heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:54

Creool, moet jij niet hard lachen om dit hele gedoe??? Knipoog
Ik wel namelijk, if you don't mind.
Verder is het een vrij forum, dus..... Jij mag toch ook je mening geven? Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:59

creool schreef:

Waarom moet je er dan nu weer 4 zinnen aan wijden?

omdat mensen zonder setjes als jaloers worden bestempelt in het topic hier... Clown
dan mag je toch best verwoorden waarom jij nou net geen setjes wilt of hebt...

blauw00gje schreef:
Sommige worden er ook zo lekker arrogant van als ze een paard hebben..

ben ik wel met je eens hoor! er heerst vaak een sfeertje van ja maar ik ben toch de beste Haha! ik kom er gewoon eerlijk voor uit dat ik niet kan rijden... maar goed heb wel veel plezier met mijn beestjes Lovers

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:12

Ik heb verschillende Ankysetjes. Sinds kort heb ik bij elke kleur setje ook een zelfde kleur cap, rijlaarzen, sporen, slofteugel, zweep enz. Echt helemaal geweldig. Het is zelfs zo erg dat ik bijvoorbeeld op de "blauwe dag", mijn paard ook blauw spuit. Of vinden jullie dit te ver gaan?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:16

imke schreef:
Ik heb verschillende Ankysetjes. Sinds kort heb ik bij elke kleur setje ook een zelfde kleur cap, rijlaarzen, sporen, slofteugel, zweep enz. Echt helemaal geweldig. Het is zelfs zo erg dat ik bijvoorbeeld op de "blauwe dag", mijn paard ook blauw spuit. Of vinden jullie dit te ver gaan?

Haha! met het wk moet ie dan wel een tijdje in het oranje setje lopen he Knipoog

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:19

Ja, vind ie leuk!!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:24

imke schreef:
Ja, vind ie leuk!!!

of heb je geen oranje verfje? want dan zou het plaatje niet compleet zijn... Ach gut

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:27

Nadya schreef:
en bij mijn paard staan 'natuurlijke' kleurtjes leuker en daar hebben we er geen tig van, omdat ik daar echt het nut niet van inzie.

en zo lekker Nederlands. Beige, bruin, grijs, vooral geen kleur bekennen en allemaal zo min mogelijk opvallend, toch jansenisme Haha! Leve de krenten in de grijze pap Go jij! Go jij!

HC

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:43

Huertecilla schreef:

en zo lekker Nederlands. Beige, bruin, grijs, vooral geen kleur bekennen en allemaal zo min mogelijk opvallend, toch jansenisme Haha! Leve de krenten in de grijze pap Go jij! Go jij!

HC
[/quote]

Zeur toch niet zo. Wat dacht je van warme terrakleuren? Ik hou nou eenmaal van warme tinten, je weet dus helemaal niet waar je het over hebt. Zelf draag ik trouwens alle kleuren, hoor. Doe toch niet zo neerbuigend, je kent me helemaal niet. Clown

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:43

Nadya schreef:
Creool, moet jij niet hard lachen om dit hele gedoe??? Knipoog
Ik wel namelijk, if you don't mind.
Verder is het een vrij forum, dus..... Jij mag toch ook je mening geven? Clown

hahahaha... Ik moet er inderdaad vreselijk om lachen..

Tegelijk vraag ik me af waarom ik me in deze discussie heb gemengd. Wat maakt het allemaal toch uit? Iedereen is op zijn/haar manier goed voor zijn/haar paard.. (met of zonder setje.. Knipoog

Laten we elkaar een beetje in elkaars waarde laten. Dit is een onderwerp waarover je tot in het oneindige kunt discussieren. Zoals ik omga met mijn paard doe ik uit liefde en of dat de enige en juiste manier is, geen idee. Ik doe het zo omdat ik denk dat ik het goed doe. Ik denk dat dat voor ons allemaal geldt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:02

Ik rij graag 'voor gek', hoor, met mijn knalroze bodywarmer en mijn terra dekje en rode cross rope bridle Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Wat een lachwekkende discussie inderdaad Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:52

