Kant en klare paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Kant en klare paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:57

Ik ben nu met mijn 6e jonge paard bezig. Ik moet eerlijk zeggen dat deze makkelijker zijn dan voorgaande 5. En helemaal in vergelijking met de eerste. Ik hen het idee dat ik zo een L proef met winst zou kunnen rijden. ( ik start hem niet dus kan het niet testen) Terwijl het bij de eerste wel een paar jaar heeft geduurd. Ik zeg niet dat de eerste verpest is. Maar heb meer recht moeten breien en meer protest gehad. Bij deze gaat het nagenoeg vlekkeloos. We hebben wel ups ans downs, maar dat heeft elk jong paard.

Ik weet niet beter dan paard opleiden en dat gaat me nu goed af. Het heeft me veel moeite en jaren gekost om te komen met de ervaring die ik nu heb. Als ik een leer paard had gehad was het waarschijnlijk wel makkelijker geweest. Ik denk niet dat het knapper is om een jong paard te rijden. Een ervaren paard is wel handiger en waarschijnlijk ook makkelijker, het is niet voor niets ene leerpaard. Dat maakt het niet minder knap of minder moeilijk. De oefeningen zijn niet anders

Cleo: Voel je niet zo aangesproken. Jij hebt een fijn leer paard! Nou en! Je leert ervan. Maar voel je niet zo aangesproken. Een leerpaard is nu eenmaal handiger en misschien ook makkelijker. Natuurlijk moet je de knopjes er nog even op zoeken, maar dat zal korter zijn dan de knoppen er nog op knutselen. Ga jij maar fijn van je leer paard genieten en deel je kennis. Ik heb de luxe nooit gehad van een leerpaard. Niemand oordeelt over jouw. Er wordt niks en niemand bij naam genoemd. Trek het je niet aan. Jij hebt ambitie en de middelen. So you go for it!
En de rest? Laat maar praten. Je weet zelf toch wel beter?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:00

Marije, het was toch mijn stukje tekst waar kritiek op was? En als er dan over mijn stukje tekst, dus over mij wordt gezegd dat het fijn had geweest als mijn ouders me hadden geleerd dat er heel wat mensen zijn die het minder hebben, kan ik daar aardig boos over worden! Alsof ik maar een verwent, arrogant kind ben die als ze met haar vingers knipt alles krijgt wat ze wil!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:08

Helaas zijn er wel zulke mensen. Ik zeg daar niet mee dat jij dat bent, maar ze zijn er wel. Ik denk dat het een deel jalouzie is.
Maar Who cares. Jij weet toch beter? Ik heb het altijd met minder moeten doen, maar heb net zo veel respect voor een ander. Mits het respect wederzijds is. Er is 1 ding wat ik niet ga doen. Mijzelf verdedigen. Ik weet wat ik doe en sta er 100% achter. Als jij dat ook doet laat het er maar lekker bij zitten. Jij en ik weten beter.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:18

cle0o_o0 schreef:
Marije, het was toch mijn stukje tekst waar kritiek op was? En als er dan over mijn stukje tekst, dus over mij wordt gezegd dat het fijn had geweest als mijn ouders me hadden geleerd dat er heel wat mensen zijn die het minder hebben, kan ik daar aardig boos over worden! Alsof ik maar een verwent, arrogant kind ben die als ze met haar vingers knipt alles krijgt wat ze wil!

Hey cleo,
trek het je niet persoonlijk aan, ook al zien we elkaar niet vaak ik weet dat jij niet zo bent en dat ook jouw ouders er hard voor moeten werken en zeker niet thuis op de bank blijven zitten, ze staan altijd voor je klaar om je naar stal toe te brengen nee ik weet wel beter hoe jij bent en hoe je ouders zijn.
15 april moeten we lekker tegen elkaar rijden dat word spannend en toch gezellig of niet.

Ohja tijdens het losrijden praat ik niet zoveel hoor komt door de concentratie.

