Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. KsVrPy schreef:loveballa schreef:ik rij altijd zonder cap want ik rijdt Z1 ..
Dus omdat je Z1 rijd hoef je geen cap op?
Sjolvir schreef:ehh. ik ben fanatiek cap drager, maar ben echt niet bang, en stap zeker van welke kant dan ook (links of rechts..) op mijn paard!
Vallen ik ben echt niet bang... Erger nog ik ben zo'n dwaas die aan paarden voetbal, vlagge rachen en andere hobby dingen doet met zijn paard... Oh en er ook mee buiten rijdt..
er letterlijk soms achterste voren opzit, voor de behendigheid...
en a passant.. Z1 rijdt met haar paard... Wat nou zeker van
jezelf..
Ga jij het aan je ouders, broer, zus, of kinderen uitleggen als je hersenletsel oploopt? nee, dat kan dan namelijk niet meer..
Ik ben gewoon zuinig op mijn hersen cellen en probeer ze zo lang
mogelijk te behouden voor onnodig verval..... Ik heb namelijk
de slachtoffers gezien die zonder cap zijn gevallen en het echt niet tof hadden!!!
Heel vervelend voor jezelf en je omgeving als je 1/2 jaar of langer moet revalideren,
terwijl het eenvoudig te voorkomen was geweest... (of minder erg)
Bovendien stoot ik altijd mijn hoofd aan het deurtje van het hok waar mijn spullen liggen als ik mijn cap niet op heb..
van de week ook weer, weer gat in mijn hoofd.. zucht..toch maar cap op dan.. zeker met
het opruimen van mijn spullen...
maline schreef:Steeds vaker zie je op HAW mensen die een paard inrijden zonder cap.
En dan zeggen ze erbij cap is eigen keuze. Er valt niet met ze te discussieren over dat onderwerp, wie er iets van zegt moet zich er niet mee bemoeien en is een zeur.
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het echt totaal onverantwoord, en ik vind dat mensen die zonder cap een paard inrijden weinig verstand hebben van paarden, want échte ervaren paardenmensen hebben het allemaal wel minstens één keer mis zien gaan en die denken wel even langer na.

PERENBOOMPIE schreef:Sjolvir schreef:
Je zegt het zelf al dus je bent bang geworden doordat je mensen hebt zien vallen die geen cap op hadden en daardoor ben jezelf onzeker geworden en volgens mij moet je een cap op van je ouders omdat die bang zijn dat je valt en je bent al bang om je hoofd te stoten aan de deur van je kastje dus zet je je cap op,dus vanaf het moment dat je op stal komt ben je dus al bang om je hoofd te bezeren,nou dan moet je inderdaad je cap op zetten!!Dat je hem snachts niet op zet je kunt ook je hoofd stoten tegen de muur en uit bed vallen,weet je wat zet hem lekker heel de dag op wie weet waar je je hoofd allemaal nog meer aan kan bezeren of stel dat er een dode duif uit de lucht valt boven op je hoofd.
te hebben gezien die het ziekenhuis in gingen..
)
Lautjexvinny schreef:Als je m1/m2 bent en je hebt veel ervaring vanaf daar kan je wel zonder cap maar als je een pony in gaat rijden?
EGT GEVAARLIJK willen die mensen zijn hoofd breken ofzo?
er zijn wel heel veel mensen die zonder cap rijden maarree..
die zijn hooguit ervaren enz.. die hebben de pony(s) onder controle..
die durven zonder cap te rijden en ze rijden boven de M1!
dan is het wel logies als die zonder cap rijden
x lautje
hoefjes vinny

PERENBOOMPIE schreef:@kaatje77 het is schijtbokken en niet scheitbokken!Of bedoel je een kruising tussen een geit en een bok die moet schijten?
@like_peres het is schat en geen sgat!!
maline schreef:Steeds vaker zie je op HAW mensen die een paard inrijden zonder cap.
En dan zeggen ze erbij cap is eigen keuze. Er valt niet met ze te discussieren over dat onderwerp, wie er iets van zegt moet zich er niet mee bemoeien en is een zeur.
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het echt totaal onverantwoord, en ik vind dat mensen die zonder cap een paard inrijden weinig verstand hebben van paarden, want échte ervaren paardenmensen hebben het allemaal wel minstens één keer mis zien gaan en die denken wel even langer na.
cissie schreef:Of je nu ZZ rijd of prof. met paarden bezig bent, voor het eerst op een paard zit het KAN altijd mis gaan!
Het is mijn inziens dus ook ieder zijn of haar keuze of je met cap/helm op rijd of niet.
Het heeft niks met ervaring of wat dan ook te maken, het paard kan nog zo braaf en te vertrouwen zijn, een samenloop van omstandigheden kan een hoop leed veroorzaken.