maikeltje schreef:@Es79Waarom bekruipt mij het gevoel dat iemand anders ook al zoiets had geschreven?
Mag ik deze ook nog begrijpen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maikeltje schreef:@Es79Waarom bekruipt mij het gevoel dat iemand anders ook al zoiets had geschreven?
creool schreef:Es79: Ik denk dat je in jouw geval een slof voor jouw veiligheid kunt gebruiken maar vraag me wel af wat het jouw paard heeft opgeleverd. Wat denk jij dat er gebeurt als je paard zijn hoofd met een ruk om hoogkomt en vervolgens in de slof klapt? Hoe pijn denk je dat dat doet? Als mijn paard fris is hang ik hem juist om die reden NIET om. Zodra hij wegschiet of zich om wil draaien klapt die slof er in ieder geval niet in, wel zo prettig voor hem.
Ik gebruik de slof wel als ik wil dat hij nagevelijker wordt. In het begin zit de slof redelijk strak en rijdt ik hem goed voorwaarts met een ontspannen hand zodat hij voorwaarts, neerwaarts gaat lopen. Op het moment dat ik mijn doel heb bereikt laat ik de slof vieren zodat hij alleen nog maar op mijn teugel gereden wordt. Resultaat een prettig nagevelijk, over de rug gereden paard. The Happy Atlete..
Es79 schreef:creool schreef:Es79: Ik denk dat je in jouw geval een slof voor jouw veiligheid kunt gebruiken maar vraag me wel af wat het jouw paard heeft opgeleverd. Wat denk jij dat er gebeurt als je paard zijn hoofd met een ruk om hoogkomt en vervolgens in de slof klapt? Hoe pijn denk je dat dat doet? Als mijn paard fris is hang ik hem juist om die reden NIET om. Zodra hij wegschiet of zich om wil draaien klapt die slof er in ieder geval niet in, wel zo prettig voor hem.
Jij vraagt je af wat het mij opleverde? Om een slof op die manier als hulpteugel te gebruiken? Nou, dat ze dus niet tegen mijn voortanden zou komen en die bij haar in haar nek zouden staan! (Staat zo raar)![]()
Nou begrijp ik er echt geen krent van waarom jij dan een slof gebruikt! Ik heb altijd geleerd om een paard zelf nageeflijk te laten lopen, lukt dat niet, dan zal het aan mijzelf liggen maar gebruik ik geen slof, vind ik persoonlijk niet de manier om een slof te gebruiken?
Juist in het begin dat jij de slof gebruikt zoals je zegt ben ik bezig mijn paard te laten ontspannen waarna ze zelf nageeflijk gaat lopen.
Zoals jij het omschrijft vind ik niet dat een slofteugel gebruikt mag worden maargoed dat is mijn mening!
Citaat:Lezen is ook een kunde: ik vroeg me af wat het je paard opleverde!
Citaat:Geen afdruk van haar tanden in de nek van haar paard
maikeltje schreef:@Es79, omdat jij bijna woordelijk herhaalt wat ik één post eerder schreef.
creool schreef:Whahaha... lig op de grond van het lachen...Citaat:Geen afdruk van haar tanden in de nek van haar paard
creool schreef:Whahaha... lig op de grond van het lachen...Citaat:Geen afdruk van haar tanden in de nek van haar paard
Es79 schreef:Whahaha... lig op de grond van het lachen...
Geen afdruk van haar tanden in de nek van haar paard
Lezen moeilijk???
Es79 schreef:Pardon?
Es79 schreef:Toch kan het!
Es79 schreef:Mag jij je afvragen, ik vind van wel! Fijn voor mij he! Hoop dat jij hem ook goed gebruikt! Zijn we allebei blij!
Casca schreef:vele wegen leiden naar rome