Zonder hoofdstel op buitenrit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:39

yole schreef:
Onbekend maakt onbemind... Iedereen die onderricht van HC heeft gehad, beseft dat zijn methode één van de beter bewaarde geheimen van deze tijd is... Ze is modern en kiest resoluut voor het biomechanisch en psychologisch welzijn van het paard... Bovendien is de methode volkomen logisch en poepsimpel voor diegenen die het willen begrijpen. Nuja, mij maakt het persoonlijk niet uit wat de rest doet, het welzijn van het paard buiten beschouwing gelaten... maar de man HC verdient meer respect dan hij op dit forum krijgt... Hij heeft wellicht meer kennis van zaken dan de rest van ons en als ik de reacties op zijn posts lees (niet alleen in dit topic), waar in mijn ogen niets anders van uitgaat dan zijn zoveelste poging om zijn kennis goedbedoeld te delen, vrees ik dat daar niet snel verandering in zal komen...

Tot zover mijn eenmalige offtopic bijdrage.. Voor de rest... have fun met je knol... die staat zich op dit moment misschien wel dood te vervelen, terwijl jullie hier zitten te zwetsen.. :-)

Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn +:)+

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:03

cherie78 schreef:
Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn +:)+

Wederom mijn vraag, mag ik vragen waarom je deze post zo goed vind? Ik ben nieuwsgierig te weten wat de motivatie is.

Onali

Re: Zonder hoofdstel op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:24

Ik ben tijdelijk uit het topic gestapt omdat ik zag dat HC erin had gereageerd :')
Ik heb vaak moeite om zijn posts te snappen (heel fijn dat overdadige strooien van moeilijke woorden die je op geen enkele basisschool en voorgezet onderwijs krijgt) en dan gaat 75% van die posts ook nog eens over zijn eigen website en een heleboel andere zooi die vaak niks met het onderwerp te maken hebben.

Jammer HC dat je altijd denkt dat heel Nederland die met bit rijdt automatisch ook sporen en zweep gebruiken. Ook dat nooit iemand hier in Nl zijn of haar paard onder controle kan houden. Het verkeer, de omgeving en de algemene mentaliteit is hier gewoon heel anders dan bij jou.
Elke situatie moet je anders bekijken en daarnaar handelen.

En hier in Nederland zeg ik NEE tegen optomingloos door het verkeer struinen, ook al is het slechts 200 meter op een verlaten weg.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:35

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:38

Daar springt ze zelfs.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:40

zolang je maar een cap op hebt.....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:42

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:45

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:50

SienenIvo schreef:

Hardstikke leuke demonstratie, niets mis mee. In de bak, met cap op. Niets mis mee op zich.

Ik ben ook niet tegen neckropes. Maar. 'There's a time and a place for everything.' Het fimpje hierboven is een uitstekend voorbeeld van een goede tijd, een goede plek.

Waar ik mee zit, is dat ik momenteel word uitgekafferd door een of andere hittepetit die samen met zijn aanhangers denkt mij even de les te leren en mij beschuldigd van praktijken waar ik niets mee te maken heb. En dat pik ik niet. Van niemand. Zeker als er niet wordt geluisterd naar wat ik zelf aangeef.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:52

Ik zeg ook niet dat het stom is,maar dit was gewoon om te laten zien!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:58

SienenIvo schreef:
IndianLady schreef:

Ze rijdt in een bak ;)

Ja,over straat of voor mensen?

Wat bedoel je hiermee? Ik vind het heel knap wat zij kan. Heb haar vaak op HE gezien. Maar zij gaat (voor zover ik weet) niet over straat zo. Ze rijdt er crosswedstrijden mee en doet demo's. Prachtig mooi als je dat kan. Maar nogmaals dat zijn afgesloten terreinen.

Op straat heb je auto's, voetgangers, bussen, vrachtwagens, trekkers, fietsers.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:00

Ik vind het ook heel knap wat ze doet!

Dit was een voorbeeld!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:47

StefenYnia schreef:
Maartje1990 schreef:
_/-\o_

Kan je me uitleggen, wat je dan zo goed vindt aan zijn post? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, eigenlijk.

Uehm, omdat ik het ermee eens ben? Imo ik zei niet specifiek dat ik 't goed vond (nouja ik zei niks :+ ) maar wat ik bedoelde is dat ik 't er helemaal mee eens ben. En er valt verder niet echt specifiek iets goed te vinden dan hé? Ik ben het eens met die post.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:52

Maartje1990 schreef:
StefenYnia schreef:
Kan je me uitleggen, wat je dan zo goed vindt aan zijn post? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, eigenlijk.

Uehm, omdat ik het ermee eens ben? Imo ik zei niet specifiek dat ik 't goed vond (nouja ik zei niks :+ ) maar wat ik bedoelde is dat ik 't er helemaal mee eens ben. En er valt verder niet echt specifiek iets goed te vinden dan hé? Ik ben het eens met die post.

