Lovely1 schreef:Veel wegen leiden naar Rome en dat kan zonder of met elastiek zijn.
Imo vind je rome niet met een elastiek, tenzij de TS Rome zoekt op een paard dat scheef, slecht aan de hulpen en lekker vast in de rug.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lovely1 schreef:Veel wegen leiden naar Rome en dat kan zonder of met elastiek zijn.
patsur schreef:Lovely1 schreef:Veel wegen leiden naar Rome en dat kan zonder of met elastiek zijn.
Imo vind je rome niet met een elastiek, tenzij de TS Rome zoekt op een paard dat scheef, slecht aan de hulpen en lekker vast in de rug.
AaronYve schreef:IK GA HIER IN IEDER GEVAL NIET MEER OP REAGERREN, ALS EEN BEPAALD PERSOON ONS DIERENMISHANDELAARS NOEMT, IK NEEM AAN DAT WE ALLEMAAL HET GOEIE VOOR HEBBEN MET ONZE PAARDEN EN IK ZEI DAT HET MIJN ERVARING WAS EN DAT DAT OOK EEN GOEIE ERVARING IS!! IK HOEF NU IN IEDER GEVAL NOOIT MEER MET EEN HULPSTUK TE RIJDEN!
EN @ RUNNINGKAWA.. VOLGENS MIJ VIND JE JE ZELF HEEL WAT HÉ. TEN EERSTE IK BEN GEEN PENNY( OF TEGEN WIE JE HET OOK HAD) EN DENK NIET DAT IK NOG WAT VAN JOU KAN LEREN.. LIEVER VAN MENSEN DIE MIJ OOK ECHT WETEN TE OVERTUIGEN I.P.V. ZO RARE REACTIES TE ZETTEN.. SORRY MAAR DIT MOEST IK FF KWIJT TOT ZIENS IN EEN ANDER TOPIC
patsur schreef:AaronYve schreef:IK GA HIER IN IEDER GEVAL NIET MEER OP REAGERREN, ALS EEN BEPAALD PERSOON ONS DIERENMISHANDELAARS NOEMT, IK NEEM AAN DAT WE ALLEMAAL HET GOEIE VOOR HEBBEN MET ONZE PAARDEN EN IK ZEI DAT HET MIJN ERVARING WAS EN DAT DAT OOK EEN GOEIE ERVARING IS!! IK HOEF NU IN IEDER GEVAL NOOIT MEER MET EEN HULPSTUK TE RIJDEN!
EN @ RUNNINGKAWA.. VOLGENS MIJ VIND JE JE ZELF HEEL WAT HÉ. TEN EERSTE IK BEN GEEN PENNY( OF TEGEN WIE JE HET OOK HAD) EN DENK NIET DAT IK NOG WAT VAN JOU KAN LEREN.. LIEVER VAN MENSEN DIE MIJ OOK ECHT WETEN TE OVERTUIGEN I.P.V. ZO RARE REACTIES TE ZETTEN.. SORRY MAAR DIT MOEST IK FF KWIJT TOT ZIENS IN EEN ANDER TOPIC
Lees de regels even door, schreeuwen (dmv hoofdletters) is niet toegestaan op bokt, evenals het niet hanteren van de algemene grammaticale regels vd Nederlandse taal.
*En over Runningkawa; zo lang als ik hier meepost en meekijk op bokt, is mij opgevallen hoe verschrikkelijk veel ervaring zij heeft met paarden. Het is jammer dat jullie het niet in willen zien, maar van haar kun je tenminste op een eerlijke manier iets leren.!!
AaronYve schreef:ja sorry caps stond aan!
maar als zij dan iemand wilt overtuigen moet ze niet zo beginnen. Sorry maar daar kan ik dus niet tegen. Ik snap best dat zij haar mening ook wilt zeggen maar moet dat dan zo gaan???
runningkawa schreef:deed ik de eerste tig pagina's ook niet....
Maar als je gewoon met nette argumenten komt en je word dan versleten als betweter, terwijl je probeert te helpen, neee, dan heb je aan mij de verkeerde....