Wij samen 15 April allebei Z2

groetjes ashley

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:00

cle0o_o0 schreef:

Dat waren inderdaad jouw stukjes tekst ja. Mede door opmerkingen van ik ga altijd voor de eerste prijs, niet voor de winstpuntjes, want die heb ik toch al. En dat je het dan best kon accepteren dat andere daar niet voor gingen.
Daar kwam toen de reactie op dat je makkelijk praten had. En ik denk dat dat ook wel een beetje klopt. Als jij met jouw paard in een sterk deelnemersveld een nette foutloze proef laat zien is de kans heel groot dat je in de prijzen valt. Maar in de middenmoot zullen ook genoeg mensen zijn die ook zo'n nette foutloze proef hebben gereden, geen prijs hebben maar wel winst. En daar heel blij mee zijn, omdat ze op dat moment met hun paard alles eruit hebben gehaald wat erin zit. Die hebben niet minder ambitie of winnaarsmentaliteit dan jij. Maar schatten realistisch hun kansen in en zijn blij met wat ze bereiken met een wat simpeler paard. Net zoals jij je kansen inschat en blij bent met wat je bereikt.
En dan nog dat jouw ouders het er voor OVER hebben. Ik denk dat héél veel ouders als ze de middelen zouden hebben, het voor hun kinderen over zouden hebben om een toppaard te kopen. Alleen héél veel ouders hebben de mogelijkheid niet om zo'n toppaard te kopen. En misschien rijden ze dan wel in een dure auto, maar is die van het bedrijf waar ze voor werken. En er zijn ook genoeg mensen die al blij zijn dat ze met behulp een voedselbank eten op tafel hebben. Tegenover al die mensen vind ik het een beetje banketstaaf dat jij hier gaat lopen roepen hoeveel je ouders voor je over hebben.
Maar goed ik hou erover op. Dit is ook absoluut niet als persoonlijke aanval bedoelt. Meer als probeer je eens te verplaatsen in andere (situaties) voordat je meteen een oordeel klaar hebt.
Verder wens ik je veel succes en alle geluk met je paard!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:37

superwoman schreef:
Fleurtje100 schreef:
Natuurlijk ga je voor een talentvol fijn doorgereden paard en dure lessen als je dat kunt betalen. Daar is niks mis mee. Maar ga hier dan alsjeblieft niet lopen klagen dat het ook voor jou zo moeilijk is goed te presteren (dat zal het best zijn, maar voor de meeste hier met minder middelen is het nóg veel moeilijker).

Hier ben ik het niet mee eens.
Een paard met meer talent is vaak wat moeilijker te rijden. Ook door het dure paard en de dure begeleiding is het veel meer een noodzaak om te presteren....
Je krijgt het toch meestal niet voor niks?

Soms zou ik graag gewild hebben dat mijn ouders me er toen meer mee hadden geholpen. echter heb ik ook
"gevallen" gezien, waarbij het meer een plicht was om je paard te rijden dan een luxe.

Ben ik niet helemaal met je eens.....als jij gewoon goed weet waar je mee bezig bent is zo'n paard heel zo moeilijk niet. En een jong paard kan net zo dwars zijn. Dus als een ervaren paard moeilijk te rijden is voor mij, zou ik eerst eens gaan kijken wat ik fout doe. Als ik op het paard van mijn instructrice stap rijd ik er niet zo 1,2,3 mee weg....ik heb nogal de neiging om mijn binnenteugel er strakjes bij te houden, en dan staat dat paard echt zo van: "ja wat moet je nu van me?" Idem met een jong dier.....

Verder ben ik met je eens dat dat plicht met rijden heel niet werkt. Kinderen moet je niet puchen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:36

Norway_girl schreef:
Vond het wel grappig Jasmijn, wat jij net vertelde over dat je zo'n ervaren diertje makkelijker weer in gareel krijgt,

Dat zei ik niet, dan heb je mijn post niet goed gelezen. Ik zei dat als je een jong paard met kennis en kunde rijdt, dat je dan weinig protest zult krijgen. M.a.w.; dan hoef je ze dus niet in het gareel te krijgen...

