Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SisLeone

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:49

Nee idd Mango...durf geen foto's te plaatsen. Aangezien je dan heel erg het risico loopt op bokt om dan de grond in geboord te worden en daar heb ik geen zin in. Of dingen in de trant van je moet het zelf weten hoe zwaar je weegt maar ik vind het geen gezicht zo'n zwaar iemand op een paard. Daar pas ik voor.
Qua gezondheid heb ik alleen last gehad van een hoge bloeddruk maar dit is nu weg. Voor de rest had ik weinig klachten maar ik sport naast paardrijden ook nog 2 tot 3 keer in de week op de sportschool (en ja ook in de tijd dat ik 130 kg woog..of eigenlijk 134 kg).

Maar heb nog steeds overgewicht hoor. Ben momenteel 101 kg. Maar er gaat langzaam aan steeds iets van af. Ik doe dit ivm met mijn eigen gezondheid. Heb heel wat jaartjes last gehad van boulimia nervosa en een atypische eetstoornis. Ik heb hier een aantal jaren psychotherapie voor gehad. Nu ben ik samen met ziekenhuis en dietiste en psycholoog aan de slag om de laatste loodjes ook nog goed te krijgen. (afvallen dus).

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:52

@sisleone, Meid, maak je niet te druk, ik weeg waarschijnlijk meer als jij, en heb nooit commentaar gehad je weet zelf het beste wat wel en wat niet kan, en wat een ander daar van vind, daar moet je Sch**t aan hebben Ja

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:18

Over geen foto's plaatsen....das echt onzin want bij de meesten kun je dat gewoon in het profiel zien! Tuurlijk kijk ik eerst kritisch voordat ik rijfoto's plaats maar dat is meer om de belachelijke foto's eruit te halen waar Harm of Alfons er achterlijk uitzien of net een rare beweging maken. Ik ben wie ik ben, te zwaar in de ogen van menigeen maar ik stoor me niet aan die mensen! Ik heb verantwoording aan mezelf af te leggen en als ik daar zin in heb een klein beetje aan mijn man, maar dat is ook alles hoor, geen enkel persoon heeft iets over mij te zeggen, in welk opzicht dan ook.......

En voor diegenen die perse willen oordelen van een foto, zeg t maar:

Afbeelding

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:20

mooie combinatie!!!!!!!!!!!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:23

Maar veeeeeeeeeeeeeeel te zwaar en dan ook nog een paard met een rugaandoening........ Haha!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:29

daffodil schreef:
Over geen foto's plaatsen....das echt onzin want bij de meesten kun je dat gewoon in het profiel zien! Tuurlijk kijk ik eerst kritisch voordat ik rijfoto's plaats maar dat is meer om de belachelijke foto's eruit te halen waar Harm of Alfons er achterlijk uitzien of net een rare beweging maken. Ik ben wie ik ben, te zwaar in de ogen van menigeen maar ik stoor me niet aan die mensen! Ik heb verantwoording aan mezelf af te leggen en als ik daar zin in heb een klein beetje aan mijn man, maar dat is ook alles hoor, geen enkel persoon heeft iets over mij te zeggen, in welk opzicht dan ook.......

En voor diegenen die perse willen oordelen van een foto, zeg t maar:

Afbeelding

Nou als je dit al te zwaar zou gaan noemen....dit is echt wat je noemt een mooie combinatie.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:33

Ik vind dit ook absoluut geen storend gezicht!!
Idd een leuke combi OK dan!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:38

Tsjah...verschilt van paard tot paard toch?
Ikzelf vind 100kg echt teveel.
maar dan nog, iemand van 70 kg die zo onstabiel zit op een paard of iemand van 100 die een nette rustige houding heeft...

je moet altijd naar het totaalplaatje kijken vind ik.

Bedoel iemand van 100 kg op een welshje van 1.40, of iemand van 100 kg op een robuuste KWPNér van 1.70...

bedoel maar Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:53

beantsje schreef:

Jongens, gooi de weegschalen maar uit het raam, Stef ziet je gewicht vanaf een foto! Frusty

Als je nou eens goed leest.....
Wat ik zeg is dat die persoon van 90 kilo op mij helemaal niet overkomt als dik. Bij haar foto's had ik dus zoiets van, als jij al 90 kg weegt, wat moet die persoon die ik heb zien rijden dan wel niet gewogen hebben?
Je kan ook op elke slak zout leggen natuurlijk.
Jammer dat er hier een poos goed gediscusierd werd en dat dat nu hierin verzand....

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:06

Jeskoo: Ik zie dat je overgewicht heb, maar helaas... Ik zie mensen met veeeel meer overgewicht. Jij en je paard vormen een mooie combi en volgens mij heeft jouw paard ook geen hinder van je gewicht.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:08

mja, ik lees dit topic met gemengde gevoelens. Ook ik ben te zwaar, maar als ik het zo lees bij een aantal posters hier, kan ik maar beter mijn rijlaarzen weggooien en gaan dammen ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Ik rij een paardje van 1.50 m (ben zelf 1.72m )en daar doe ik wel heel rustig aan mee, omdat de verhouding tot een groot paard wat minder is, maar ik rij haar maar 1 keer per week en dan gewoon lekker het bos in, heel veel stappen en maar kleine stukjes draf en galop, tuurlijk heeft ze het met mij wat moeilijker als de spriet van 50 kilo die haar ook bijrijdt, maar zolang mevrouw nog de pias kan uithangen ga ik er vanuit dat het allemaal wel meevalt.