Maar wil toch graag ook mijn ervaring met elastiek rijden geven. Ik heb zelf mijn paard op aanraden van mijn toemalige instructrice met elastiek gereden. Ik wilde dat ik er nooit aan begonnen was. Mijn paard is er eerder mee verknalt dan dat het wat opgeleverd heeft. Op elastiek gaan ze inderdaad lopen hangen, het echte nageven op twee teugels leren ze hier niet van.
Iedereen zn mening toch? Maar die moeten ze dan wel kunnen uiten zonder dat er allemaal mensen gepikeerd raken..Toch?

runningkawa schreef:Ik snap dat wel
Je eigen rijkunde waarvan je denkt dat die goed is die bekritiseerd word, daar kunnen vele niet tegen.
Zelf ben ik altijd blij als andere waarvan ik weet dat ze meer ervaring hebben dat doen, kun je van leren.
Maar goed, als je niet wilt leren....
Born2BCrazy schreef:Respect voor runningkwa en de rest die zoveel geduld heeft gehad![]()
Ik ben allang afgehaakt, omdat ze gewoon niet open staan voor een andere mening en zich direct aangevallen voelen als iemand net even iets anders zegt dan ze hadden willen horen..
Mensen die echt tegen het elastiek zijn, gaan heus niet zeggen..super rijd zo door!
Maar ik snap dan eigenlijk niet waarom je uberhaubt het topic hebt gemaakt als je toch alleen maar aan je eigen ding blijft vasthouden..en vervolgens komen er allemaal defensive vriendinnetjes aan met het stoom uit de oren-->![]()
enne over dat geschreeuw enz.. er is ook een EDIT knop waarmee je je geplaatste bericht kan veranderen![]()
Als laatst nog even voor de ik ben voor elastiek mensen.. no hard feelings!Iedereen zn mening toch? Maar die moeten ze dan wel kunnen uiten zonder dat er allemaal mensen gepikeerd raken..Toch?
lieskehh schreef:runningkawa schreef:Ik snap dat wel
Je eigen rijkunde waarvan je denkt dat die goed is die bekritiseerd word, daar kunnen vele niet tegen.
Zelf ben ik altijd blij als andere waarvan ik weet dat ze meer ervaring hebben dat doen, kun je van leren.
Maar goed, als je niet wilt leren....
wooh je denkt zeker zelf dat je alles beter je kan je heb aaron Y nog niet eens zien rijde dus beoordeel je eigen niet beter!
Lovely1 schreef:Ik heb even een vraagje... Zelf ben ik erg van het voorwaarts oplossen (net zoals veel van jullie) om vervolgens naar nagevelijkheid te rijden. Dit is leuk en aardig allemaal, maar waarom willen we nou die "ontspannen" nagevelijkheid van een paard? We gebruiken allemaal hulpmiddelen om het paard nagevelijk te krijgen. Ik zie dit vaak gebeuren omdat mensen het aan de teugel lopen mooi vinden (wat het vaak ook wel is door de onspannenheid enz.). Maar kan iemand de essentie van het "aan de teugel" of "nagevelijkheid" uiteenzetten? (kort en bondig)
...Of moet ik hier een ander topic voor starten... (ik hoor het graag)
, tis laat etc
)Citaat:Mij is altijd verteld dat het gaat om de ruiter op een goede manier te dragen (het ruggebruik enz.).
En niet dus op alle details lopen te "zeuren"
..Trusten! AaronYve schreef:Je moet hem wel goed rijden, en niet denken dat wanneer je met elastiek rijd alles opgelost is, het is een HULP-middel!