Norway_girl schreef:
Ik heb vaak genoeg gezien dat een jonge onervaren ruiter op een op hoog niveau gereden paard naar de knoppen reed. Doodzonde!

Ik zie vaker jonge paarden die door onervaren ruiters naar de knoppen gereden worden hoor...

superwoman schreef:
Ik denk idd dat door de ervaring ik (en jij dus ook) anders tegen het paarden opvoeden opkijken.

Tsja, door schade en schande wijs geworden dus...

superwoman schreef:
mentjuh schreef:

ik vind het veel leuker om een onervaren paard te rijden en die dan zelf te trainen en hogerop te rijden.
als het je dan lukt heb je het ooke cht zelf gedaan

en als het niet lukt?

Dan verkoop je je verpeste jonge paard onder het mom van 'combinatie klikt niet' en koop je gewoon weer een nieuwe ...

Fleurtje100 schreef:
Maar feit is: dat gaat met een talentvol paard van 100.000€ heel wat gemakkelijker dan met een simpel paard van 5.000€.
Natuurlijk ga je voor een talentvol fijn doorgereden paard en dure lessen als je dat kunt betalen. Daar is niks mis mee.

Nee het gaat niet om veel geld. Ook met een minder budget kun je verstandige en onverstandige keuzes maken. Als je 3000,- te besteden hebt als onervaren ruiter kun je kiezen voor een knappe 3 jarige of je kunt kiezen voor een simpele 14 jarige die al wat gelopen heeft.

Fleurtje100 schreef:
Een paard met meer talent voor de oefeningen loopt die oefeningen in de meeste gevallen ook makkelijker

Vaak hoe meer talent hoe meer karakter. En hoe meer karakter een paard heeft, des te kwalijknemender zijn ze t.o.v. fouten van de ruiter...

Norway_girl schreef:
Ben ik niet helemaal met je eens.....als jij gewoon goed weet waar je mee bezig bent is zo'n paard heel zo moeilijk niet.

Zo gewoon is dat niet hoor; goed weten waar je mee bezig bent. En als onervaren ruiter weet je dus niet waarje mee bezig bent, want dat moet je nog leren. Daarom is een jong talentvol paard dus ook geen goede keuze voor een onervaren ruiter...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:43

en waar zou het spreekwoord "op een oude fiets moet je het leren" toch vandaan komen?
Mijn persoonlijke keuze voor iedereen: leer zelf rijden op een goed doorgereden leerpaard, dan komt vanzelf het moment dat je zelf, of misschien iemand anders, beoordeelt of je goed genoeg kunt rijden, voldoende middelen, geduld en ervaring (met name om problemen op te lossen) hebt om een jong paard aan te rijden. Met alle respect voor iedereen die er anders over denkt......
En een goed doorgereden leerpaard hoeft de hele wereld niet te kosten.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:48

jasmijn78 schreef:
Norway_girl schreef:
Ben ik niet helemaal met je eens.....als jij gewoon goed weet waar je mee bezig bent is zo'n paard heel zo moeilijk niet.

Zo gewoon is dat niet hoor; goed weten waar je mee bezig bent. En als onervaren ruiter weet je dus niet waarje mee bezig bent, want dat moet je nog leren. Daarom is een jong talentvol paard dus ook geen goede keuze voor een onervaren ruiter...

Nu lees jij niet goed Bloos In dit geval hadden we het over een ervaren paard!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:52

Norway_girl schreef:
jasmijn schreef: Zo gewoon is dat niet hoor; goed weten waar je mee bezig bent. En als onervaren ruiter weet je dus niet waarje mee bezig bent, want dat moet je nog leren. Daarom is een jong talentvol paard dus ook geen goede keuze voor een onervaren ruiter...

Norway-girl schreef: Nu lees jij niet goed Bloos In dit geval hadden we het over een ervaren paard!

Dan nog, moet je weten hoe je met een talentvol ervaren paard moet omgaan en is zo simpel niet.
Meestal zijn de echte goeie mét een karakter.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:53

Citaat:
Tsja, door schade en schande wijs geworden dus...

