Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Op de raag of je mensen kent die sporten met niet ademende kleding
Ja, mensen die extra willen afvallen omdat ze dan in een bepaalde gewichtklasse vallen. Deze trainen er dan intensief mee.
KiWiKo schreef:Overtrokken dingen altijd........ paard is niet van suiker!
fransje23 schreef:KiWiKo schreef:Overtrokken dingen altijd........ paard is niet van suiker!
Juist, waarom zou je dan in de beschermers zetten?![]()
runningkawa schreef:Ik heb je proberen uit te leggen waarom dat niet vergelijkbaar is...Maar wat wel duidelijk is is dat bij deze mensen het lijf geen 50 graden wordt ondanks het niet kwijt kunnen raken van de wartme en dingen ook niet afsterven..ondanks dat ze dus helemaal ingepakt zijn.
Bij een paard is maar een paar cm ingepakt
QQQQ schreef:Funest is het niet voor het lichaam (tot op bepaalde hoogte), maar het lichaam heeft dan gelukkig nog meer mogelijkheden om de warmte kwijt te raken, bijv via de longen.
Vergelijkbaar is het niet want, omdat de pezen slecht doorbloed zijn, kan de warmte niet m.b.v. het bloed via andere wegen (zoals bijv. de longen) worden afgevoerd. Daarbij is een pees (normaal gesproken) heel wat dunner dan een mens, dus is er ook minder "buffer" om hitte te verspreiden. De natuurlijke koeling van de pees komt van luchtkoeling en die wordt door een beschermer gehinderd.
runningkawa schreef:Maar wat wel duidelijk is is dat bij deze mensen het lijf geen 50 graden wordt ondanks het niet kwijt kunnen raken van de wartme en dingen ook niet afsterven..ondanks dat ze dus helemaal ingepakt zijn.
Bij een paard is maar een paar cm ingepakt
KiWiKo schreef:Hmzzz dat zou betekenen dat mijn voeten in niet ademende schoenen het erg slecht hebben...... ik heb zo een 10 uur per dag schoenen aan..(in tegenstelling tot een paard die het hooguit een half uurtje per dag om heeft, drie dagen in de week)......... *kijkt even naar voeten* verrek!!! ze zitten er nog aan![]()
fransje23 schreef:KiWiKo schreef:Hmzzz dat zou betekenen dat mijn voeten in niet ademende schoenen het erg slecht hebben...... ik heb zo een 10 uur per dag schoenen aan..(in tegenstelling tot een paard die het hooguit een half uurtje per dag om heeft, drie dagen in de week)......... *kijkt even naar voeten* verrek!!! ze zitten er nog aan![]()
Je neus heeft het daarna misschien ook wel slecht
KiWiKo schreef:En wat dacht je van AL die mensen die met latex handschoentjes moeten werken de hele dag???????
KiWiKo schreef:Heb ik jaren gedaan en daar wordt je NIET vrolijk vanEn wat dacht je van AL die mensen die met latex handschoentjes moeten werken de hele dag???????
KiWiKo schreef:En wat dacht je van AL die mensen die met latex handschoentjes moeten werken de hele dag???????
runningkawa schreef:dikte maakt kwa ademen niet uit
Netje schreef:KiWiKo schreef:En wat dacht je van AL die mensen die met latex handschoentjes moeten werken de hele dag???????
Doet mijn man (= tandarts) en je wilt niet weten wat een ellende dat voor je handen is.... Al eerder is gezegd dat die heel wat dunner zijn dan peesbeschermers of bandages (dus de warmte valt wel mee), maar het afsluiten is ook funest voor mensenhanden !
runningkawa schreef:Andere wegen zijn alleen nuttig als die warmte daar ook heen kan. Dat kan als 't weefsel goed is doorbloed, dan voert het bloed de warmte af. Bij pezen is geen goede doorbloeding, dus ook geen afvoer van hitte naar andere delen.Andere wegen, prima, maar dat is erg weinig als je tot je hoofd, met muts op in een niet ademend regenpak zit
Dus een paard heeft dan meer wegen, die paar peesbeschermer is dan niks
runningkawa schreef:Nooit gehoord van "isolatie"? Waarom isoleert een dikke jas beter dan een dunne?Als iets totaal afsluit maakt imo dikte niet zo heel veel uit.
Het gaat erom dat de warmte niet weg kan...