Laat me duidelijk zijn: ik ben tegen slaan en zeker tussen de oren, maar in ons geval was het probleem in een klap(je) opgelost
Erna zijn mijn pony en ik nog 14 gelukkig samen geweest, totdat hij overleed op 31-jarige leeftijd. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Erna zijn mijn pony en ik nog 14 gelukkig samen geweest, totdat hij overleed op 31-jarige leeftijd. Dan zal ze toch echt wel ergens geleerd hebben dat je met zn stokje klappen kan krijgenCitaat:zodra ik een zweepje in mijn hand heb loopt mijn pony lekker door.. hoef hem bna nooit te gebruiken! bij mij is aanRAKEN al genoeg, dan weet ze al dat ze iets niet goed doet. Ik gebruik het echt zelden..
. Anders zou ze niet ineens heel braaf zijn als je die erbij pakt.. Fardauxzep schreef:Hee allemaal
ik hoor heel vaak dat mensen (vooral mannen)
paarden tussen de oren meppen als het niet luistert..
nou vind ik dit zelf dus echt vreselijk,
maar ik wou graag weten wat jullie er van vinden ???
groetjes fardau.
juudje84 schreef:slaan tussen de oren alleen als een paard omhoog gaat, nu zullen er weer vele zeggen dat het niet nodig is en slecht en weet ik t. Nou omhoog gaan en erger achteroverslaan mag ook niet en je kunt er beter op deze manier gelijk bij zijn om het af te leren dat het maar erger te laten worden.
Als ik hier rond aant lezen ben wordt ik aardig gek van dat gedoe over niet en wel slaan, en wel of geen zweep en alles.
Maar goed ik respecteer ieder zijn mening zeker, maar soms moet je verder kijken dan een huisje boompje beestje wei pony.
Er zijn paarden die een hardere hand zeker nodig hebben.
Een paard is wel eventjes 600 700 kg en dat tegenover een mens, dus je moet wel eens een klap uitdelen, En dan beter gelijk op het begin dan dat het erger wordt en wat krijg je dan, het paard heeft het gedaan ruiter vliegt eraf paard niet meer te handelen al die dingen en hoe vaak wordt een paard dat ergens gedumpt omdat er niks meer mee aantevangen is terwijl het paard er niks aan kan doen alleen de mens die even een juiste opvoeding te zielig vond.
Of als er ongelukken gebeuren, ruiter been gebroken, of nog vele ergere dingen.
Veel kan voorkomen worden..
En natuurlijk mag je je paard wel eens verwennen en vertroetelen als je ondertussen maar niet vergeet consequent te zijn
roxiie schreef:Je hoort een paard helemaal niet te slaan, dus ook niet tussen de oren. Maar das mijn mening
KiWiKo schreef:paarden kunnen heel, heel hard slaan
KiWiKo schreef:paarden kunnen heel, heel hard slaan
)

Citaat:Paarden steigeren vaak wel om een reden.. de manier waarop je het oplost is eerst uitzoeken waarom een dier dat doet.. en niet er meteen oplos slaan..
.
Citaat:Randie, kun je uberhaupt nog rijden dan? En is je paard nu oke qua gedrag?.. Denk je dat het nu over is?..
. Mijn zusje die rijdt hem nu voor me, en ook bij haar gedraagt hij zich gewoon.