Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cle0o_o0 schreef:Marije, het was toch mijn stukje tekst waar kritiek op was? En als er dan over mijn stukje tekst, dus over mij wordt gezegd dat het fijn had geweest als mijn ouders me hadden geleerd dat er heel wat mensen zijn die het minder hebben, kan ik daar aardig boos over worden! Alsof ik maar een verwent, arrogant kind ben die als ze met haar vingers knipt alles krijgt wat ze wil!
cle0o_o0 schreef:Marije, het was toch mijn stukje tekst waar kritiek op was? En als er dan over mijn stukje tekst, dus over mij wordt gezegd dat het fijn had geweest als mijn ouders me hadden geleerd dat er heel wat mensen zijn die het minder hebben, kan ik daar aardig boos over worden! Alsof ik maar een verwent, arrogant kind ben die als ze met haar vingers knipt alles krijgt wat ze wil!
superwoman schreef:Fleurtje100 schreef:Natuurlijk ga je voor een talentvol fijn doorgereden paard en dure lessen als je dat kunt betalen. Daar is niks mis mee. Maar ga hier dan alsjeblieft niet lopen klagen dat het ook voor jou zo moeilijk is goed te presteren (dat zal het best zijn, maar voor de meeste hier met minder middelen is het nóg veel moeilijker).
Hier ben ik het niet mee eens.
Een paard met meer talent is vaak wat moeilijker te rijden. Ook door het dure paard en de dure begeleiding is het veel meer een noodzaak om te presteren....
Je krijgt het toch meestal niet voor niks?
Soms zou ik graag gewild hebben dat mijn ouders me er toen meer mee hadden geholpen. echter heb ik ook
"gevallen" gezien, waarbij het meer een plicht was om je paard te rijden dan een luxe.
Norway_girl schreef:Vond het wel grappig Jasmijn, wat jij net vertelde over dat je zo'n ervaren diertje makkelijker weer in gareel krijgt,
Norway_girl schreef:Ik heb vaak genoeg gezien dat een jonge onervaren ruiter op een op hoog niveau gereden paard naar de knoppen reed. Doodzonde!
superwoman schreef:Ik denk idd dat door de ervaring ik (en jij dus ook) anders tegen het paarden opvoeden opkijken.
superwoman schreef:mentjuh schreef:
ik vind het veel leuker om een onervaren paard te rijden en die dan zelf te trainen en hogerop te rijden.
als het je dan lukt heb je het ooke cht zelf gedaan
en als het niet lukt?
Fleurtje100 schreef:Maar feit is: dat gaat met een talentvol paard van 100.000€ heel wat gemakkelijker dan met een simpel paard van 5.000€.
Natuurlijk ga je voor een talentvol fijn doorgereden paard en dure lessen als je dat kunt betalen. Daar is niks mis mee.
Fleurtje100 schreef:Een paard met meer talent voor de oefeningen loopt die oefeningen in de meeste gevallen ook makkelijker
Norway_girl schreef:Ben ik niet helemaal met je eens.....als jij gewoon goed weet waar je mee bezig bent is zo'n paard heel zo moeilijk niet.

jasmijn78 schreef:Norway_girl schreef:Ben ik niet helemaal met je eens.....als jij gewoon goed weet waar je mee bezig bent is zo'n paard heel zo moeilijk niet.
Zo gewoon is dat niet hoor; goed weten waar je mee bezig bent. En als onervaren ruiter weet je dus niet waarje mee bezig bent, want dat moet je nog leren. Daarom is een jong talentvol paard dus ook geen goede keuze voor een onervaren ruiter...
In dit geval hadden we het over een ervaren paard! Norway_girl schreef:jasmijn schreef: Zo gewoon is dat niet hoor; goed weten waar je mee bezig bent. En als onervaren ruiter weet je dus niet waarje mee bezig bent, want dat moet je nog leren. Daarom is een jong talentvol paard dus ook geen goede keuze voor een onervaren ruiter...
Norway-girl schreef: Nu lees jij niet goedIn dit geval hadden we het over een ervaren paard!
Citaat:Tsja, door schade en schande wijs geworden dus...
texelse schreef:en waar zou het spreekwoord "op een oude fiets moet je het leren" toch vandaan komen?
Mijn persoonlijke keuze voor iedereen: leer zelf rijden op een goed doorgereden leerpaard, dan komt vanzelf het moment dat je zelf, of misschien iemand anders, beoordeelt of je goed genoeg kunt rijden, voldoende middelen, geduld en ervaring (met name om problemen op te lossen) hebt om een jong paard aan te rijden. Met alle respect voor iedereen die er anders over denkt......
En een goed doorgereden leerpaard hoeft de hele wereld niet te kosten.
superwoman schreef:Norway_girl schreef:jasmijn schreef: Zo gewoon is dat niet hoor; goed weten waar je mee bezig bent. En als onervaren ruiter weet je dus niet waarje mee bezig bent, want dat moet je nog leren. Daarom is een jong talentvol paard dus ook geen goede keuze voor een onervaren ruiter...
Norway-girl schreef: Nu lees jij niet goedIn dit geval hadden we het over een ervaren paard!
Dan nog, moet je weten hoe je met een talentvol ervaren paard moet omgaan en is zo simpel niet.
Meestal zijn de echte goeie mét een karakter.