En deze foto's dan, dit paard is 1,60 m, misstaat dit dan zo lelijk??

Afbeelding

En hier op een fries notabene, van 1.63m...

Afbeelding

Nou bokt, vertel het me maar, dammen of rijden Vork

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:10

Niet je kop in het zandsteken en gaan afvallen zou ik zeggen!

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:11

Dit zeg ik niet omdat je geen mooie of aardige meid zou zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:12

Exeption schreef:

Dit is geen discussie of iemand al dan niet VAN EEN ANDER notabene zou moeten afvallen....het gaat erom dat hier gezegd wordt dat als je zwaarder bent dan gemiddeld (ik hou het ruim!) je niet meer zou mogen paardrijden! En dat raakt kant noch wal!

Overigens ben ik het op die foto hierboven, niet Jeskoo.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:15

ja dat is heel makkelijk gezegd, maar een combinatie van medicatie en een enkel die aan gort is maakt het nog niet zo eenvoudig Knipoog dat is het enige dat ik erover ga zeggen.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:18

Blijf jij maar lekker rijden hoor!!

Exeption schreef:
Dit zeg ik niet omdat je geen mooie of aardige meid zou zijn.

En waarom zeg je het dan wel??Om te kwetsen??Of omdat je ten koste van iemand anders een zogenaamde leuke opmerking wil maken??

Ik ben het hele weekend in Haaksbergen geweest en heb meer ruiters gezien dan mij lief is...
Hele goede maar ook heel veel slechte..en laat dit nu niks met overgewicht te maken hebben..
Ik heb ruiters met overgewicht zien doorzitten dat ik dacht...doe maar even niet,maar evenzoveel ruiters zonder overgewicht die een paard gewoon in de weg zaten!!
Het goed kunnen rijden heeft in mijn ogen totaal niets met gewicht te maken, maar met rijkunstig gevoel..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:25

kjoetie schreef:

Nou bokt, vertel het me maar, dammen of rijden Vork

Rijden!!

Ik vind je trouwens op de fries beter staan dan op de schimmel, maar het kan allebei. Althans, ik kan niet ín het paard kijken, maar het geeft voor mij geen storend beeld

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:26

@ stef...ik vind dat ze beter uitkomt op de schimmel..iig lopen beide zeer ontpannen!! Knipoog

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:27

Ik zeg het omdat ik vind dat er over nagedacht moet worden. Ik heb deze topic geplaatst om mensen bewust te maken. Uiteindelijk ben jij het die bepaald..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:28

vind ik ook hoor stef, vandaar dat er bij mij ook een stevig type fries á la wessel komt, en ik wel van plan ben om in de komende 3 jaar wat kilotjes kwijt te raken, maar dat zal bij mij gewoon niet zo snel gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:29

Rijden

ik vind het op de fries ook mooier staan.

Ik zie echt niet wat er mis is met die combi, echt niet.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:38

Ik zie liever een iets zwaarlijviger persoon die zich daar bewust van is en daarom goed allert is op het bewegingspatroon van het dier als een dun sprietje die het dier continue in de weg zit!
Neem het voorbeeld van kjoetie...ik zie tegenwoordig nog maar weinig paarden zo lekker ontspannen lopen IMO staat dat op nummer 1, dus Kjoetie lekker zo doorgaan, het ziet er superlekker uit OK dan!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:59

van de onderstaande opmerkingen word ik echt een beetje ziek. Dit zijn voorbeelden maar Exeption is niet de enige, maar wel de gene die dit topic heeft geopend vandaar dat ik haar/hem als voorbeeld pak.

Exeption schreef:

Exeption schreef:
Ik zeg het omdat ik vind dat er over nagedacht moet worden. Ik heb deze topic geplaatst om mensen bewust te maken. Uiteindelijk ben jij het die bepaald..

nou JIJ bent lekker bezig hoor!!

ten eerste oordeel je al over een ander dat ze maar moet gaan afvallen en ten tweede wil je mensen bewust maken van het feit dat er ruiters zijn met overgewicht?????????????

DENK EENS NA; zouden ze zelf niet weten dat ze overgewicht hebben? zouden die mensen al niet genoeg van zulke mensen tegenkomen in hun leven die hun er op wijzen? daar hebben ze JOU en je NIEUWE TOPIC echt niet voor nodig om daar bewust van te worden. niet iedereen kan er iets aan doen dat ze (veel) overgewicht hebben en moet je ze dan ook nog hun liefde voor paarden gaan verbieden?

er zijn genoeg ruiters die hun paard niet onder controle hebben en het dier in de weg zitten. zolang het paard bij de ruiter past en de ruiter een goede houding heeft is er toch niets aan de hand.

eigenlijk zouden er diverse topics moeten komen over ruiters die niet geschikt zijn voor paarden ipv een topic over overgewicht. Bijvoorbeeld een ruiter die niet kan zitten in het zadel, of een ruiter die het presteerd een paard in een paar uur kapot te rijden qua benen etc.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:10

Oke.. ik trek me terug. Het spijt me enorm. Ik had deze topic nooit moeten plaatsen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:14

nouja, dat vind ik ook weer overdreven. Ik denk dat er best over gesproken mag worden, alleen je moet niet anderen gaan veroordelen zonder dat je weet wat er aan de hand is