Ook de fouten om je heen gezien. Bloos

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:04

texelse schreef:
en waar zou het spreekwoord "op een oude fiets moet je het leren" toch vandaan komen?
Mijn persoonlijke keuze voor iedereen: leer zelf rijden op een goed doorgereden leerpaard, dan komt vanzelf het moment dat je zelf, of misschien iemand anders, beoordeelt of je goed genoeg kunt rijden, voldoende middelen, geduld en ervaring (met name om problemen op te lossen) hebt om een jong paard aan te rijden. Met alle respect voor iedereen die er anders over denkt......
En een goed doorgereden leerpaard hoeft de hele wereld niet te kosten.

Hier ben ik het volkomen mee eens.
En ik heb al besloten wanneer ik een nieuw paard zal kopen, dat ik een wat ouder (rond de 10jaar) paard ga kopen met veel ervaring.
Ik heb nu 2 paarden staan die alleen maar buiten kunnen rijden en 1 van beide rij ik nu zelf een beetje dressuurmatig. Ik krijg gewoon elke week les, omdat ik juist bang ben het verkeerd te doen en verkeerd dingen aan te leren. Ook al rij ik al 10jaar, dat wil niet zeggen dat ik super een paard goed kan in/doorrijden.
Daarom zou mijn volgende paard een leerpaard worden, waar ik mijn eerste wedstrijden mee kan rijden. Want dat zal er waarschijnlijk nooit van komen met deze paarden.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:09

superwoman schreef:
Norway_girl schreef:
jasmijn schreef: Zo gewoon is dat niet hoor; goed weten waar je mee bezig bent. En als onervaren ruiter weet je dus niet waarje mee bezig bent, want dat moet je nog leren. Daarom is een jong talentvol paard dus ook geen goede keuze voor een onervaren ruiter...

Norway-girl schreef: Nu lees jij niet goed Bloos In dit geval hadden we het over een ervaren paard!

Dan nog, moet je weten hoe je met een talentvol ervaren paard moet omgaan en is zo simpel niet.
Meestal zijn de echte goeie mét een karakter.

Ja nu weet ik het wel hoor Bloos
Ik weet dan héél toevallig hoe het moet en Cleo0_o0, Marillon en meer hier op boky zullen dat ook héél goed weten, maar een hoop mensen niet....mijn paard heeft zelf een "karakter" dus ik weet er alles van. Ik heb heel wat fouten gemaakt als 9 jarig meisje op een paard van 5 met een karakter als een draak....maar van fouten leer je dus ik heb er geen spijt van! De fouten die ik erin reed zijn er ook weer uitgekomen, met heel wat zweet.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:14

Als ik een eigen paard zou kunnen aanschaffen is het ook een "kant en klaar" paard. Bloos
Naast wedstrijden rijden, ben ik ook een lange afstandsruiter en dan is het wel heel prettig en veilig als het paard al goed ingereden en verkeersmak is. Haha!
Daarbij heb ik zelf ook niet voldoende ervaring, dus verpruts ik ook niets. Knipoog
Ben ook niet meer een van de jongsten, dus als ik wat breek duurd het genezingsproces een stuk langer. Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:18

Norway_girl schreef:
Ja nu weet ik het wel hoor Bloos
Ik weet dan héél toevallig hoe het moet en Cleo0_o0, Marillon en meer hier op boky zullen dat ook héél goed weten, maar een hoop mensen niet....mijn paard heeft zelf een "karakter" dus ik weet er alles van. Ik heb heel wat fouten gemaakt als 9 jarig meisje op een paard van 5 met een karakter als een draak....maar van fouten leer je dus ik heb er geen spijt van! De fouten die ik erin reed zijn er ook weer uitgekomen, met heel wat zweet.