[quote="creoolTegelijk vraag ik me af waarom ik me in deze discussie heb gemengd. Wat maakt het allemaal toch uit? Iedereen is op zijn/haar manier goed voor zijn/haar paard.. (met of zonder setje.. Knipoog
[/quote]
Het grote gevaar van "liefde" is verwennerij en dat is weer niet "goed voor het paard" . Bandages zijn ook niet goed voor het paard (tenzij voor medische redenen bij een kreupel paard) en zo zijn er wel wat dingen te bedenken die niet prettig of ronduit schadelijk zijn, hoe lief ook bedoeld.
Dus op een "eigen manier goed zijn voor een paard" gaat gewoon niet op. Er zijn dingen schadelijk en er zijn dingen wenselijk. Daarbinnen is inderdaad wel een heel gebied waar veel kan, hoor.
Maar waar het om uiterlijk vertoon gaat draaien, kun je je afvragen in hoeverre een paard nog een paardwaardig bestaan heeft.
In de zin van: als je de spullen en mode belangrijker lijkt te vinden dan het paard. Ik denk dat dat een beetje de kern van de discussie is.
Hetzelfde zie je eigenlijk op middelbare scholen, waar je dus vooral wel dat en dat merk schoenen moet hebben en dat en dat merk kleding. Meeloperij of je hoort er niet bij. Uiteindelijk zegt het niet zoveel over de persoon, behalve dat ze niet echt veel zelfvertrouwen hebben en bang zijn om af te wijken... Wat je vaak ziet is dat de merkkleding nufjes degene die dapper genoeg zijn om er niet aan mee te doen, kleineren, pesten, uitlachen (wel het liefst in groepjes, dus met steun. Individueel vallen ze altijd erg mee) Dus ook daar zie je duidelijk een scheiding.
En dat zie je dus ook in de ruitersport, dat er een groep is die neerkijkt op de anderen.
Na de middelbare school zie je trouwens dat iedereen zich graag wil onderscheiden en ontstaat er een nonchelance. De mensen die langer in de paarden zitten zijn ook nonchelanter. Het vertoon wordt minder belangrijk. (De merchandising die bekende ruiters doen is om gewoon er geld uit te slaan)
Het is trouwens voornamelijk een vrouwen ding.... Haha!
Misschien gaat de rage vanzelf over, zoals de meeste rages. En dan kijk je er weer anders tegenaan.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:12

Lusitana schreef:
[quote="creoolTegelijk vraag ik me af waarom ik me in deze discussie heb gemengd. Wat maakt het allemaal toch uit? Iedereen is op zijn/haar manier goed voor zijn/haar paard.. (met of zonder setje.. Knipoog

Het grote gevaar van "liefde" is verwennerij en dat is weer niet "goed voor het paard" . Bandages zijn ook niet goed voor het paard (tenzij voor medische redenen bij een kreupel paard) en zo zijn er wel wat dingen te bedenken die niet prettig of ronduit schadelijk zijn, hoe lief ook bedoeld.
Dus op een "eigen manier goed zijn voor een paard" gaat gewoon niet op. Maar ik doe het zo omdat ik denk dat het goed is, anders had ik het wel anders gedaan. Er zijn dingen schadelijk en er zijn dingen wenselijk. Daarbinnen is inderdaad wel een heel gebied waar veel kan, hoor.
Maar waar het om uiterlijk vertoon gaat draaien, kun je je afvragen in hoeverre een paard nog een paardwaardig bestaan heeft. Wie zegt dat degene die mode belangrijk vinden het paard geen paardwaardig bestaan geven? In de zin van: als je de spullen en mode belangrijker het is niet per definitie belangrijker lijkt te vinden dan het paard. Ik denk dat dat een beetje de kern van de discussie is.
Hetzelfde zie je eigenlijk op middelbare scholen, waar je dus vooral wel dat en dat merk schoenen moet hebben en dat en dat merk kleding. Meeloperij of je hoort er niet bij. Uiteindelijk zegt het niet zoveel over de persoon, behalve dat ze niet echt veel zelfvertrouwen hebben en bang zijn om af te wijken... Wat je vaak ziet is dat de merkkleding nufjes degene die dapper genoeg zijn om er niet aan mee te doen, kleineren, pesten, uitlachen (wel het liefst in groepjes, dus met steun. Individueel vallen ze altijd erg mee) Dus ook daar zie je duidelijk een scheiding.
En dat zie je dus ook in de ruitersport, dat er een groep is die neerkijkt op de anderen.
Na de middelbare school zie je trouwens dat iedereen zich graag wil onderscheiden en ontstaat er een nonchelance. De mensen die langer in de paarden zitten zijn ook nonchelanter. Het vertoon wordt minder belangrijk. (De merchandising die bekende ruiters doen is om gewoon er geld uit te slaan) Ik vind het werkelijk onzin. Ik draag graag leuke, modieuze kleding op mijn paard en hou van de stijl van Anky omdat het praktische, no nonsens kleding is. Dat ik daar vervolgens een passend dekje bij op mijn paard leg is niet omdat ik zo graag meeloop of omdat ik mijn uiterlijk belangrijker vind dan mijn paard. Ik vind het gewoon leuk... Huilen Het is trouwens voornamelijk een vrouwen ding.... Haha!
Misschien gaat de rage vanzelf over, zoals de meeste rages. En dan kijk je er weer anders tegenaan.
[/quote]