Norway_girl schreef:Ja nu weet ik het wel hoor![]()
Ik weet dan héél toevallig hoe het moet en Cleo0_o0, Marillon en meer hier op boky zullen dat ook héél goed weten, maar een hoop mensen niet....mijn paard heeft zelf een "karakter" dus ik weet er alles van. Ik heb heel wat fouten gemaakt als 9 jarig meisje op een paard van 5 met een karakter als een draak....maar van fouten leer je dus ik heb er geen spijt van! De fouten die ik erin reed zijn er ook weer uitgekomen, met heel wat zweet.

Norway_girl schreef:LOL MET JE KNOL![]()
Norway_girl schreef:LOL MET JE KNOL

Of een normaal changement zonder dat ik ze om de pas kreeg kon ik ook niet
ik krijg nog steeds vaak een piaffe erdoorheen en heb dan geen idee hoe ik dat beestje gewoon halt kan laten staan... hahahaa
Norway_girl schreef:Jullie komen echt zo op me over alsof ik mijn paarden mishandel en alsof mijn marnier met paarden omgaan verre van goed is?
Fleurtje100 schreef:cle0o_o0 schreef:Marije, het was toch mijn stukje tekst waar kritiek op was? En als er dan over mijn stukje tekst, dus over mij wordt gezegd dat het fijn had geweest als mijn ouders me hadden geleerd dat er heel wat mensen zijn die het minder hebben, kan ik daar aardig boos over worden! Alsof ik maar een verwent, arrogant kind ben die als ze met haar vingers knipt alles krijgt wat ze wil!
Dat waren inderdaad jouw stukjes tekst ja. Mede door opmerkingen van ik ga altijd voor de eerste prijs, niet voor de winstpuntjes, want die heb ik toch al. En dat je het dan best kon accepteren dat andere daar niet voor gingen.
Daar kwam toen de reactie op dat je makkelijk praten had. En ik denk dat dat ook wel een beetje klopt. Als jij met jouw paard in een sterk deelnemersveld een nette foutloze proef laat zien is de kans heel groot dat je in de prijzen valt. Maar in de middenmoot zullen ook genoeg mensen zijn die ook zo'n nette foutloze proef hebben gereden, geen prijs hebben maar wel winst. En daar heel blij mee zijn, omdat ze op dat moment met hun paard alles eruit hebben gehaald wat erin zit. Die hebben niet minder ambitie of winnaarsmentaliteit dan jij. Maar schatten realistisch hun kansen in en zijn blij met wat ze bereiken met een wat simpeler paard. Net zoals jij je kansen inschat en blij bent met wat je bereikt.
En dan nog dat jouw ouders het er voor OVER hebben. Ik denk dat héél veel ouders als ze de middelen zouden hebben, het voor hun kinderen over zouden hebben om een toppaard te kopen. Alleen héél veel ouders hebben de mogelijkheid niet om zo'n toppaard te kopen. En misschien rijden ze dan wel in een dure auto, maar is die van het bedrijf waar ze voor werken. En er zijn ook genoeg mensen die al blij zijn dat ze met behulp een voedselbank eten op tafel hebben. Tegenover al die mensen vind ik het een beetje banketstaaf dat jij hier gaat lopen roepen hoeveel je ouders voor je over hebben.
Maar goed ik hou erover op. Dit is ook absoluut niet als persoonlijke aanval bedoelt. Meer als probeer je eens te verplaatsen in andere (situaties) voordat je meteen een oordeel klaar hebt.
Verder wens ik je veel succes en alle geluk met je paard!
marillion schreef:cle0o_o0 schreef:Marije, het was toch mijn stukje tekst waar kritiek op was? En als er dan over mijn stukje tekst, dus over mij wordt gezegd dat het fijn had geweest als mijn ouders me hadden geleerd dat er heel wat mensen zijn die het minder hebben, kan ik daar aardig boos over worden! Alsof ik maar een verwent, arrogant kind ben die als ze met haar vingers knipt alles krijgt wat ze wil!
Hey cleo,
trek het je niet persoonlijk aan, ook al zien we elkaar niet vaak ik weet dat jij niet zo bent en dat ook jouw ouders er hard voor moeten werken en zeker niet thuis op de bank blijven zitten, ze staan altijd voor je klaar om je naar stal toe te brengen nee ik weet wel beter hoe jij bent en hoe je ouders zijn.
15 april moeten we lekker tegen elkaar rijden dat word spannend en toch gezellig of niet.
Ohja tijdens het losrijden praat ik niet zoveel hoor komt door de concentratie.
Wij samen 15 April allebei Z2
groetjes ashley

jasmijn78 schreef:Norway_girl schreef:Jullie komen echt zo op me over alsof ik mijn paarden mishandel en alsof mijn marnier met paarden omgaan verre van goed is?
Nee, ik (en superwoman denk ik ook) voer de discussie 'in het algemeen' en jij betrekt hem op jezelf. Maar daar hebben wel meer bokkers last van hoor

En ben daarom blij dat je begrijpt dat ik gewoon de kans niet krijgt, zoals jij die krijgt. Mijn paard staat niet onder een solarium na het werk (bij wijze van spreken)