Ik vind dat je er best makkelijk over praat.
Ik pobeer met mijn ervaringen (en ook alles wat ik gezien heb) niet zó ervaren mensen ervoor behoeden dat ze een jong paard kopen.
Ik heb wel spijt van mijn fouten, ookal kun je soms niet anders. Iedereen maakt fouten. Toch met wat meer begeleiding had ik er minder kunnen maken. Mijn ouders wouden er toen ook niet zoveel aan uitgeven.

Nu ga ik veel meer op zoek naar kennis. Neem niet klakkeloos alles aan, maar ben ook niet eigenwijs.
Zo probeer ik zo eerlijk mogelijk te zijn tegenover mijn paarden.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:21

Soms is het idd verstandiger om een beleerd en goed ingereden paard te kopen. En idd als je al op een wat oudere en kwetsbare leeftijd bent en toch dat kleine tikkie ervaring mist....dan is het toch prettiger rijden voor jezelf en daar gaat het perslot om Knipoog
Ieder zijn ding en niemand veranderd daar wat aan. Miep zegt dit en Flip zegt zo....

LOL MET JE KNOL Vork Knipoog

Hierbij sluit ik ook mijn discussies af!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:28

Norway_girl schreef:
LOL MET JE KNOL Vork Knipoog

Deze opmerking staat niet op jou Norway_girl, maar wil er wel bij zeggen
Dat het niet moet zijn....

LOL TEN KOSTE VAN JE KNOL.

Helaas kom je die ook tegen namelijk Verdrietig

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:49

Norway_girl schreef:
LOL MET JE KNOL

Ik vind dit altijd de meest simpele opmerking die je tegenkomt op bokt... En sommige geloven er ook heilig in; als jij plezier hebt, heeft je paard dat ook... Hoe simpel... Dat getuigd echt van weinig inlevingsvermogen in het wezen PAARD. Bovendien insinueert het dat wat je ook doet met je knol oke is zolang jij maar lol hebt.

Je hebt je paard voor je eigen plezier. Dat is 1. Maar of je paard plezier met jou heeft is punt 2.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:16

ik rijdt nu p een zz-licht paard van iemand... Heb zelf z2 bij de pony's gereden...

Nou toen ik er de eerste keer op zat kon ik niet eens de overgang van de galop naar de draf Clown Of een normaal changement zonder dat ik ze om de pas kreeg kon ik ook niet Bloos

ik zie het heeeeul veel gebeuren dat meisjes op toppony's die pony's toch niet kunnen rijden... koppie is na twee weken al aan het sterren kijken... ik denk dat je dan toch beter een minder goede pony kan kopen of er eentje zelf opleiden als je er de tijd en de goede begeleiding bij hebt...

Dus een paard dat kant en klaar is is niet altijd even makkelijk hoor! Knipoog ik krijg nog steeds vaak een piaffe erdoorheen en heb dan geen idee hoe ik dat beestje gewoon halt kan laten staan... hahahaa Clown

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:14

Ja supperwommen je punt is nu wel duidelijk voor mij!
Ik heb lol in het paardrijden. En er zijn helaas een hoop ruiters die dat hebben ten koste van hun paard, maar wat dacht je er aan te doen?
En Jasmijn, zo kan je overal wel wat op verzinnen hea?

Jullie komen echt zo op me over alsof ik mijn paarden mishandel en alsof mijn marnier met paarden omgaan verre van goed is? zeg het ff als dat niet zo de bedoeling is, weet ik ook waar ik aantoe ben Vork

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:21

Norway_girl schreef:
Jullie komen echt zo op me over alsof ik mijn paarden mishandel en alsof mijn marnier met paarden omgaan verre van goed is?