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:19

lusitana mooi beschreven!!! kuddegedrag noem je dat toch? en ag ik ga al niet echt mee met de mode van normale kleren dus waarom zou ik dat met de paarden dan wel doen? Clown
ik zorg dat ik de goede dingen voor mijn paard heb, en alles wat er overbodig word aangehangen hoeft van mij niet -> en ik vind bandages ook overbodig! ze zijn er alleen voor de sier Haha! je ziet nu stuk voor stuk mensen met strijklappen rijden... en als je goed kijkt naar die strijkjes wat zie je dan... geen krassen erop!!! nou dan kan je mij niet wijsmaken dat dat beest zoveel strijkt anders hadden er krassen op hebben gezeten Knipoog
maar goed volgens mij bekijk ik het iets te simpel ofzo... ik koop wat noodzakelijk is en meer niet...
maar goed die setjes zijn wel weer goed voor de economie... Cool

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:09

Ik denk ook dat het een vorm van kuddegedrag is. Anders hoor je niet bij dat ene 'clubje'. Ik heb die behoefte totaal niet met mijn paard, ik doe alles juist graag even totaal anders. Wil niet zeggen dat ik geen 'dure' spullen koop, maar ik doe alles nou eenmaal freestyle en geen dressuur. Dat zijn gewoon verschillende richtingen. En in mijn omgeving zijn weinig mensen 'freestyle'. Knipoog
Maar mijn boomloze zadel is niet goedkoop, mijn dekje ook niet (die is juist superbelangrijk met een boomloos zadel) en ik heb een geweldig mooie pony, die al prachtig van zichzelf is. Daar passen al die heftige kleuren helemaal niet bij, maar juist wel de bruine en warme terratinten.

Wil ik ook nog even zeggen dat ik in het dagelijks leven wel degelijk aardig trendy ben, ik ben zelfs jarenlang fotomodel geweest Knipoog . Maar juist daardoor heb ik een afkeer tegen dingen doen, die 'in' zijn, dat druk bezig zijn met de uiterlijke kant. Ik draag en koop nu alleen dingen die ik echt leuk vind en waarvan ik weet dat ze me heel goed staan. Niet omdat het per se in is of omdat iedereen dat doet. Ik wil allesbehalve een kuddedier zijn en aangezien velen om me heen zo druk zijn met hun Anky's en setjes, nou, ik liever effe niet. Haha! Haha! Haha!

Maar goed, als je het wel doet, ga vooral je gang, als je maar in de gaten houdt dat je paard het ook plezierig vindt. Het is nl. een dier en geen mens. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 20-12-06 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

orcientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:25

paarden worden vaak uit liefde mishandeld... denk daar maar eens over na!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:28

orcientje schreef:
paarden worden vaak uit liefde mishandeld... denk daar maar eens over na!

Wil jij daar eens voorbeelden van geven? Wanneer wordt in jouw ogen een paard uit liefde daadwerkelijk mishandeld dat hij/zij daar fysiek of geestelijk schade door ondervindt?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:33

- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...

dit slaat nergens op! je kunt 10x beter met thiedeman rijden dan met slof, slof nemen meeste mensen veel te strak en rijden dus puur op slof dit gebeurt met de thiedeman dus niet

verder JE HEBT HELEMAAL GELIJK!!!

orcientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:35

@creool --> dit is niet altijd... Maar wat voorbeelden zijn dat mensen een oude pony/paard hebben en omdat ze er ZELF geen afscheid van kunnen nemen, het paard maar laten leven. terwijl dit dier veel pijn heeft. en dan heb je LIEFDE maar hierdoor onstaat er dat het paard 'mishandeld' word...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:38

Eh Orcientje, wat heeft dat met deze discussie te maken? En ik ken maar weinig mensen die hun paard die veel pijn heeft, maar laten doorleven, hoor. Heb jij zoiets meegemaakt?

orcientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:41

Ja, ik zie dit regelmatig bij mensen die geen afscheid kunnen nemen van hun paard/pony

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:51

orcientje schreef:
Ja, ik zie dit regelmatig bij mensen die geen afscheid kunnen nemen van hun paard/pony

iHierin moet ik je gelijk geven. Er zijn mensen die hun dier te lang laten lijden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:51

Da's heel vervelend, maar ik zie even het verband niet met deze discussie.......

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:59

Nadya schreef:
Da's heel vervelend, maar ik zie even het verband niet met deze discussie.......

ik ook niet.. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:00

Naaaa, het zal wel..... Beetje vaag, hoor...... Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:04

creool het is geen persoonlijke aanval, maar een algemeen beeld. En ja, mensen die in merchandising doen, willen er geld uit slaan. Dat is geen onzin.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, want die zin zegt NIETS over de mensen die de spullen kopen. Daar heb ik het niet over gehad. Als pietje puk´s naam op de kleding staat die ik graag draag, koop ik het, net als jij. Maar er zijn ook mensen die kleding kopen OMDAT pietje puk´s naam er op staat, snap je?
Ik zit hier geen aanval te doen, ik leg wat gedrag uit, waarbij ik het algemeen houd, en ik zeg wat ik denk waar de discussie om draait. That´s all.