Orangiste schreef:Waratje schreef:Zoek in oplossingen, niet in problemen.![]()
Iemand die haar paard niet opvoedt en zichzelf voor schut zet, is niets anders dan iemand die haar paard niet opgevoed heeft en daarmee ook nog eens gevaarlijke situaties creëert. Dat heeft niets te maken met het gebruik van een krukje, maar alles met omgangsvormen.
Sorry hoor maar vind het nogal een rare reactie van je. Fijn om altijd te denken in oplossingen maar niet iedereen kan dit zo goed als jij. Opstappen met een krukje heeft niet altijd iets te maken met opvoeding maar vaker met lenigheid van ruiter of de belasting voor het paard.
Denken in oplossingen of problemen is een instelling, je kunt er voor kiezen om te blijven hangen bij het "probleem", je kunt ook direct doorgaan naar "hoe los ik dit op". Het betekent niet dat je altijd maar een oplossing paraat hebt, maar wel dat je er naar zoekt en dan vind je meestal ook wel een methode om met het "probleem" om te gaan, eventueel doordat je iemand anders laat meedenken. Probleemdenkers zijn passief, oplossingdenkers zijn actief. Zo duidelijker?
Het voorbeeld dat Laudtje gaf ging niet, zoals zij het wellicht wel bedoelde, over het gebruik van een krukje, maar over het niet (voldoende) opgevoed zijn van het betreffende paard. Dat heeft niets te maken met het al dan niet gebruiken van een krukje om op te stappen, om welke reden dan ook.
Ik stap soms met en soms zonder krukje op. Liefst met, om alle redenen die al genoemd zijn in dit topic. Maar aangezien ik geen krukje met me meeneem, dus ook zonder.
).