Nee, ik (en superwoman denk ik ook) voer de discussie 'in het algemeen' en jij betrekt hem op jezelf. Maar daar hebben wel meer bokkers last van hoor Vork

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:43

Fleurtje100 schreef:
cle0o_o0 schreef:

Dat waren inderdaad jouw stukjes tekst ja. Mede door opmerkingen van ik ga altijd voor de eerste prijs, niet voor de winstpuntjes, want die heb ik toch al. En dat je het dan best kon accepteren dat andere daar niet voor gingen.
Daar kwam toen de reactie op dat je makkelijk praten had. En ik denk dat dat ook wel een beetje klopt. Als jij met jouw paard in een sterk deelnemersveld een nette foutloze proef laat zien is de kans heel groot dat je in de prijzen valt. Maar in de middenmoot zullen ook genoeg mensen zijn die ook zo'n nette foutloze proef hebben gereden, geen prijs hebben maar wel winst. En daar heel blij mee zijn, omdat ze op dat moment met hun paard alles eruit hebben gehaald wat erin zit. Die hebben niet minder ambitie of winnaarsmentaliteit dan jij. Maar schatten realistisch hun kansen in en zijn blij met wat ze bereiken met een wat simpeler paard. Net zoals jij je kansen inschat en blij bent met wat je bereikt.
En dan nog dat jouw ouders het er voor OVER hebben. Ik denk dat héél veel ouders als ze de middelen zouden hebben, het voor hun kinderen over zouden hebben om een toppaard te kopen. Alleen héél veel ouders hebben de mogelijkheid niet om zo'n toppaard te kopen. En misschien rijden ze dan wel in een dure auto, maar is die van het bedrijf waar ze voor werken. En er zijn ook genoeg mensen die al blij zijn dat ze met behulp een voedselbank eten op tafel hebben. Tegenover al die mensen vind ik het een beetje banketstaaf dat jij hier gaat lopen roepen hoeveel je ouders voor je over hebben.
Maar goed ik hou erover op. Dit is ook absoluut niet als persoonlijke aanval bedoelt. Meer als probeer je eens te verplaatsen in andere (situaties) voordat je meteen een oordeel klaar hebt.
Verder wens ik je veel succes en alle geluk met je paard!

Dus omdat ik nooit voor winstpuntjes zal gaan, maar voor eerste prijzen accepteer ik niet dat er mensen zijn die dat wel doen? Ik zou inderdaad nooit voor alleen puntjes gaan! En trouwens, mijn pony was ook "kant en klaar" en kon best goed mee komen met alle goede pony's maar echt niet dat ik daar zomaar mee won, daar ben ik ook vaak genoeg mee onderaan geeindigd, maar ik gá wel voor het beste. En vaak is het een instelling, als je alleen maar voor winstpunten gaat, zul je ook nooit hoger komen dan net een puntje, als je voor de prijzen gaat en alles eruit haalt wat er in zit, heb je veel meer kans dat je hoog eindigd. Zo heb ík het altijd ervaren. En over dat mijn ouders het voor me over hebben, inderdaad! Mijn ouders kunnen ook niet alles maar uit blijven geven en lopen zelf niet in dure kleding, zodat ze mijn paard voor me kunnen financieren. En ik weet zeker dat veel mensen veel voor hun kind over hebbben, maar maar weinig mensen het er voor over hebben om een duur paard te kopen. ik ken namelijk genoeg mensen die genoeg geld hebben, mooie auto, dure trailer, merk kleding en noem maar op, maar geen duur paard, enkel omdat ze het er niet voor over hebben. tuurlijk is er ook nog een andere categorie die het echt niet kan betalen, dat is erg vervelend voor die mensen en ik heb respect voor ze dat ze het doen met wat ze hebben en het er niet bij laten zitten. En dan nog iets, tuurlijk heb ik mákkelijker praten omdat ik een fijn paard heb en geweldige begeiding, ik snap ook wel dat er maar heel weinig mensen zijn die zulke kansen krijgen maar ik train er ook hard voor en ik heb vaak genoeg mee gemaakt met mijn pony dat als ik niet won of slechte punten had dat er gezegd werd dat ik niet kan rijden en zelf met zo'n goede pony geen punten kan halen, en als ik dan wel won was het omdat mijn pony het allemaal al kon. Dit is dus even de andere kant van het verhaal waar ik nog geen 2 jaar geleden aardig wat problemen mee heb gehad.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:44

marillion schreef:
cle0o_o0 schreef:

Hey cleo,
trek het je niet persoonlijk aan, ook al zien we elkaar niet vaak ik weet dat jij niet zo bent en dat ook jouw ouders er hard voor moeten werken en zeker niet thuis op de bank blijven zitten, ze staan altijd voor je klaar om je naar stal toe te brengen nee ik weet wel beter hoe jij bent en hoe je ouders zijn.
15 april moeten we lekker tegen elkaar rijden dat word spannend en toch gezellig of niet.

