidelijk de onwetendheid, denk ik dan maar. Haha!
Ik ga ook wat nuttigers doen dan dit eeuwige gezever. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:22

lijkt mij een strak plan heidjj......... want je maakt het jezelf niet makkelijker

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:24

Nadya schreef:
heiditjj schreef:

Ik had het niet zozeer tegen jou, maar tegen een aantal anderen in dit hele gezellige topic. Knipoog
Ik word misselijk van de kortzichtigheid van sommigen (over bitloos, zweverig, geen leider zijn, noem maar op).
Hoe verzinnen ze het? Maar ja, uit dat soort posts spreekt duidelijk de onwetendheid, denk ik dan maar. Haha!
Ik ga ook wat nuttigers doen dan dit eeuwige gezever. Ja

Hahahahahaaha!!!!!!!! Heb je dit topic wel gelezen??? Volgens mij niet. Althans dat idee krijg ik. Je hebt het over kortzichtigheid? Lees je eigen reacties is terug a.u.b.!

Oh en weer even ontopic ik ben het NIET m et de stelling eens. Ik vind het zelfs de grootste onzin!!!
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 15-06-08 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:25

nee dat hoor je mij niet zeggen. want dan had ik dat wel zo geformuleerd als hoe jij het nu typt. Laat ik het zo zeggen: De NH mensen die ik ken, doen allemaal alsof ze heilig zijn tegen over hun paard en dat alles natuurlijk moet en bijna alles is zielig. Helaas denk ik niet dat paarden als je daadwerkelijk zo tegen ze zou doen je als een leider zien en dus doen veel NH'ers veel dingen die ik veel meer niet In de haak vind als bijv. dressuur mensen. dit vind ik ook met western. maargoed, als je het daadwerkelijk kan, en dan ook echt precies zoals het hoort en nooit is een dag "zondigd" dan heb ik daar bewondering voor maargoed daarom zeg ik eerst zien dan geloven. want het lijkt mij erg sterk.
en misschien heb ik dan volgens jullie wel een verschrikkelijk beeld over NH. maar zo zie ik het en daarom moet ik het ook echt goed zien wil ik er nog in geloven. hierbij ook mijn laatste reactie, want ik weerhoud niemand van zijn eigen ding, doe allemaal lekker wat je zelf denkt dat goed is.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:26

nou ja ontwetendheid, Ik heb totaal niks met bitloos rijden. En ik zal dr ook niet iets mee krijgen. Dat zal ook wel de reden zijn dat ik Dr cook ofzo niet ken. zie hem hier heel vaak voorbij komen, maar iets zegt me dat het zo bitloos geknuffel is dat ik niet eens hoef te kijken.

Nadya verdiep jij je dan eens lekker in bit rijden, dan kom je er achter dat het ook niet slecht is.
Druk op zn oren of neus, of in de lagen. Tja druk is er toch! En als je dan zo super vriendelijk voor je paard wil zijn. Gooi hem in de natuur en laat hem met rust.

Ik ken overigens ook alleen mensen die bitloos rijden, die puur recreatief rijden en zelfs hun rijden in de bossen met bit omdat ze al een keer de dood in ogen hebben gekeken met een onbestuurbaar paard op de weg. leuk zn halsring als hij dr uitpeerd.. Dan maar een keer lomp dat bit door zn mond hoor.

Jullie doen net alsof wij met bit die paarden zwaar mishandelen, daar kan ik dus echt niet tegen he.. Iedereen over 1 kam scheren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:27

heiditjj schreef:
EDIT: Nadya wat heb je trouwens een ontzettend leuke pony in je profiel Haha!

Dank je wel, dat is lief. Bloos Lachen
Geen type Anky paard, maar wel eentje waar ik inmiddels mee kan lezen en schrijven, ondanks mijn voor sommigen hele zweverige instelling. Haha!

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:30

kattie schreef:
nou ja ontwetendheid, Ik heb totaal niks met bitloos rijden. En ik zal dr ook niet iets mee krijgen. Dat zal ook wel de reden zijn dat ik Dr cook ofzo niet ken. zie hem hier heel vaak voorbij komen, maar iets zegt me dat het zo bitloos geknuffel is dat ik niet eens hoef te kijken.