Born2BCrazy schreef:Lovely1 schreef:Ik heb even een vraagje... Zelf ben ik erg van het voorwaarts oplossen (net zoals veel van jullie) om vervolgens naar nagevelijkheid te rijden. Dit is leuk en aardig allemaal, maar waarom willen we nou die "ontspannen" nagevelijkheid van een paard? We gebruiken allemaal hulpmiddelen om het paard nagevelijk te krijgen. Ik zie dit vaak gebeuren omdat mensen het aan de teugel lopen mooi vinden (wat het vaak ook wel is door de onspannenheid enz.). Maar kan iemand de essentie van het "aan de teugel" of "nagevelijkheid" uiteenzetten? (kort en bondig)
...Of moet ik hier een ander topic voor starten... (ik hoor het graag)
Kort en bondig? Da's een lastige haha.. Hier is btw al een topic over.. Maar vind wel dat je wel iets minder defensief uit de hoek mag komen..je brengt het hier wel heel stellig.
Maar wil wel even een snelle poging wagen, mits (grote mits is dit) ik niet direct de grond ingeboord wordt, omdat ik toevallig net het goede woord niet kan vinden/ het niet helemaal zo verwoord als gewild.. ( ben, tis laat etc
)
Aangezien wie zwijgt, toestemt.. ga ik een klein poging wagen.. Hoop echter dat dit geen poging is van goh je weet toch zoveel...bewijs het maar ..en ga lekker op je sn*fferd.. maar dit zit wel bij de bovenstaande mits inbegrepen aangzien het m.i. wel valt onder "de grond in boren"
Maar die nageeflijkheid..en vooral de ontspanning..heb je naar m.i. nodig om aan te kunnen spannen..Zodat hij/zij zijn rug beter gebruikt, achterhand meer onderbrengt, tot verzameling kan komen etc etc
En gespannen..is dus wat anders als aanspannen..
Onder gespannen, versta ik gestress, rug strak etc, strak in de hals/nek waardoor je paard je niet meer zo lekker laat zitten..
En dit bereik je i.m.o. niet met een elastiek, aangezien het paard hier maar een beetje inhangt.. het heeft geen constante, stabiele aanleuning (zoals bij het rijden op 2 teugels, zonder hulpteugels wel het geval is..in de ideale situatie).. het paard probeert dit (als het goed is) op te zoeken, maar komt telkens bedrogen uit aangezien dit elastiek ook vrolijk mee heen en weer gaat.. Ik bedoel hier mee te zeggen dat je het paard "stoort"..
Het meeste is allemaal in de "ideale situatie" . Ben me er van bewust dat het i.r.l. anders gaat en dat het de ene keer lekkerder gaat dan de andere keer..
En wil ook zeker niet beweren dat ik beter ben, beter weet of de TS slecht vind.
Nou misschien niet zo kort&bondig..
Maar hoop dat de strekking duidelijk is,, en sta zeker open voor andere opinies of suggesties.. wil graag leren van anderen!
Nou hier laat ik het bij..
En alsjeblieft..lees nou eerst even.. en verplaats je eens in een ander zijn standpunt (nee, zeg niet dat dit de enige juiste is).. en denk gewoon eens even na over wat je er zelf van vind etc.. Gooi dat allemaal op een bult en tover er dan een acceptabele reactie op.. Hier bedoel ik mee :
beargumenteer, trap niet iedereen de grond in die iets anders vind, of het niet helemaal bij het juiste eind heeft, die het verkeerd heeft verwoord (niet op alle slakken/details zout leggen), op een vriendelijke toon en sta open voor anderen (laat ander in zn/haar waarde)..
Pff ik geef graag de stift/ toetsenbord door aan lovely.. ben nl. ook wel benieuwd wat jouw antwoord is op jouw vraag: waarom willen we nou die "ontspannen" nagevelijkheid van een paard?
p.s. ik ben het bij deze dus wel gedeeltelijk met je eens:Citaat:Mij is altijd verteld dat het gaat om de ruiter op een goede manier te dragen (het ruggebruik enz.).
p.s. 2 "we" .. lijkt me beter als je voor jezelf spreekt.. niet l*llig bedoeld..maar klinkt hier alsof je bedoeld.. "men" als in "iedereen".. sommige mensen zou hier beter zijn.. Maar zal me aan mn eigen regels houdenEn niet dus op alle details lopen te "zeuren"
rest mij: een laatste gaap..Trusten!
)