Ohja tijdens het losrijden praat ik niet zoveel hoor komt door de concentratie.

Wij samen 15 April allebei Z2

groetjes ashley

15 april wordt zeker spannend, maar natuurlijk gezellig! Ik ( en jij waarschijnlijk ook) zal rijden voor wat ik waard ben!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:11

Ik ben het in zekere zin met Cleo eens... Vroeger ging ik altijd voor een winstpuntje... Maar hoe hoger je eindigt hoe meer punten je hebt.. meestal heb je dan automatisch wel winstpunten... Vang je dus 2 vliegen in een klap Clown

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:36

jasmijn78 schreef:
Norway_girl schreef:
Jullie komen echt zo op me over alsof ik mijn paarden mishandel en alsof mijn marnier met paarden omgaan verre van goed is?

Nee, ik (en superwoman denk ik ook) voer de discussie 'in het algemeen' en jij betrekt hem op jezelf. Maar daar hebben wel meer bokkers last van hoor Vork

Ok da's mooi, ik heb nogal de neiging om me snel aangevallen tevoelen. (ben vroeger erg gepest op het voortgezet) En ben erg onzeker.

Sorry dus als ik niet leuk over kom, op bepaalde mensen, maar ik ben niet zo'n held hoor Knipoog

Cleo0_o0 waar jij naartoe wilt snap ik heel goed. Ik ga ook voor winst, goede naam en voor me punten. Ik wil ook wel de nieuwe Anky van Noorwegen worden, en ook de lol erin hebben speelt bij mij sinds kort een hele grote rol. Vroeger als ik een wedstrijd niet won jankte ik de boel bij elkaar en was boos op mijzelf+paard. Dat was geen leuke tijd en ik had er ook zeker geen lol in, trouwens mijn paard ook niet!
Nu ik sportiever ben gaan rijden, heb ik de lol weer terug en ga ik weer met plezier op wedstrijd. En dat Supperwomman en Jasmijn is wat ik met LOL bedoel, mijn paard weet dat hij geen boze tr*t meer op zijn rug heeft en gaat voor mij door het vuur! Als een paard er geen lol in heeft zal dat aan de ruiter zelf liggen.......

Mijn Pa werkt van sóchtends 6 tot 4 uur in de middag om centjes te verdienen, om de paarden van mij en mijn zusje te onderhouden. Plus dat hij elke avond staat te werken in onze stal, om deze op te knappen of om de trailer te repareren. Wij moeten al het geld bijelkaar schrapen om zelfs maar de mot voor de stallen te kunnen betalen!
Ik kom net ook bij mijn paard vandaan en heb even flink gezweet van het hakken in het modderige ijs, omdat mijn paarden anders in het water staan. Maar dat doet er niet meer toe, ik heb het er voor over.

Ik heb het gerust niet op je voorzien Cleo0_o0 en de andere vast ook niet, maar je mag best weten dat ik tóch wel een beetje jalours op je ben Bloos En ben daarom blij dat je begrijpt dat ik gewoon de kans niet krijgt, zoals jij die krijgt. Mijn paard staat niet onder een solarium na het werk (bij wijze van spreken)
En ik vind het knap wat je doet hoor! Want ik rijd wel M oefeningen maar ben nog niet gestart in het M en ben zelf nog niet eens Z2 met mijn paard. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik NIET weet wat jij er allemaal voor moet doen. Het wordt je tenslott niet in de schoenen geschoven!
Ik wens jou en Marillon dan ook veel plezier met jullie Z2 wedstrijd en op naar de winst! OK dan!

En nee ik slijm echt niet!