Dus, als ik het goed begrijp (En verbeter me maar als je het er niet mee eens bent, hoor), vind jij dat HC kan oordelen over hoe een ander, die hij niet kent, nooit met hun paard heeft zien werken, niet weet wat voor een hulpmiddelen je gebruikt, als je ze uberhaupt gebruikt.

Tevens ben jij het ermee eens met de stelling dat iemand maar een eind uit z'n nek kan banketstaaf, niet naar anderen hoeft te luisteren om te weten wat zij wel of niet met hun paard doen.

Heb ik dat goed begrepen? Want dat is waar de post van Yole zo ongeveer op neer komt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:00

Off topic:
Aan de dames die hier onbeteugeld naar mij ~~}> ; stap twee is het gevoel van onbehagen wat jullie afreageren herleiden naar waar het vandaan komt :)*

Zijdelings verwant aan het topic:
Als je integer aardig en invoelend bent, doe je jouw paard geen pijn om af te dwingen wat jij wil. Wil je dat níet.
Voor wie niet graag diens paard pijn doet en graag wat anders wil dan traditioneel wordt aangeboden, heb ik een stuk kennis belangenloos op het web gedeeld; homocaballus.eu

On topic een tópdag hier !!
Bij de boktster die hier voor les is, is een bák met muntjes gevallen vandaag *\o/*
Omdat ze ´op een rijdende trein´ zit met haar paard, ze samen een stuk ervaringsgeschiedenis hebben wat niet ontleerd kan worden, is optomingsloos buiten daarmee een paar bruggen te ver, maar met een Cook optoming moet het veilig mogelijk zijn in een toekomst.
Dat is voor mij nu een krent uit de grijze ruiterijpap welke de opzet van de website en de persoonlijk beledigend bedoelde opmerkingen op Bokt meer dan waard maakt +:)+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:03

Huertecilla schreef:
Off topic:
Aan de dames die hier onbeteugeld naar mij ~~}> ; stap twee is het gevoel van onbehagen wat jullie afreageren herleiden naar waar het vandaan komt :)*

Als je integer aardig en invoelend bent, doe je jouw paard geen pijn om af te dwingen wat jij wil. Wil je dat níet.
Voor wie niet graag diens paard pijn doet en graag wat anders wil dan traditioneel wordt aangeboden, heb ik een stuk kennis belangenloos op het web gedeeld; homocaballus.eu
Bij de boktster die hier voor les is, is een bák met muntjes gevallen vandaag *\o/*
Omdat ze ´op een rijdende trein´ zit met haar paard, ze samen een stuk ervaringsgeschiedenis hebben wat niet ontleerd kan worden, is optomingsloos buiten daarmee een paar bruggen te ver, maar met een Cook optoming moet het veilig mogelijk zijn in een toekomst.
Dat is voor mij nu een krent uit de grijze ruiterijpap welke de opzet van de website en de persoonlijk beledigend bedoelde opmerkingen op Bokt meer dan waard maakt +:)+

Dus, met andere woorden, als men jouw site niet leest en opvolgt, betekent dit dat je je paard pijn doet?

Laat me niet lachen!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:19

Huertecilla schreef:
Off topic:

Dat kan ik heel goed herleiden: Jij luistert niet wat er gezegd word en gaat uit van aannames die jij doet zonder daadwerkelijk te weten wat men doet. Tot noch toe ben je niet in staat geweest mijn vragen te beantwoorden, en wals je als een stoomwals over mijn antwoorden, en de antwoorden van anderen heen. Wij stellen jou vragen, jij antwoord niet. Er is dus geen sprake van communicatie. En jij denkt daarmee respect af te kunnen dwingen?

Als een paard jou vraagt druk af te nemen, omdat hij/zij doet wat jij vraagt, hoop ik echt voor dat paard dat jij volgens je eigen-zo-hoog-aangeprezen-woorden-op-je-superdeluxewebsite de druk ook wegneemt...

Nu ik dan. Ik vraag jou, meermaals, per PB en hier, hoe jij in hemelsnaam tot de conclusie komt dat ik met bit/sporen/zweep werk. Ik heb meermaals verteld dat ik NOOIT met sporen / zweep op mijn paard gewerkt heb, en dat ik het liefst kaal werk.

Als jij je niet verdiept in wat mensen tegen je zeggen, kan je geen communicatie voeren. Hoe zou jij het vinden, als ik hieruit dan maar de conclusie trek, dat jij overduidelijk dus ook niet naar je paarden luistert en dat jij hierdoor dus jezelf de illusie voorhoudt dat je samen werkt met je paarden? Ik denk niet dat je dat op prijs zou stellen. Of, je neemt eventueel dezelfde houding aan als dat ik doe: Je kent me niet, hebt niet met mij gewerkt, hebt mij niet met mijn paarden zien werken, dus hou je mond. En dat is precies wat ik jou zeg.

Tot het moment waarop je daadwerkelijk luistert, respect toont, en ophoudt aannames te doen over hoe ik met mijn paard omga, vind ik gewoon dat je lekker je mond moet houden.

