Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
betiine schreef:KiWiKo schreef:Ik maakte me zorgen om (voornamelijk het ene hele grote kruispunt) twee kruispunten die ik over moest. Hoe hij zich in het bos gedraagd maakt me niet uit, dat kan ik wel handelen.
Dan had je toch ook dat stukje met hem aan de hand kunnen lopen? Dat had je al vaker met hem gedaan dus dat was blijkbaar geen probleem. En dan in het bos erop.
KiWiKo schreef:ik weet dat het met zadelmak maken wel gebeurd.......... ik heb het zelf nooit gedaan, en denk ook niet dat ik dat zal doen. maar ik weet dat het heel regelmatig gebeurd.
Bandida schreef:russel schreef:Zadelmak maken wordt toch ook met sedatie gedaan?? Vinden we normaal.
Excuseer? Als om een of andere reden (lees geld) een paard op 2 weken ingereden moet zijn zie ik zo'n toestanden wel plaatsvinden inderdaad.
Waanzin is het, en het getuigt van geen enkel respect voor het dier waar je mee bezig bent om zo te werk te gaan.
KiWiKo schreef:daarnaast heb je erop altijd meer te vertellen dan ernaast........
Cayenne schreef:Zadelmak met Sedatie? Heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zal wel op een andere planeet leven dan
ellenlouise schreef:Cayenne schreef:Zadelmak met Sedatie? Heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zal wel op een andere planeet leven dan
Nou, dan zijn we zeker buren want ik heb daar ook nog nooit van gehoord![]()
Kwalijke zaak!
russel schreef:Ik ben er langzamerhand wel achter gekomen dat we wel heel snel alles zielig vinden, paarden teveel vergelijken met mensen. Ook mensen nemen wel kalmeringmiddelen in om dingen te doen die ze heel eng vinden. En waarom dan toch niet? Als je zo een paard maar niet over de emmer jaagt, dat zijn hart die rustig pompt, harder moet pompen om het werk te doen, dat kan kwaad, maar gewoon relaxed bezig zijn. De angst is eraf en daar gaat het om.
Topcob schreef:Voor de duidelijkheid, ik ken Kim niet.
Ik kan me heel goed voorstellen als je zoveel paarden hebt gereden als Kim dat je in dit paard je wereldpaard hebt gevonden. Je vindt in hem je uitdaging en het niet te beschrijven gevoel met een fantastisch dier te mogen en kunnen werken.
Iedereen die dus zegt dat je dan maar niet met hem naar buiten moet omdat hij daarvoor te gevaarlijk is weet in mijn ogen niet waar hij/zij het over heeft.
Je hebt naar mijn idee dan ook de juiste beslissing genomen, je wilt doorontwikkelen met hem en in dit geval leek dit jou de beste oplossing.
Natuurlijk is hij van twee streepjes (of zelfs nog minder) niet van de wereld geweest.
Je hebt gewoon je nuchtere verstand gebruikt en dat zouden meer mensen moeten doen
promptertje schreef:KiWiKo schreef:ik weet dat het met zadelmak maken wel gebeurd.......... ik heb het zelf nooit gedaan, en denk ook niet dat ik dat zal doen. maar ik weet dat het heel regelmatig gebeurd.
Nou Kim, één ding weet ik zeker: als iemand ooit nog eens tegen me zegt dat er in de drafsport zoveel doping gebruikt wordt, dan hoef ik ze alleen maar even naar dit topic te verwijzen. Wij gebruiken niks, nada, noppes, maar ik heb van dit topic heel veel geleerd
.
(En voordat mensen denken dat dit een aanval op Kim is: néé, ik ken Kim, ik vind haar erg aardig, ben het alleen deze keer niet met haar eens)
ellenlouise schreef:russel schreef:Ik ben er langzamerhand wel achter gekomen dat we wel heel snel alles zielig vinden, paarden teveel vergelijken met mensen. Ook mensen nemen wel kalmeringmiddelen in om dingen te doen die ze heel eng vinden. En waarom dan toch niet? Als je zo een paard maar niet over de emmer jaagt, dat zijn hart die rustig pompt, harder moet pompen om het werk te doen, dat kan kwaad, maar gewoon relaxed bezig zijn. De angst is eraf en daar gaat het om.
Maar russel, als ze dan toch zo relaxed bezig zijn waarom dan kalmeringsmiddel toedienen om een jong dier in twee weken klaar te stomen? Dit is de omgekeerde wereld naar mijn idee.
libke schreef:ook niet te heilig doen Prompertje..mijn maag draait ook om als ik zie wat voor marteltuigen er in de mond en aan het hoofd en benen van die dravers hangt
Tyrza schreef:Ondertussen staat het paard doodongelukkig in stal.
promptertje schreef:Tyrza schreef:Ondertussen staat het paard doodongelukkig in stal.
Het zou nog fijner zijn als hij nu in de wei zou staan ipv op stal- zou ook een hoop "vrolijkheid" schelen denk ik.
KiWiKo schreef:Hij is 174 hoog![]()
en ik een oud wijf
daarnaast heb je erop altijd meer te vertellen dan ernaast........
WildWings schreef:KiWiKo schreef:Hij is 174 hoog![]()
en ik een oud wijf
daarnaast heb je erop altijd meer te vertellen dan ernaast........
Dan neem ik aan dat je de eerste keer dat je met hem aan de hand hebt gewandeld over die route toch ook Sedalin hebt gebruikt.. want waarom dan niet en onder het zadel voor het eerst wel?