Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:59

verschillend. op onbekende paarden altijd met Cap. Op buitenrit ook altijd met Cap. Op mijn verzorgpony zonder cap. Gewoon omdat ik haar vertrouw. Af en toe zet ik wel een cap op.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:00

Altijd zonder heb er niet eens 1!

pmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:18

bij ons op de manege is het verplicht ik rij altijd met cap hoor

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:51

Ik heb eerder in dit topic gereageerd, en gezegd dat ik áltijd met cap rijd. Nu moet ik toch bekennen dat ik vandaag een kwartiertje zonder gereden heb vanwege foto's. Mijn moeder vind het plaatje zonder cap toch nét iets mooier. Ik moet zeggen dat het heerlijk was om de wind door m'n haren te voelen, maar tegelijkertijd was dat toch wel erg kaal Nagelbijten / Gniffelen

Edit; en ik vind het altijd zo stom als ik lees: cap afgedaan voor de foto's, maar nu heb ik het zelf ook gedaan Gestoord

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:54

ik reed heel veel zonder cap,maar toen het verplicht werd op de vereniging en manege heb ik een nieuwe gekocht en heb hem nu (bijna)altijd op.....

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:56

Bij ons op stal is het verplicht, dus keuze is er niet echt, al reed ik eerder altijd zonder cap als het niet nodig was Lachen

Jitss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:18

Met cap..
Op de manege waar ik rijd is het verplicht om op het paard een cap te dragen..
En dat wil ik ook.. ik wil liever geen hersenschudding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:19

inprecipe rijd ik altijd met cap.
maar met me vzshetjes stap ik er wel eens zonder cap op. maar dan ga ik alleen stappen en beetje draven,

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:08

Vroeger reed ik eigenlijk altijd zonder cap, kreeg altijd hoofdpijn van dat ding. Nu heb ik een hele fijne van Casco en heb ik hem áltijd op Lachen .

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:48

Zonder, ik ben te lui en het is te warm en mn haar gaat door de war.
Bij jonge paarden zadelmak maken of bij wilde paarden is het natuurlijk een ander verhaal.

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:54

ik rij altijd met cap, dan voel ik me veiliger.

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:00

zonder, ik vertrouw m'n paardje gwoon en ik vind het een vervelend ding!
Buiten ryd ik meestal wel met cap, omdat ik het daar gwoon veilig vind

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:05

Maar ik rij op een manege waar ik 1× in de week les krijg. en daar MOET je met cap rijden, anders mag je het paard niet op. en ik voel me er ook veiliger bij.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:07

ik altijd met Lachen
tenzij ik hem vergeet Ja

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:33

de paarden die ik wat langer rij meestal zonder cap, tenzij met oefenspringen bv want op andersmans terrein ben je t meestal verplicht,
jonge paarden rij ik zeker wel met cap!!!~

meot eerlijk zeggen heb 2x een hersenschudding gehad 1x met cap 1x zonder,
met cap had ik veel meer last vooral in mijn nek omdat ie omknakte vanwege de cap
de x zonder cap veel minder last,
natuurlijk ligt het eraan hoe je valt en dat t geen reden is geen cap te dragen!!!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:37

nou... Ik las hier laatst op bokt een heftig topic over de gevolgen van een ongeluk zonder cap.. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die zonder rijden. Geen argument is in mijn ogen een goed genoeg om hem af te laten. Ik rij dus MET Haha!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:43

MET MET MET! Ik zou niet weten waarom niet? Best hip toch hihi... en je voelt je teminste niet zo stom als je in het ziekenhuis beland door een val van je paard maar je had wel een cap op... Anders krijg je die preken ook nog en sla je jezelf vaak echt voor je kop... Kleine moeite hoor!

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:17

Ik heb vroeger veel zonder cap gereden. Nu het laatste jaar rijd ik wel met cap.
Voor mij is het dragen van een cap een voorzorgsmaatregel. Een maand geleden
ben ik gevallen van mijn pony en viel met mijn hoofd tegen de bakpaal. Ik was
enorm blij dat ik een cap op had, want anders had ik vast een dikke hersenschudding.

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten of ze een een cap dragen of niet. Alleen voor
mensen onder de achttien vind ik dat ook de ouders verantwoordelijk moeten zijn voor
het wel of niet dragen van een cap.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:40

Hoi shera ik ben het helemaal met je eens. Ik rij de laatste jaren ook altijd met cap. Ik ben bij een ongeluk geweest waar een meisje is gevalllen. Ze had een heel ernstige schedelbasisfractuur, welke ze waarschijnlijk niet, of niet zo ernstig, had gehad als ze een cap op gehad. als door een wonder heeft ze er bijna niets aan over gehouden, maar ze had net zo goed gehandicapt kunnen zijn.
Voor dat ongeluk was ik soms ook wel wat makkelijk in het dragen van een cap, maar nu heb ik hem echt altijd op. Tegenwoordig zijn de caps ook erg licht en heb je er weinig last van.

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:26

altijd met cap! ik ben namelijk een keer keihard op mijn hoofd gevallen waardoor ik een zeer zware hersenschudding heb gekregen gelukkig had ik een cap op anders had t veel erger kunnen aflopen ik heb erg veel geluk gehad! daarna ben ik nog twee keer in korte tijdop mn hoofd gevallen en had gelukkig weer een cap op. het heeft uiteindelijk wel een paar maanden geduurt voordat ik weer naar school kon etc. en heb er nu nog steeds last van maar als ik geen cap op had gehad was hetnog veel erger geweest! ik snap ook echt niet waarom iemand zonder cap rijd ook al kun je nog zo goed rijden en je paard is nog zo braaf hij kan altijd een keer schrikken waardoor je eraf valt. en in het bos is een cap alleen al handig tegen alle laaghangende takken!

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:32

ik rij met cap. ookal heb ik een braaf paard vind het een veiliger gevoel. you never know

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:06

Met cap.

Waarom het risico nemen.

Al vertrouw je je paard/pony 100% dan nog kan er altijd iets onverwachts gebeuren, het blijft een dier.

Wil me later nooit afvragen van: "had ik maar...." voorkomen is beter dan genezen en dan weet je in ieder geval dat je er zoveel mogelijk qua veiligheid aan hebt gedaan.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:58

Ik rij altijd met cap en zal het altijd blijven doen. Ik merk er zelf niet veel van en het is de moeite waard. Als hij dan niet lekker zou zitten of niet meer past of wat dan ook schaf ik wel een nieuwe aan. Als ik sommige verhalen ook hoor snap ik niet waarvoor mensen zonder rijden, maar dat is eigen mening, eigen risico

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:00

Het is verplicht bij ons dus ik rijd met cap. Ook als het niet verplicht zou zijn zou ik nog met cap rijden, het is en blijft een dier en die kunnen ineens hele gekke dingen doen heb ik gezien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:50

Wij rijden, bitloos, boomloos, ijzerloos, de paarden worden stalloos en biksloos gehouden maar we rijden ALTIJD mét CAP Knipoog