Huertecilla schreef:

Wat ben je, dyslectisch? Blind? Oost-Indisch blind? Roept u maar. Ik geloof het allemaal. Wat ik NIET geloof, is dat je ook maar 1 woord leest van wat er tegen je gezegd word. Niet alleen hier, maar ook elders. Het enige wat je doet, is met een ZEER onterecht vingertje wijzen, denken dat je alles weet, een normale conversatie ga je niet aan. Ik begin nu zelfs te twijfelen of je manieren van trainen wel echt zijn, en niet gewoon gestolen zijn van een ander...

Overal probeer je je website te promoten, en lees je niet dat mensen ZELF al de keuze hebben gemaakt bij een ANDER in de leer te gaan.
Oh, wacht, nee, dat klopt, was ik even vergeten, jij denkt dat je de enige op aarde bent die met paarden kan communicaren... tja, ik was -even- vergeten hoe speciaal je wel niet bent... *Rolt ogen*

Huertecilla schreef:

Persoonlijk beledigend? Pardon? En hoe denk je dat JOUW aannames overkomen, zonder dat je uberhaupt weet hoe ik met mijn paard omga?! -Dat- vind ik nou beledigend. Ken je het gezegde: You reap what you sow? Je oogst wat je zaait?

Als jij nou niet meteen de aanname had gedaan dat ik mijn paard mishandel, pijn doe door aan het bit te trekken, haar met sporen helemaal lek prik, en zo hard met de zweep sla dat zij striemen op haar hele lijf heeft, had ik best naar je website willen kijken. Had ik ook best met je willen praten. Had ik zelfs misschien nog respect voor je gehad.

MAAR!

JIJ gaat ervan uit dat ik mijn paard mishandel.
JIJ luisterd niet.
JIJ walst als een stoomwals overal over heen zonder ook maar een grijntje respect voor een ander.

En jij wil respect?

Man, je zegt met paarden te werken. Laat me niet lachen. Jij zegt dat een paard een edel dier is en dat je voor respect moet werken. Hou dan in hemelsnaam op met de grootste hypocriet ter aarde te spelen en luister naar je eigen woorden.

RESPECT MOET JE VERDIENEN.
JIJ verdient mijn respect NIET.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:20

Er is toch altijd een regel en dat is dat HC altijd gelijk heeft, ookal heeft hij geen gelijk.

Andermans mening of ervaring gelden vaak niet.
Maar in iedergeval, dan zal 90% hier op bokt zijn paard pijn doen, denk ik, oeps. Ik zal 144 maar gaan bellen.

Nou hij mag mijn paard wel effe lenen om zo te rijden als hij doet met de neckrope, ik hoop voor hem dat hij heel terug komt.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:27

HC,

Ik geef je hierbij 1 waarschuwing. Als je nog 1 keer laster en smaad over mij uit (door te impliceren dat ik mijn paard mishandel) rapporteer ik je bij een mod daar laster en smaad zonder enige vorm van bewijs, naar mijn weten, tegen de regels is.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:51

Ben inmiddels helemaal de rode draad kwijt in de topic het lijkt ineens ergens anders over te gaan. Ik blijf bij mijn mening die ik een aantal pagina's terug ook had. Ik begrijp het als mensen zonder hoofdstel rijden maar ik ga er ook vanuit dat deze mensen weten wat ze doen en hier op een verantwoordelijke manier mee bezig zijn. Zou ik het zelf doen nee zelf zou ik er voor kiezen om het hoofdstel in te doen en los te laten liggen. Niet zo zeer omdat ik bang zou zijn dat ik met neckrope of touwhalster geen controle zou kunnen houden maar gewoon voor mijn eigen gevoel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:49

Ach, neem elkaar toch niet te serieus. De een vindt dit en de ander vindt dat. Doe gewoon waar je je zelf goed bij voelt en laat je niet opnaaien!

samm18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:09

dat vind ik dus ook, dan kan je net zo goed niet meer buiten rijden dit kan gebeuren met hoofdstel of zonder:)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:10

Bloodymary schreef:
Ach, neem elkaar toch niet te serieus. De een vindt dit en de ander vindt dat. Doe gewoon waar je je zelf goed bij voelt en laat je niet opnaaien!

Precies, dus neem mijn reactie naar jou toe dan ook niet zo letterlijk op :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 17:13

HC: Heb jij een opleiding tot politicus gevolgd? Praatje maken hier, praatje maken daar. Jíj hebt gelijk en je luistert níet naar wat anderen zeggen. Je reageert niet op wat anderen zeggen, volgt alleen je eigen boekje en geeft geen antwoord op vragen. Jammer.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:19

Bloodymary schreef:

Dat doe ik zeker, waar ik me goed bij voel. Maar ja, ik vind ook het ongemanierde gedrag van HC erg storend. En het irritante is dat ik wel begrijp wat hij probeert uit te lokken. Maar mijn mening is dat als je vind dat je zoiets moet uitlokken, je op een verkeerde manier 'les' probeert te geven. Het is namelijk geforceerd - hoe je het ook wend of keert. Als je tracht te provoceren om een reactie te ontlokken, om de paarden 'skills' van iemand te testen, laat je iemand niet meer de keuze om iets op zijn/haar manier te leren.