Nadya verdiep jij je dan eens lekker in bit rijden, dan kom je er achter dat het ook niet slecht is.
Druk op zn oren of neus, of in de lagen. Tja druk is er toch! En als je dan zo super vriendelijk voor je paard wil zijn. Gooi hem in de natuur en laat hem met rust.

Ik ken overigens ook alleen mensen die bitloos rijden, die puur recreatief rijden en zelfs hun rijden in de bossen met bit omdat ze al een keer de dood in ogen hebben gekeken met een onbestuurbaar paard op de weg. leuk zn halsring als hij dr uitpeerd.. Dan maar een keer lomp dat bit door zn mond hoor.

Jullie doen net alsof wij met bit die paarden zwaar mishandelen, daar kan ik dus echt niet tegen he.. Iedereen over 1 kam scheren.

Je haalt de woorden uit mijn mond!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:31

kattie schreef:

Ach, ik heb zo'n 30 jaar met bit gereden en rij nu net een klein jaartje bitloos (al hoewel ik vroeger ook vaak met halstertje reed). Clown Mijn paard staat in een natuurgebied en leeft een redelijk natuurlijk leventje, YESSS. Haha!
Ik doe daar wel mijn best voor, maar het is wel een gedomesticeerd dier, he. Knipoog

Ik geloof niet dat ik hier iets heb gezegd over dat jullie mishandelen, maar jij hebt ergens anders gelezen van mij? Vertel, waar staat dat dan? Wie scheert hier een bepaalde groep over 1 kam? Bijna al mijn paardenvriendinnen rijden met bit, hoor. Haha!

Maakt mij niet uit dat jij er niets mee hebt. Moet jij weten. Maar misschien moet je ietsje minder hoog van de toren blazen en met feiten komen, gezien je beschuldigende post.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:34

jezus ik voel me echt een mishandelaar als ik jullie zo hoor praten Boos!
Alsof wij bit mensen zwaar amatuurs zijn met onze paarden en totaal geen verstand
van onze hobby hebben
ik heb niet alles meer gelezen, maar ik wil nog steeds wel eens die z proef van je zien
want het lijkt me stug (niet banketstaaf bedoeld) maar die foto's die ik van je rijden heb gezien
vind ik je dr nog een beetje beginnerig uitzien ondanks dat je zegt dat je voor de fun wat hobbelt
zie ik met mijn hobbele dr toch wat profecioneler uit met me L niveau dan jij met je Z niveau

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:35

eszip schreef:
nee dat hoor je mij niet zeggen. want dan had ik dat wel zo geformuleerd als hoe jij het nu typt. Laat ik het zo zeggen: De NH mensen die ik ken, doen allemaal alsof ze heilig zijn tegen over hun paard en dat alles natuurlijk moet en bijna alles is zielig. Helaas denk ik niet dat paarden als je daadwerkelijk zo tegen ze zou doen je als een leider zien en dus doen veel NH'ers veel dingen die ik veel meer niet In de haak vind als bijv. dressuur mensen. dit vind ik ook met western. maargoed, als je het daadwerkelijk kan, en dan ook echt precies zoals het hoort en nooit is een dag "zondigd" dan heb ik daar bewondering voor maargoed daarom zeg ik eerst zien dan geloven. want het lijkt mij erg sterk.
en misschien heb ik dan volgens jullie wel een verschrikkelijk beeld over NH. maar zo zie ik het en daarom moet ik het ook echt goed zien wil ik er nog in geloven. hierbij ook mijn laatste reactie, want ik weerhoud niemand van zijn eigen ding, doe allemaal lekker wat je zelf denkt dat goed is.

NH draait juist om leiderschap. Knipoog
En partnerschap. Clown

Alleen hoe bereik je dat? Daar zijn verschillende theorieen over. En de een doet dit en de ander doet dat. Ik heb geen idee waar je het over hebt met het zinnetje 'veel NHers doen dingen die jij niet in de haak vindt'. Tja, lekker vaag.
Kan er niets mee met die woorden. Ik snap niet wat er op zich mis is met de theorie vanuit het paard denken i.p.v. andersom. Doe gewoon wat het beste bij je past en je paard geeft je vanzelf het antwoord wel. Lachen